• johannessssss

    Ensam oskuld kille dödade 6 människor

    En oskuld kille skjöt vilt igår, skadade många och dödade 6 personer. Varför? För att han inte var snygg. Oskuld. Ingen Brad Pitt. Han postade en video där han pratar om hur han nedvärderats hela livet av tjejer, hur han hatar alla kvinnor och män och varför de är så ytliga. Precis egentligen som så många svenska killar också känner idag, bara det att de inte har modet att gå ut och döda. Ännu?

    Vad tycker vi om det? Varför är kvinnor så ytliga? Varför ger de inte en chans till män som inte ser ut som Brad Pitt?

    Har kvinnor ingen logik? En dålig tjej vill inte ha en dålig kille, vilket vore det bästa, de skulle ju passat, hon vill ha en bra kille och får det.

    JAG DÅ? vem fan ska jag leva med.

    http://www.independent.com/news/2014...ng-isla-vista/






    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-25 01:07


  • Svar på tråden Ensam oskuld kille dödade 6 människor
  • johannessssss
    Anonym (MJG) skrev 2014-05-25 14:24:12 följande:
    Man kan se att många män hamnar i skuggan mot de unga kvinnornas frammarsch mot toppen. Den här personen måste ha varit rejält frustrerad. Men jag tror att detta kommer att bli vanligare i framtidens nya utbildningsamhälle där skillnader i klass och livskvalitet hela tiden breddas mellan könen. Det borde talas mer om detta. 
    precis. men ingen bryr sig, eftersom dom har det bra. men lite konstigt är det att det igoneras så när andra små problem pratas det om hela tiden.

    ensamma män blir utsötta och mobbade av alla.

    medans ensamma kvinnor blir sedda som helt normala och får sympati.
  • Anonym (Läs på!)
    Anonym (.) skrev 2014-05-25 14:16:24 följande:
    Eller hur! Och var det så konstigt att tjejerna inte ville ha killen som sköt ihjäl en massa folk? Han var ju en bitter dåre med obotlig neuropsykiatrisk störning! Varför ska vissa tjejer förväntas offra sig för att "ta hand" om dessa?
    Ja, han hade en Aspergers syndrom diagnos. Menar du att alla med aspergers ska leva som ensamma som singlar hela livet? 

    Är de inte bittra innan, så lär de bli del då.  Rynkar på näsan
  • johannessssss
    Sansa Snark skrev 2014-05-25 14:28:21 följande:
    Vad är det man ska prata om? Att nu när kvinnor inte behöver en man som försörjer dem så måste män anstränga sig lite om de vill träffa någon? Det har ju redan hänt, bara vissa som måste lära sig att deala med det. 
    fast ni behöver inte göra något alls, bara existera och svara, sminka er, sköta er hygien sen är det klart.

    för en man är det 100 olika saker som måste uppfyllas, som NI ställer.

    tragiskt att ni inte ser det.
  • Sansa Snark
    johannessssss skrev 2014-05-25 14:28:55 följande:
    eller att tjejer som är som "de dåliga killarna" blir tillsamans med dom? rika barn leka bäst :)
    Okej, så en viss typ av tjejer måste ställa upp? Hur väljer man ut dem?
  • Anonym (MJG)
    Sansa Snark skrev 2014-05-25 14:28:21 följande:
    Vad är det man ska prata om? Att nu när kvinnor inte behöver en man som försörjer dem så måste män anstränga sig lite om de vill träffa någon? Det har ju redan hänt, bara vissa som måste lära sig att deala med det. 
    Va? Nä jag tänkte belysa att det är ett växande problem att män halkar efter kvinnor i det nya samhället vilket kan leda till liknande "incidenter" av underbyggd frustration. Det pratas mycket om att kvinnor ska ta för sig men inte så mycket tvärt om. Det du blandar in är något helt annat. 
  • nymedlem
    Sansa Snark skrev 2014-05-25 14:13:47 följande:
    Jag är tjej och instämmer i Simons analys. Han är inget träsktroll och borde ha alla förutsättningar i världen att träffa en tjej. Hans pappa var väl dessutom regissör, vilket borde ge hyffsad status ändå? Nej, jag tillskriver hans "misslyckande" 100% på kass personlighet och kanske lite otur.

    Om en kille försöker ragga på mig genom att snacka om hur hemska och ytliga alla andra tjejer är = försöker få mig att bevisa att jag inte är sån genom att ligga med/dejta honom lägger jag benen på ryggen. Hände rätt ofta när jag nätdejtade. Pro tip! Låt bli att vara creepy. 



    Aha, är pappan regissör så förklarar det varför hela hans monolog var som tagen ur en (skräck) film.

    Galet tillgjort skratt och upprepningar av samma ord gång på gång.

    Scary kille! Men snygg!
  • Anonym (alli)

    Känns som att många inte förstår problemet, det handlar inte alls om sex. Det handlar om ensamhet. Det är det problemet vi måste lösa, vi måste se till att det är möjligt att tillhöra något och ha en gemenskap även om man är singel.
    Vi måste sluta stöta ut människor som är annorlunda och sluta se kärnfamiljen som norm.

  • johannessssss
    Sansa Snark skrev 2014-05-25 14:32:14 följande:
    Okej, så en viss typ av tjejer måste ställa upp? Hur väljer man ut dem?
    dom som är som oss dåliga killar.

    ställa upp? nej, det måste ske på det normala sättet.

    men det kommer aldrig ske såklart :P dom vill ha vanliga killar o får det.

    men hey det är okej, vi loser killar har ju ps3...:/
  • johannessssss
    Anonym (alli) skrev 2014-05-25 14:35:52 följande:
    Känns som att många inte förstår problemet, det handlar inte alls om sex. Det handlar om ensamhet. Det är det problemet vi måste lösa, vi måste se till att det är möjligt att tillhöra något och ha en gemenskap även om man är singel.
    Vi måste sluta stöta ut människor som är annorlunda och sluta se kärnfamiljen som norm.
    det är tjejer som tänker så, dom tror att allt handlar om sex, rättighetet hit och dit.

    det handlar om närhet, kärlek och respekt, inget annan.

    inga "krav" på alla ska ligga med en bara att EN tjej ska acceptera en så att man kan bilda en familj :)
Svar på tråden Ensam oskuld kille dödade 6 människor