• mullemeck

    Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!

    Jag har precis fått reda på att jag är gravid med vårt tredje barn. Är bara i vecka 5. Men joho så kul med ett syskon till!!

    Storasyskonen är snart 4 och 2 och de kommer att vara lite dryga 4.5 och 2.5 när bebisen kommer. Beräknat 8/2 2015. Fler som väntar tredje???

  • Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!
  • Carolina01
    sasso78 skrev 2014-06-29 20:14:46 följande:

    Har ni börjat prata namn flickor? Jag o mannen pratade namn i fredags.... jag gillar sixten skarpt men det sa han tvär nej till smile2.gif . Även Julie som jag har fastnat för ratade han. Om det var nåt gemensamt vi båda gillade så var det Märta på flicka.


    Min son heter Sixten, dottern Tyra och nu funderar vi på Elsy, Agnes, Elly eller Nils, jag gillar gamla svenska namn:)
  • darkisen

    Laura79 jag känner igen mig. Jag har haft med mig kräkpåsar å skulle jag kräkas framför alla skulle jag nog ropa ut att jag va gravid. Så det inte blir någon masshysteri

  • darkisen

    Hur gick det förresten annemi? Antar att ägget inte hade fäst sig i äggstocken? Fick du göra ett till vul? Eller blandar jag ihop dig med nån annan nu?

  • Annemi

    Oh läkarn sa efter att jag tagit andra blodprovet efter 3 dagar från första att graviditetshormonerna hade

    mer än dubblats på dom dagarna så då påstod hon att det visade på att ägget hade fäst i livmodern för annars skulle inte hormonerna öka i den takten ... Låter inte helt vettigt men vi avvaktar och gör ev ett nytt Vul om 2 veckor om jag känner mig orolig ...vilket jag konstigt nog inte gör.

  • angeni

    Sasso: kul då är det fler med samma åldersskillnad mellan barnen :)

    Illamåendet kommer och går. Har dock inte behövt kräkas någon gång ännu. Men det kommer säkert. Dock hopppas jag slippa det som ni skriver om tunnelbanan och sådan offentlig situation. Jobbar inom hemtjänst så här också funderat på vad säga och göra om jag måste kräkas.

  • Waimea

    Hejhej, här hoppar jag in! Är en snart 35-årig Smålandstös, har två barn födda 06 och 09, nu väntar jag ett, av dagens KUB att döma, friskt barn med BF 8 januari!!

  • pingeming

    Åh jag har börjat få kraftigare bruna flytningar igen och ska åka på semester idag så känns mindre bra men har tyckt mig känna bebis så är nog ingen fara :)

    Får önska er alla andra lycka till så länge!

  • Edvina

    Loncelot: Har ditt gendermaker- test kommit ännu? Mitt kom idag. Kanske ska göra det imorgon då!? Kul

  • Soccermom

    Hej hej, jag väntar fjärde barnet i feb 2015, men tänkte att jag kunde haka på här ändå? Om ni inte sett någon tråd för blivande fyrbarnsmammor förstås ????

    Vi har tre pojkar, på 12 (i sept), 10 och 4. Själv är jag 34. Och det här blir väl fjärde pojken om man får gissa...även om jag önskar att det var det motsatta. Är i v 8 nu och är TRÖTT och är även så trött och öm i livmodern. Känner ni också mer i livmodern nu jämfört med tidigare grav?

Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!