• mullemeck

    Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!

    Jag har precis fått reda på att jag är gravid med vårt tredje barn. Är bara i vecka 5. Men joho så kul med ett syskon till!!

    Storasyskonen är snart 4 och 2 och de kommer att vara lite dryga 4.5 och 2.5 när bebisen kommer. Beräknat 8/2 2015. Fler som väntar tredje???

  • Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!
  • Edvina

    Soccermom: Välkommen hit Vi är några stycken som väntar 4:e barnet här i tråden. Jag har också tre pojkar sedan innan. Den här graviditeten är helt oplanerad och är eg. ett mysterium att den blev till, men så är det, blir nog bra till slut ändå

  • Laura79

    Annemi - jag känner som du. Jag får panikattacker lite då och då.

    Soccermom- jag tycker också att livmodern känns mycket. Det spänner och drar lite här och var. Jag mår väldigt illa och känner mig yr. Har varken mått illa eller känt mig yr i tidigare grav. Hur det var med livmodern i tidigare grav minns jag tyvärr inte. Önskar jag hade fört någon slags dagbok över symtom så man hade bättre koll ????

  • emya

    Hej! Jag väntar trean med bf 10januari. Har två pojkar sedan innan på 9 och 6år så detta blir en sladdis. Har varit så otroligt trött, med järnbrist och otäck hjärtklappning, och ingen matlust. Men nu ska det väl bli bättre med det snart.

    Här får vi inte göra kub test pga semester, så det känns som en lång lång väntan till rul, för att få bekräftat att allt är bra. Vågar inte riktigt glädjas fullt ut än.

  • angeni

    Emya: välkommen!

    Magen uppsvälld och ömmar och stor som en boll. Hmm hur sjutton ska detta gå? Tur att den lägger sig på dagarna annars skulle jag bara avslöjad redan på jobbet :)

    Ha en trevlig kväll alla!

  • Loncelot
    Edvina skrev 2014-06-30 20:18:44 följande:

    Loncelot: Har ditt gendermaker- test kommit ännu? Mitt kom idag. Kanske ska göra det imorgon då!? Kul


    Ja min kom igår tror man ju de göra den från v. 6 så ska iallafall vänta till på fredag:)
  • Soccermom

    Gendermaker, gud vad spännande Loncelot och Edvina! Jag såg att du Edvina har tre pojkar precis som jag, har du också pojkar Loncelot? Flicklängtan verkar ju vara betydligt vanligare än pojklängtan bland mammor...

    Vad kostar kitet och hur mycket kan man lita på resultatet? 

  • Edvina

    Soccermom: Jag fick tipset från Loncelot Hon hade en länk till ebay. Hade läst om det ngn gång men då var det väl inte så aktuellt. Det var inte så dyrt därför slog jag till på ett. Jag tror dock inte att det är ngt man ska lita särskilt mkt på, jag tar det lite på skoj Nu ska jag gå och ta det bara för det

  • Numberthree

    Jag gjorde gender -testet idag och vi måste vänta tvillingar :D för först va det tydligt rosa (flicka) men sen blev det mer som blått (pojke) hahahahahaha ... Jag tror dock på en tjeja till eftersom vi har två sen innan men en pojke är mer än välkommen!

  • Edvina

    Jag fick också "flicka" som ni ser.. Återstår att se i januari/februari om det stämmer då..

Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!