• mullemeck

    Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!

    Jag har precis fått reda på att jag är gravid med vårt tredje barn. Är bara i vecka 5. Men joho så kul med ett syskon till!!

    Storasyskonen är snart 4 och 2 och de kommer att vara lite dryga 4.5 och 2.5 när bebisen kommer. Beräknat 8/2 2015. Fler som väntar tredje???

  • Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!
  • FruTM
    darkisen skrev 2014-07-02 21:38:32 följande:

    Nu vart jag också sugen på att köpa en. Skulle ju va jättekul att se hur väl det stämmer sen.


    Jag känner likadant!
  • Numberthree

    Idag ska vi på ul för att beräkna grav.längd och ta blodprov för kub. Längtar så efter att se liten men jag är samtidigt skräckslagen ... Tänk om där inte är nån eller att det är uppenbart fel, typ saknar huvud eller har tre armar.

  • angeni
    Numberthree skrev 2014-07-03 08:40:22 följande:

    Idag ska vi på ul för att beräkna grav.längd och ta blodprov för kub. Längtar så efter att se liten men jag är samtidigt skräckslagen ... Tänk om där inte är nån eller att det är uppenbart fel, typ saknar huvud eller har tre armar.


    Kommer gå galant för dig idag :) mysigt att få se den lilla!

    Inskrivningen gjord idag. Läskigt men ändå spännande :) ser fram emot de kommande veckorna med skräck.. illamående till tusen idag.. och jobba kväll idag och imorgon. Ska helt enkelt kämpa mig igenom detta. :)
  • Numberthree

    Det var bara en med ett huvud och två armar och två ben ;) jag är v 9+4 precis som jag trodde själv men man var tvungen att vara minst 10 fulla veckor för att lämna blodprov så tillbaka igen.

  • Edvina

    Roligt med ul Jag ska på inskrivning nästa vecka. Då får jag förhoppningsvis tid för kub och får också höra ett ul. Det känns alltid mer verkligt efter att man sett att det finns en bebis där. Annars mår jag bra. Illamåendet kommer bara om jag går hungrig för länge. Jag mådde eg. bara illa under 2veckor på heltid så att säga. Tröttheten är ju enorm däremot, så har jag haft varje gång. Jag blir nästan yr av trötthet tillslut. Nu har jag semester och det händer att jag tar både en och två power naps under en dag Äntligen är det lite sommarväder ute också!!

  • Soccermom

    Tack för infon om Gendermaker, är det så billigt ska jag nog också slå till. Jag ska fråga om könet på RUL hur som helst.

    Kul med inskrivning, jag ska också på det nästa vecka, mest för att beställa tid för KUB. Jag fick riktigt tjata mig till ett besök på de få datum jag är hemma dessa veckor, för det var så många BM på semester. Det där med tröttheten kan jag skriva under på, är som ett vrak framåt eftermiddagen. Ska bli SÅ skönt med semester.

    Våra stora killar (10&12) är på kryssning till Danmark och Gotland med sin mormor tor-sön, så vi har bara 4-åringen hemma nu. Underbart att kunna ägna honom all tid, och slippa tweenie-humöret med tillhörande svordomsregn ????

  • darkisen

    Jag har bokat tid för kub nu den 12 aug. Känns lite som en milstolpe, då har man ju passerat tolv veckor också. De har ringt från jobbet å ville planera inför att jag ska börja nu i september efter föräldrarledigheten. Jag berättade inget, kanske va lite dumt. Jag har ju varit anställd där i snart fyra år. först hann jag jobba två veckor sen vart jag gravid å sjukskriven pga illamående, sen föräldrarledig 1 1/2 år å när jag kom tillbaka var jag gravid igen å hann jobba några månader sen föräldrarledig igen å är det fortfarande å nu kommer jag tillbaka igen å är gravid (förhoppningsvis) igen, haha populär jag måste va

  • LiseMaria

    Annemi, jag känner liksom flera andra som svarat igen mig i att allt inte känns rosenrött just nu. Att man undrar vad sjutton man har gett sig in på. Jag har lite ångest, det kommer och går. Och det har jag haft i början av de två tidigare graviditeterna också. Tänker att det är hormoner samt det faktum att det är läskigt när man inte riktigt vet vad man har att vänta och hur allting ska bli. Så helt logiskt att man kan känna sig orolig och stressad, tror jag, i det här läget. Jag undrar till exempel hur fasiken jag ska kunna ge den tid och kärlek som jag vill till TRE barn när jag ofta känner att jag inte räcker till riktigt till de två som jag redan har. Och så får jag lite ångest, som sätter sig som en klump i halsen. Familjeekonomin ger mig också stresskänslor, ingen av oss har ett fast jobb och vi jobbar i lite knepiga branscher.

  • LiseMaria

    Jag ska på inskrivning på måndag på Mama Mia, det ska bli spännande. Jag ringde och kollade om man kan få ett VUL där för att kolla att pyret lever och så. Det lät som att det inte är helt omöjligt, i alla fall. De har all utrustning där. Jag är i vecka 7+4 nu.

Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!