• mullemeck

    Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!

    Jag har precis fått reda på att jag är gravid med vårt tredje barn. Är bara i vecka 5. Men joho så kul med ett syskon till!!

    Storasyskonen är snart 4 och 2 och de kommer att vara lite dryga 4.5 och 2.5 när bebisen kommer. Beräknat 8/2 2015. Fler som väntar tredje???

  • Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!
  • Carolina01
    darkisen skrev 2014-07-04 19:27:47 följande:

    Jag har bokat tid för kub nu den 12 aug. Känns lite som en milstolpe, då har man ju passerat tolv veckor också. De har ringt från jobbet å ville planera inför att jag ska börja nu i september efter föräldrarledigheten. Jag berättade inget, kanske va lite dumt. Jag har ju varit anställd där i snart fyra år. först hann jag jobba två veckor sen vart jag gravid å sjukskriven pga illamående, sen föräldrarledig 1 1/2 år å när jag kom tillbaka var jag gravid igen å hann jobba några månader sen föräldrarledig igen å är det fortfarande å nu kommer jag tillbaka igen å är gravid (förhoppningsvis) igen, haha populär jag måste va smile2.gif


    Jag har inte heller berättat för jobbet än, kommer inte hinna börja jobba mellan denna föräldraledighet och den som kommer nu med bebisen i magen, känns sådär att berätta det på jobbet:/... Tänkte ta mig i kragen och berätta nästa vecka då är det v12...
  • Edvina

    Jag har inte heller berättat på jobbet ännu. Det blev så konstigt nu precis innan jag gick på semester. Vår chef har sagt upp dig och vi får en ny till hösten. Hon hade lite infomöten mm. Plötsligt ville hon att jag skulle bli arbetslagsledare till hösten. Kul tänkte jag men det innebär ju en del nya uppgifter/ansvar!! Man vet ju aldrig hur man kommer att må. Känner mig smickrad samtidigt som tillfället eg. är lite så där.. Jag tackade ja iallafall. Men jag fick aldrig ngt tillfälle att riktigt prata med henne läs: berätta om graviditeten. Känns lite jobbigt. Jag lyckades berätta för min ena kollega iallafall som jag står nämst. Det kommer ju synas när jag kommer tillbaka

  • Soccermom

    Jag lider med er som känner att det är jobbigt att berätta på jobbet. Jag är doktorand och styr därmed nästan helt över min egen tid. Att få barn innebär bara att doktorandtiden pausar, absolut ingen förutom jag själv påverkas av att jag försvinner ett halvår eller så. Men dåligt samvete lyckas jag ändå ha - för att jag aldrig blir klar med den där jäkla doktorstiteln.

    Jag har förresten beställt ett Gendermaker kit :)

  • Vårtpyre

    Oro, hur har ni det med de?

    Jag är så extremt orolig, ringde barnmorskemottagning i går för jag vet inte riktigt hur jag ska hantera den! Enligt henne brukar många bli oroligare och oroligare för varje barn...

    Känner ni av oron mer nu än tidigare graviditeter?

  • angeni
    Vårtpyre skrev 2014-07-05 08:50:27 följande:

    Oro, hur har ni det med de?

    Jag är så extremt orolig, ringde barnmorskemottagning i går för jag vet inte riktigt hur jag ska hantera den! Enligt henne brukar många bli oroligare och oroligare för varje barn...

    Känner ni av oron mer nu än tidigare graviditeter?


    Jag är mycket orolig denna gången. Suck! Dock pga förra som blev missfall... De förra hade jag inte ens en tanke på att det skulle gå åt skogen.
  • Edvina

    Vårtpyre: Menar du oro över barnet/graviditeten? Att ngt är fel/kan hända? Jag känner mig oftast inte så orolig över det. Ibland kan det komma över mig dock, men då är det mer tankar om hur det ska bli med 4st barn, vad har vi gjort? har vi tid? vill jag verkligen det här? Är jag glad över barnet? mm. Det dåliga samvetet kan börja mala lite då.

  • Carolina01
    Edvina skrev 2014-07-05 10:54:22 följande:

    Vårtpyre: Menar du oro över barnet/graviditeten? Att ngt är fel/kan hända? Jag känner mig oftast inte så orolig över det. Ibland kan det komma över mig dock, men då är det mer tankar om hur det ska bli med 4st barn, vad har vi gjort? har vi tid? vill jag verkligen det här? Är jag glad över barnet? mm. Det dåliga samvetet kan börja mala lite då.


    Sånna tankar dras jag med osså, Dick väntar vi ju 3e... Ibland får jag panik över hur vi ska klara allt!
  • novin10

    Ja väntar oxå på nr 3. Ibland blir ja oxå oroligt över hur ska vi klara oss . Min lille ska bli 1,8 mån till nr tredje kommer, blir oroligt över de blir tätt. Vet inte om ja ska ha tvilling barnvagn.

  • Vårtpyre
    Edvina skrev 2014-07-05 10:54:22 följande:

    Vårtpyre: Menar du oro över barnet/graviditeten? Att ngt är fel/kan hända? Jag känner mig oftast inte så orolig över det. Ibland kan det komma över mig dock, men då är det mer tankar om hur det ska bli med 4st barn, vad har vi gjort? har vi tid? vill jag verkligen det här? Är jag glad över barnet? mm. Det dåliga samvetet kan börja mala lite då.


    Ja precis, barnet och graviditeten, att något ska vara fel där inne i magen osv...
Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!