• mullemeck

    Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!

    Jag har precis fått reda på att jag är gravid med vårt tredje barn. Är bara i vecka 5. Men joho så kul med ett syskon till!!

    Storasyskonen är snart 4 och 2 och de kommer att vara lite dryga 4.5 och 2.5 när bebisen kommer. Beräknat 8/2 2015. Fler som väntar tredje???

  • Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!
  • angeni
    Laura79 skrev 2014-07-09 22:25:41 följande:

    Jag är på semester med familjen inkl. min mamma och pappa. Jag vill inte berätta ännu så jag försöker dölja. Är rätt jobbigt. Magen är uppsvälld och det ser ut som om jag är i typ v 20 (är i v 7) speciellt på kvällen, tröttheten tar död på mig, illamåendet likaså och jag har slut på ursäkter vad gäller avsaknaden av vin till middagen. Jag vill inte berätta dels för att jag knappt tror på det här själv, dels för att jag inte tror att de kommer bli särskilt glada. Jag vill helst inte berätta alls. De kan få upptäcka det när barnet är född. Tror dock att det finns viss risk att graviditeten syns innan dess ????


    Känner igen det där.. vill inte heller berätta för vissa i familjen. Typ svärmor och svärfar. Men precis som du så är magen brutalt svullen..låt ju synas snart ändå. Vecka 8 imorgon.
  • Emms1984

    Hej!
    Hoppar med in här om det är okej? Har bf den 10/1. Våra flickor är 7 och den minsta blir ett om en vecka. Så lär bli full rulle när bebis också kommer :) Är väl mer orolig denna graviditet än de andra två kanske för att jag har en kommande tarmoperation den 27 augusti. Känns jobbigt men inget som går att skjuta på tyvärr även om jag gärna vill. Någon annan som opererats under en graviditet?
    Har inte berättat något än om att vi ska ha ett tredje men magen har börjat synas lite men ingen som sagt något än. Tänkte på en sak är det någon av er som har som myrkryp i armarna, känns väldigt rastlös i dem? Vaknar av det var natt och kan sen inte somna om på länge.

    Ha en fin dag i solen!

  • Numberthree

    Äntligen börjar det värsta illamåendet ge med sig. Nu mår jag bara illa om det gått väldigt länge sen jag åt. Skönt!!!

  • Edvina
    Numberthree skrev 2014-07-11 08:59:48 följande:

    Äntligen börjar det värsta illamåendet ge med sig. Nu mår jag bara illa om det gått väldigt länge sen jag åt. Skönt!!!


    Samma här Vecka 12 idag!!! När jag ligger på rygg på morgonen känner jag livmodern som en hård sned bulle innanför huden. Den växer och gror får vi hoppas än så länge! Ngn som fått tid för kub ännu?
  • Edvina
    Emms1984 skrev 2014-07-10 11:32:32 följande:

    Hej!
    Hoppar med in här om det är okej? Har bf den 10/1. Våra flickor är 7 och den minsta blir ett om en vecka. Så lär bli full rulle när bebis också kommer :) Är väl mer orolig denna graviditet än de andra två kanske för att jag har en kommande tarmoperation den 27 augusti. Känns jobbigt men inget som går att skjuta på tyvärr även om jag gärna vill. Någon annan som opererats under en graviditet?
    Har inte berättat något än om att vi ska ha ett tredje men magen har börjat synas lite men ingen som sagt något än. Tänkte på en sak är det någon av er som har som myrkryp i armarna, känns väldigt rastlös i dem? Vaknar av det var natt och kan sen inte somna om på länge.

    Ha en fin dag i solen!


    Jag har ingen erfaren av operation under graviditet men jag hoppas det går bra!! Förstår att det känns nervöst..
  • Loncelot
    Emms1984 skrev 2014-07-10 11:32:32 följande:

    Hej!

    Hoppar med in här om det är okej? Har bf den 10/1. Våra flickor är 7 och den minsta blir ett om en vecka. Så lär bli full rulle när bebis också kommer :) Är väl mer orolig denna graviditet än de andra två kanske för att jag har en kommande tarmoperation den 27 augusti. Känns jobbigt men inget som går att skjuta på tyvärr även om jag gärna vill. Någon annan som opererats under en graviditet?

    Har inte berättat något än om att vi ska ha ett tredje men magen har börjat synas lite men ingen som sagt något än. Tänkte på en sak är det någon av er som har som myrkryp i armarna, känns väldigt rastlös i dem? Vaknar av det var natt och kan sen inte somna om på länge.

    Ha en fin dag i solen!


    Hej, har inte gjort någon operation under graviditet men skulle behöva göra det, jag har gallsten och den är väldigt störande, läkare säger det är ingen fara men jag känner att jag vill vänta tills efter förlossning samtidigt så känner jag att jag borde göra operationen.... Jobbigt läge :(
  • Emms1984

    Ja det är verkligen jobbigt. Läkare, narkos och bm säger att efter vecka 14 är det ingen fara att opereras, går in i 14+0 imorgon och operationen är inte förrän 27/8. Är lika nervös och orolig ändå. Eftersom operationen är planerad säger de att det är bättre än att jag måste åka in akut och göra den och kanske när magen är större och mer ivägen.

  • Emms1984

    Hur fixar ni värmen förresten? Tycker den är rätt jobbig och mitt illamående har inte gett med sig än så det blir svårt att äta.

  • Loncelot
    Emms1984 skrev 2014-07-11 11:23:25 följande:

    Hur fixar ni värmen förresten? Tycker den är rätt jobbig och mitt illamående har inte gett med sig än så det blir svårt att äta.


    Bordsfläkt!!! Och svala duschar är ett måste!
Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!