• Anonym (RRr)

    Hon tvingar mig att bli pappa :(

    Det är så att jag träffade en tjej för ett tag sen. Vi var väl på g kan man säga och jag gillade henne lite och trodde det kunde bli något. Vi hade oskyddat sex några gånger och jag kom i henne och hon blev gravid och nu vägrar hon göra abort. Jag har försökt på alla sätt att försöka få henne till att göra det. Lovat att stötta henne och finnas där, skällt på henne, förklarat att jag inte är redo att bli pappa, hotat henne med massa saker (att folk ska slå henne osv), ignorerat henne, utpressat henne och verkligen gjort allt för att hon ska göra det enda rätta och göra abort. Men hon totalvägrar. Hon säger bara att det är hennes kropp och att hon gjort en abort tidigare och att det var det värsta hon varit med om och att hon inte vill gå igenom det igen. Hon har sagt att jag inte behöver vara delaktig om jag inte vill, men det hjälper inte. Jag kommer ju ändå ha ett barn som jag måste betala underhåll för. Jag vet seriöst inte vad jag ska göra, jag vill inte ha ett barn på det här sättet, jag vill bara ha ett barn i ett seriöst förhållande och även om jag trodde det kunde bli något med henne innan så känns det helt kört nu för att hon väljer barnet framför mig. Idag skrev hon och frågade om jag vill vara med på ultraljudet och nej det vill jag inte, jag vill att hon ska göra abort!! Hur får jag henne att fatta? För känns som jag har provat allt och det enda hon svarar med är att jag är omogen, att jag också är ansvarig för detta, att vi var två om att sätta barnet till världen och att jag måste acceptera hennes beslut eller lämna henne ifred. Men tiden tickar ju och jag får fan panik. Vad ska jag göra??

  • Svar på tråden Hon tvingar mig att bli pappa :(
  • Lavish
    Lord Hans skrev 2014-11-12 17:02:30 följande:

    Det är faktiskt ytterst märkligt att det finns kvinnor som är för abort, men samtidigt mot juridisk abort för män. Hur tänker ni då?


    För att i det senare fallet existerar och lever barnet? Vilket innebär att A. Ett oskyldigt barn får sämre levnadsstandard (ev under existensminimum) för att pappan ska slippa bidra till dess försörjning, eller B. Skattebetalarna får betala underhållsstödet för män som vill knulla runt utan att a något ansvar för konsekvenserna.

    Både A och B är i min mening oacceptabla.
  • Anonym (s)
    Anonym (TKO) skrev 2014-11-12 17:05:05 följande:

    Men det är väl inte så sinnessjukt? Man är sig själv närmast. Om jag kan föreställa mig själv att göra abort så är det väl inte lustigt att jag kan tro det om andra? 


    Jag skulle aldrig kunna göra en abort. Men jag antar inte att alla fungerar som mig och accepterar och respekterar de som gör det valet och tar mig inga friheter att säga att det de gör är fel. Har folk så svårt att tänka att alla inte tänker likadant och att alla inte kan eller vill göra abort, någonsin? att en del ser det som ett barn och tror mer om sig själva än att de tycker att barnet borde dödas för barnets skull ( jösses så ädelt att ta död på ett barn)?
  • Anonym (TKO)

    Barnet finns för att mamman har bestämt att föda fram det. Varför ska pappan behöva leva med kvinnans beslut om det går emot hans vilja? Det måste ju gå emot nån mänsklig rättighet (nån mänsklig rättighet om reproduktiv hälsa). Ska hon få göra abort så ska han få göra det också, så enkelt är det!

  • Anonym (TKO)
    Anonym (s) skrev 2014-11-12 17:22:00 följande:
    Jag skulle aldrig kunna göra en abort. Men jag antar inte att alla fungerar som mig och accepterar och respekterar de som gör det valet och tar mig inga friheter att säga att det de gör är fel. Har folk så svårt att tänka att alla inte tänker likadant och att alla inte kan eller vill göra abort, någonsin? att en del ser det som ett barn och tror mer om sig själva än att de tycker att barnet borde dödas för barnets skull ( jösses så ädelt att ta död på ett barn)?
    Jag tror inte alls att folk har svårt att förstå att man tänker olika/tycker olika och beter sig olika. 
    Och... som sagt, jag säger inte att abort är rätt eller fel jag säger bara att om det ska vara en kvinnlig rättighet att kunna få göra abort så måste männen ha en motsvarande möjlighet.
  • NoName
    Anonym (RRr) skrev 2014-11-12 16:45:08 följande:
    Så då är det bättre jag aborterar barnet istället och förnekar det ett liv överhuvudtaget? Märkligt resonemang.
    Nja, vad som är bäst att göra nu när du redan satt dig i skiten har jag ingen aning om. Men du måste väl hålla med om att det inte är sunda erfarenheter du har? Ett barn som efter många om och men behölls, en abort som du fortfarande mår dåligt över och nu en graviditet som är så oönskad att killen hotar dig. Jag förstår inte varför inte fler reagerar över att såna situationer ens uppstår.

    Det borde diskuteras mer än abort hit och dit, det är väl att inte ens hamna i dilemmat som är önskvärt.
  • Anonym (TKO)
    Lavish skrev 2014-11-12 17:10:06 följande:
    För att i det senare fallet existerar och lever barnet? Vilket innebär att A. Ett oskyldigt barn får sämre levnadsstandard (ev under existensminimum) för att pappan ska slippa bidra till dess försörjning, eller B. Skattebetalarna får betala underhållsstödet för män som vill knulla runt utan att a något ansvar för konsekvenserna.

    Både A och B är i min mening oacceptabla.
    Barnet lever för att mamman ville det, inte nödvändigtvis för att pappan ville det. Det är kvinnans beslut som lett henne till sin egen livssituation med barnet. Det är hon som har bestämmanderätt om det ofödda barnet. Hennes beslut, hennes konsekvenser. Om kvinnor har möjlighet att "ångra" sin graviditet så måste män få ha det också.
  • Lavish
    Anonym (TKO) skrev 2014-11-12 17:22:51 följande:

    Barnet finns för att mamman har bestämt att föda fram det. Varför ska pappan behöva leva med kvinnans beslut om det går emot hans vilja? Det måste ju gå emot nån mänsklig rättighet (nån mänsklig rättighet om reproduktiv hälsa). Ska hon få göra abort så ska han få göra det också, så enkelt är det!


    Jo det går emot barnets rätt till att bli försörjd av sina föräldrar. Det är barnets rättigheter allting handlar om efter att barnet har fötts. Pappans rättigheter kommer inte före barnets rättigheter. 
  • Lavish
    Anonym (TKO) skrev 2014-11-12 17:38:54 följande:
    Barnet lever för att mamman ville det, inte nödvändigtvis för att pappan ville det. Det är kvinnans beslut som lett henne till sin egen livssituation med barnet. Det är hon som har bestämmanderätt om det ofödda barnet. Hennes beslut, hennes konsekvenser. Om kvinnor har möjlighet att "ångra" sin graviditet så måste män få ha det också.
    Underhållet handlar inte om att lösa kvinnans problem eller göra kvinnans livssituation bättre.

    Det handlar om barnets rättigheter och barnets livssituation. Och barnet är med extremt stor sannolikhet mindre skyldig till sin existens än pappan, eller hur? Barnet har inte tagit beslutet att födas, varför ska barnet straffas?
  • Anonym (TKO)
    Lavish skrev 2014-11-12 17:39:41 följande:
    Jo det går emot barnets rätt till att bli försörjd av sina föräldrar. Det är barnets rättigheter allting handlar om efter att barnet har fötts. Pappans rättigheter kommer inte före barnets rättigheter. 
    Nej, och det är ju tråkigt! För mamman står där med ensam beslutsrätt om huruvida hon vill fullfölja graviditeten eller inte, och pappan står som ett fån och måste anpassa sig oavsett vilket beslut hon fattar. Det är inte rättvist mot männen som inte vill bli fäder!!!
  • Anonym (Say whaat?)

    Jag såg nu att du var mamman. Det du måste göra nu är att ANMÄLA honom. Spara sms och spela in telefonsamtal där han tar upp misshandelshoten. När barnet är fött kan han nämligen kräva gemensam vårdnad i framtiden.

    Lämna absolut inte barnet till honom. Det finns faktiskt en risk att han kan göra barnet illa. Visst, det finns solskenshistorier om pappor som ångrat ig och helt plötsligt älskat sitt barn när de ser barnen. Men sedan finns det shaken baby syndrome.

Svar på tråden Hon tvingar mig att bli pappa :(