• Forumvärd

    Tror du på ett liv efter döden?

    Tror du på ett liv efter döden?
    Eller är det slut, finitio när man dör?
    Rösta och diskutera gärna i tråden

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tror du på ett liv efter döden?
  • Dr Nail
    Anonym (Enjoy life) skrev 2015-02-18 18:50:13 följande:

    Angående kaffepannan i omloppsbana....det finns en massa rymdskrot har jag hört. Ett av de största halvreligiösa snacket nu lär vara planet x. En planet som sägs komma in i vårt solsystem och förbi jorden under judiska passoverfestivalen. Den är 300 gånger större än jorden. Nu ska tydligen vissa dö av skräck när de ser den. Man orkar bara inte tro allt man hör.


    Menar du Nibiru? Jag har läst att det bor ödlor på där, som kan kontrollera oss på nåt sätt, och som judarna står i maskopi med...det förklarar väl varför den kommer under judarnas största festival. Eller rättare sagt: det förklarar vad judarna EGENTLIGEN firar, om du förstår vad jag menar

    :(
  • Anonym (Enjoy life)

    Jasså det var dit dinosaurerna försvann. De har hittat en drake i kina, skelett av en drake. Om man vill tro på det.

  • Bjoer
    SupersurasunkSara skrev 2015-02-18 17:39:08 följande:
    Ok, vilken slutsats tycker du att jag ska dra då? Vad den som diskuterar mest med mig anser tror jag mig veta, dock anser jag inte att det finns något som påvisar motsatsen mot vad jag tror, men vad tycker du?
    Tja, vad är rimligast? Vi vet att hjärnan kan framkalla visioner, väldigt verkliga sådana. Vi har drömmar och vi har hallucinationer. Detta är bekräftat. Däremot har det aldrig bekräftats mer än via indicier, och ofta väldigt lösa sådana, att reinkarnation, tidigare liv, en själ existerar. Dessutom talar allt inom naturvetenskap för att vi är materiella varelser som lever och dör, utan själ, utan reinkarnation.

    Så vad är egentligen rimligast? Att det handlar om drömmar eller hallucinationer, något vi vet existerar och som stämmer med annan forskning? Eller att det är visioner från tidigare liv, något vi inte har bekräftat existerar och som går emot i princip all forskning?

    För mig är det uppenbart. Även om det KÄNNS äkta så ska man inte missta det för att det är troligt.
  • Anonym (Enjoy life)

    Nä inte Nibiru. Det lär ska komma en drös asteroider och meteorer efter den.

  • DickRex
    Bjoer skrev 2015-02-19 10:21:19 följande:
    Tja, vad är rimligast? Vi vet att hjärnan kan framkalla visioner, väldigt verkliga sådana. Vi har drömmar och vi har hallucinationer. Detta är bekräftat. Däremot har det aldrig bekräftats mer än via indicier, och ofta väldigt lösa sådana, att reinkarnation, tidigare liv, en själ existerar. Dessutom talar allt inom naturvetenskap för att vi är materiella varelser som lever och dör, utan själ, utan reinkarnation.

    Så vad är egentligen rimligast? Att det handlar om drömmar eller hallucinationer, något vi vet existerar och som stämmer med annan forskning? Eller att det är visioner från tidigare liv, något vi inte har bekräftat existerar och som går emot i princip all forskning?

    För mig är det uppenbart. Även om det KÄNNS äkta så ska man inte missta det för att det är troligt.
    Förbannat bra beskrivet, men ibland når man inte fram ändå.... Suck!
    Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och försök förstå istället för att missförstå.
  • SupersurasunkSara
    Bjoer skrev 2015-02-19 10:21:19 följande:
    Tja, vad är rimligast? Vi vet att hjärnan kan framkalla visioner, väldigt verkliga sådana. Vi har drömmar och vi har hallucinationer. Detta är bekräftat. Däremot har det aldrig bekräftats mer än via indicier, och ofta väldigt lösa sådana, att reinkarnation, tidigare liv, en själ existerar. Dessutom talar allt inom naturvetenskap för att vi är materiella varelser som lever och dör, utan själ, utan reinkarnation.

    Så vad är egentligen rimligast? Att det handlar om drömmar eller hallucinationer, något vi vet existerar och som stämmer med annan forskning? Eller att det är visioner från tidigare liv, något vi inte har bekräftat existerar och som går emot i princip all forskning?

    För mig är det uppenbart. Även om det KÄNNS äkta så ska man inte missta det för att det är troligt.
    Länka gärna till den forskning du talar om.
    DickRex skrev 2015-02-19 13:48:53 följande:
    Förbannat bra beskrivet, men ibland når man inte fram ändå.... Suck!
    Men... Menar du på allvar att din mission i livet är att få mig att ändra uppfattning och ha samma åsikt om livet och döden som du?? :-O Jag tror på att du tror annorlunda än jag och det stör mig inte på minsta vis, men uppenbarligen stör du dig på att andra har en annan uppfattning än du. Eller vad?

  • PlejadSteve

    Om ni vill kan ni fråga mig om den andra sidan. Jag har stor experience av att färdas dit under mina astrala resor. Min experience är stor sedan många år.


    Ni som säger att detta inte är finns, jag vill be er att tänka om. Öppna era sinnen, men framför allt era hjärtan. Ha en kärlek till universum, så ska ni också se att det finns mer än det fysiska.

    Det finns absolut en till sida utöver denna. Detta bevisar även quantum physics och internationella studier. Vissa inom vetenskapen hävdar till och med ett oändligt antal dimensioner. Det är naivt att tro att detta är allt enligt min mening.

    Kärlek till er alla!

  • DickRex
    SupersurasunkSara skrev 2015-02-19 21:58:54 följande:
    Länka gärna till den forskning du talar om.
    DickRex skrev 2015-02-19 13:48:53 följande:
    Förbannat bra beskrivet, men ibland når man inte fram ändå.... Suck!
    Men... Menar du på allvar att din mission i livet är att få mig att ändra uppfattning och ha samma åsikt om livet och döden som du?? :-O Jag tror på att du tror annorlunda än jag och det stör mig inte på minsta vis, men uppenbarligen stör du dig på att andra har en annan uppfattning än du. Eller vad?

    Men snälla SupersurasunkSara, jag har inget problem med att du tror på vad fan som helst. Jag försöker inte primärt få dig att sluta tro på reinkarnation, utan bara få dig att förstå att dina argument och din "bevisning" är supertunn, irrelevant, hjärnspöken, strunt, infantil och allt annat som beskriva det som rent skräp. MEN du får tro på reinkarnation ändå. Det finns massor av saker i vår värld som jag bara tror med stöd i en känsla eller något annat löjligt, men jag skulle aldrig komma på tanken att agitera med med min känsla som "bevis", utan då är min övertygelse i sig det starkaste argumentet.  
    Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och försök förstå istället för att missförstå.
  • Anonym (Carpe fucking diem)

    Jag är sån att jag hellre koncentrerar mig på livet för döden. Mycket roligare. Det förflutna kan man inte ändra på. Vad som händer i framtiden är aldrig garanterat till 100 procent även om man planerar. Återstår nuet och det duger bra åt mig.

  • Anonym (Carpe fucking diem)
    Anonym (Carpe fucking diem) skrev 2015-02-19 23:39:49 följande:

    Jag är sån att jag hellre koncentrerar mig på livet för döden. Mycket roligare. Det förflutna kan man inte ändra på. Vad som händer i framtiden är aldrig garanterat till 100 procent även om man planerar. Återstår nuet och det duger bra åt mig.


    Det ska vara att jag koncentrerar mig på livet förE döden. Fan också! Jag som tyckte att jag fick till det så bra.
Svar på tråden Tror du på ett liv efter döden?