• Gert

    Sverige har flest våldtäkter i Europa. Vad beror det på?

    Sverige har inte den så smickrande förstaplatsen i Europa när det kommer till rapporterade våldtäkter och vi har tredjeplatsen i VM i våldtäkter.

    Vad beror det här på tror ni?

    www.wonderslist.com/10-countries-highest-rape-crime/

    www.ibtimes.co.uk/top-5-countries-highest-rates-rape-1434355

    Jag kan inte undgå att notera att det bara är mångkulturella västerländer som Sverige, Frankrike, Storbritannien, Tyskland, USA och Kanada som är med på 10 i topp listan. Övriga är U-länder som Sydafrika, Indien, Sri Lanka och Etiopien.


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Svar på tråden Sverige har flest våldtäkter i Europa. Vad beror det på?
  • Notetur Nomen
    Intenuigen skrev 2015-07-12 11:39:53 följande:

    Precis! Då kanske du med kan förstå att de flesta inte sker i hemmet hos vanligt folk???


    Men vad är det du inte förstår? De flesta VÅLDTÄKTER begås i hemmet. De flesta fallen av SEXUALBROTT gör det inte.
  • Kakan02

    Jag vet! Vi kastar ut ALLA invandrare och så kan ni stå där med hakan i backen då våldtäkter FORTFARANDE kommer anmälas och existera....av etniska svenska män. Vad ska vi skylla på då? 

    Suck. ännu en tråd där folk vill lägga fram sina rasistiska tankar. 

  • Intenuigen
    Notetur Nomen skrev 2015-07-12 00:04:03 följande:

    Jag hoppas att TILL OCH MED DU förstår att våldtäkt inte är synonymt med överfallsvåldtäkt? Var får du dina siffror ifrån? 5-10 överfallsvåldtäkter på tio år? Inte en chans. Menar du gruppvåldtäkter? Som sagt, langa hit med lite källor.


    Det finns mellan 5-10 dömda svenskar för överfallsvåldtäkter du kanske kan hitta ett fåtal till om du tar med gruppvåldtäkter. Men det har förfarande under den tiden begåtts tusentals övergrepp av ej svenskar så det är en otrolig skillnad. Tror jonen på expo körde något nyligen ang dömda och ja 2010 va det typ ( orkar inte leta, men du kan hitta siffrorna i någon gammal expressen) ca 257 dömda va svenskar och ca 240 ej svenskar, så med vänster-logik är,det vanligare att svenskar våldtar. Att vi sedan är många många fler verkar man inte fatta . Om du tittar i Norge så begås alla överfalls-våldtäkter av ej norska män . Du kan vrida på det hur du vill det är alltid en stor överrepresentation av ej svenskar. Sedan om man är turk polack arab eller whatever skiter jag fullständigt i men så ser det ut.

    I Danmark så går polismästaren ut med att 85% av all grov-brottslighet begås av ej danskar.

    Tror du det ser lika dant ut här?? Här skulle jonen säga att ja det är ju män, eller att expo letar förbrilt efter folk som gjort trafikförseelser eller pallat äpplen och baka ihop/vilseleda så mycket det går för att snygga till siffrorna. Så ta saker och ting för vad det är och va inte så förbannat skit-nödig. Det är trottsallt en väldigt liten del som håller på med sådant skit och som ni med näbbar och klor försöker skydda.
  • Intenuigen
    Notetur Nomen skrev 2015-07-12 11:46:06 följande:

    Men vad är det du inte förstår? De flesta VÅLDTÄKTER begås i hemmet. De flesta fallen av SEXUALBROTT gör det inte.


    Nej det gör de inte! Gissar att de har bakat in statistik som är väldigt gammal och va aktuell innan Sverige såg ut som det gör idag. ( hoppas att du någon ggn fattar att anti-rasism är ett sätt att tjäna pengar/ göra karriär för smuttsfolk som inte orkar att ha ett hederligt jobb) Och i de fall där det händer kan man ju undra vad det är för stolpskott som är ihop med och ev gifter sig med ett ännu värre stolpe-skott. Tycker faktiskt mycket mindre synd om ett stolpskott som blir våldtagen hemma än en ensam kvinna som går hem och som blir misshandlad och våldtagen av flera män.
  • Intenuigen

    Herregud! Vänster-logik i ett nötskal!

    Men du kan vara lugn svenska-kylan har sommarkollon där invandrarbarn/män för lära sig att umgås med svenska tjejer i13 årsåldern, så snart blir allt bra. Så nä det är ni anti-rasister som är ett jäkla rasist-pack, som tror att de behöver tränas som apor för att inte antasta och våldta.och att dom inte förstår bättre eller att man inte kan förklarar vilka regler och lagar gäller här..


    Kakan02 skrev 2015-07-12 11:57:32 följande:

    Jag vet! Vi kastar ut ALLA invandrare och så kan ni stå där med hakan i backen då våldtäkter FORTFARANDE kommer anmälas och existera....av etniska svenska män. Vad ska vi skylla på då? 

    Suck. ännu en tråd där folk vill lägga fram sina rasistiska tankar. 


  • Notetur Nomen
    Intenuigen skrev 2015-07-12 12:02:19 följande:

    Det finns mellan 5-10 dömda svenskar för överfallsvåldtäkter du kanske kan hitta ett fåtal till om du tar med gruppvåldtäkter. Men det har förfarande under den tiden begåtts tusentals övergrepp av ej svenskar så det är en otrolig skillnad. Tror jonen på expo körde något nyligen ang dömda och ja 2010 va det typ ( orkar inte leta, men du kan hitta siffrorna i någon gammal expressen) ca 257 dömda va svenskar och ca 240 ej svenskar, så med vänster-logik är,det vanligare att svenskar våldtar. Att vi sedan är många många fler verkar man inte fatta . Om du tittar i Norge så begås alla överfalls-våldtäkter av ej norska män . Du kan vrida på det hur du vill det är alltid en stor överrepresentation av ej svenskar. Sedan om man är turk polack arab eller whatever skiter jag fullständigt i men så ser det ut.

    I Danmark så går polismästaren ut med att 85% av all grov-brottslighet begås av ej danskar.

    Tror du det ser lika dant ut här?? Här skulle jonen säga att ja det är ju män, eller att expo letar förbrilt efter folk som gjort trafikförseelser eller pallat äpplen och baka ihop/vilseleda så mycket det går för att snygga till siffrorna. Så ta saker och ting för vad det är och va inte så förbannat skit-nödig. Det är trottsallt en väldigt liten del som håller på med sådant skit och som ni med näbbar och klor försöker skydda.


    Fast grejen är ju att det är jag som ser saken som den är, det är du som inte gör det. Invandrare är möjligtvis överrepresenterade i sexualbrott. Men det har ingenting att göra med att Sveriges våldtäktsstatistik ser ut som den gör. Att Sverige ligger så högt i statistiken har framförallt med brottsrubriceringen att göra. Överfallsvåldtäkter och gruppvåldtäkter är en mycket liten del av de våldtäkter som begås. Polisen i Sverige hymlar inte med att det finns ett väldigt stort mörkertal gällande våldtäkter, och att otroligt få döms. Det handlar inte om att vara ett "pk-jon", det är sanningen.
  • Notetur Nomen
    Intenuigen skrev 2015-07-12 12:12:54 följande:

    Nej det gör de inte! Gissar att de har bakat in statistik som är väldigt gammal och va aktuell innan Sverige såg ut som det gör idag. ( hoppas att du någon ggn fattar att anti-rasism är ett sätt att tjäna pengar/ göra karriär för smuttsfolk som inte orkar att ha ett hederligt jobb) Och i de fall där det händer kan man ju undra vad det är för stolpskott som är ihop med och ev gifter sig med ett ännu värre stolpe-skott. Tycker faktiskt mycket mindre synd om ett stolpskott som blir våldtagen hemma än en ensam kvinna som går hem och som blir misshandlad och våldtagen av flera män.


    Och när du kommer med såna här påståenden antar jag att du har källor som stödjer det?

    Tjäna pengar på att vara antirasist? Vad snackar du om?

    Gällande ditt sista stycke måste jag bara fråga hur gammal du är? Det måste till en väldigt ung person som har så obefintlig grundläggande kunskap om mänsklig psykologi.
  • cattus

    I Sverige vågar man öppna munnen och anmäla, det är inte helt självklart i alla länder. Både pga av av. trakasserier, att inte bli trodd och av skam.

  • Kyrkby
    Gert skrev 2015-07-12 10:33:56 följande:
    Så norska, finska och danska kvinnor vågar inte anmäla våldtäktsmännen alltså?
    Så uppfattar jag oxå detta.
  • Kyrkby
    Kakan02 skrev 2015-07-12 11:57:32 följande:

    Jag vet! Vi kastar ut ALLA invandrare och så kan ni stå där med hakan i backen då våldtäkter FORTFARANDE kommer anmälas och existera....av etniska svenska män. Vad ska vi skylla på då? 

    Suck. ännu en tråd där folk vill lägga fram sina rasistiska tankar. 


    Är Hagamannen Muhamedan.......
Svar på tråden Sverige har flest våldtäkter i Europa. Vad beror det på?