• Milla2016

    Vi som planerar äggdonation 2016

    Hej!

    Tänkte kolla om det finns intresse för en tråd för oss som planerar/gör äggdonation under 2016?

    Jag medicinerar nu inför ett FET i januari.

    Någon annan som är på gång eller planerar?

  • Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2016
  • NinaCamilla

    Hoppar in hit oxå. Jag är nog ÄD veteranen här men ger inte upp. Nr 9 ÄD på gång och på måndag ska jag åka ner till Aten. Vi har både gjort ÄD i Fertinova Åbo och Aten. En graviditet bakom mig men blev utomkveds.

  • Löparnörden
    emmm28 skrev 2016-01-09 19:38:24 följande:

    Löparnörden: Låter ungefär som vår historia; vi gick vår efterlängtade son på 3e äd - försöket, där vi också vetat om länge att biologiska barn för min del var/är uteslutet. Vi har nu ett sista embryo i frysen här i stan, men sen blir det alltså dags att vända sig utomlands.

    Ronon: Tack så mycket för reseinfo, o hotelltips! Apropå ett eller två embryon vid återföring; vi har lite medicinska skäl som ev gör det lurigt att sätta in fler än ett, m "risk" för tvillinggraviditet. Jag förstår tankarna kring hur man ska välja; med så klart både ev för- och nackdelar...

    Savasana och Mooki: Va kul att det inte är så långt kvar för er! Spännande!

    Här har vi ca 1,5 vecka till insättning. Nu börjar man minnas hur långsamt tiden mellan alla moment går (nedreglering, uppreglering, ul, blodprover...); man glömmer /förtränger tydligen mellan gångerna; )


    Ja hoppas att det blir tredje gången gillt även med syskonförsöket nu för oss. Vi hade sådan otrolig tur när dottern kom till, första donatorn lämnade två ägg och bägge två försöken misslyckades så vi hade tagit kontakt med Riga. Då ringer de från Huddinge för de hade fått ett återbud. Denna gång blir det tre ägg av dålig kvalité, läkaren valde ut det bästa och de andra två kasserades. Men det guldägget blev dottern.

    Hur gammal är din son?
    Spännande att det är så nära för er. Hoppas att ägget som ni har kvar också är ett guldägg. Ja visst är det märkligt hur långsamt tiden går vid försöken. Vårt försök blir i mitten av februari.
  • Mooki

    NinaCamilla: har du valt Athen pga immunologiska orsaker? Jag har hört att de ska vara jätteduktiga där. Jag fick också utomkveds vid ett av mina IVF försök, det var fruktansvärt.

  • Bappen
    Savasana skrev 2016-01-09 16:49:09 följande:

    Bappen: Hoppas återföringen gick bra! Du får uppdatera oss när ni har kommit hem.

    Mooki: Då ligger vi väldigt lika i tid. Jag ska till Riga på torsdag för FET. Vi har valt att de ska tina alla våra kvarvarande 4 embryon som ska odlas vidare till blastocyster. Vi vill  med all sannolikhet bara sätta tillbaka ett denna gången så blir det något/några över fryses de om igen. Det känns bra att ha lite att spela med.

    ronon: Vi har vid tidigare ÄD-försökt satt in två embryon per gång. Första gången blev det minus medan andra gången fäste ett embryo.


    Hej,
    Nu är vi hemma igen och återföringen gick bra. Vi hade tre embryon av god kvalitet och sex av medelkvalitet, så vi satte tillbaka de två bästa embryosarna och på läkarens inrådan använde vi oxå embryo glue.

    Resten av dagen vilade vi på hotellet, jag försökte vårda min gamla förkylning som hängt med i flera veckor men inte brutit ut ordentligt. (Ångrar såhär i efterhand att jag inte fixade antibiotika tidigare så att jag var helt frisk till återföringen men vi var utomlands och det kändes hela tiden som om den var på väg bort.)
    Dagen efter återföringen hade jag lite feber, som jag höll nere med alvedon under dagen och på kvällen flög vi hem.
    Imorse vid 4.30 vaknade jag kallsvettig och illamående och var uppe och kräktes. Ingen feber. Har inte kräkts sedan dess men mår illa.
    Vet inte om det är matförgiftning, influensa eller ngt annat men det känns som det sista man vill just nu. Mailade Ava och väntar på råd. (Den önsketänkande delen av mig började såklart googla extremt tidiga grav symptom, men två dagar efter insättning verkar extremt...)

    Jag är fortf väldigt nöjd med bemötandet på Ava, återföringen gick smidigt och jag fick akupunktur innan och efter. Våra blodprov visade att jag inte hade problem med antikroppar eller blod-levring så de tyckte inte att jag skulle ta ngn mer medicin än lutinus och Progynon, men jag är sugen på att lägga till albyl ändå, det kan väl knappast skada?

    Men först gäller det att sluta må illa ????
  • Savasana

    Grattis Babben till lyckad transfer! Jobbigt att du inte mår bra. Vila , vila, vila och se till så att du inte har feber är väl mina bästa råd. Jag hade absolut lagt till albyl.

    Så du fick akupunktur? Min koordinator skrev i fredags att akupunktören var sjuk så det var inte säkert att hon var tillbaka igen tills på torsdag. Var det hon den troll-liknande tanten som kan typ två ord engelska som satte nålarna?

  • Bappen
    Savasana skrev 2016-01-10 11:31:38 följande:

    Grattis Babben till lyckad transfer! Jobbigt att du inte mår bra. Vila , vila, vila och se till så att du inte har feber är väl mina bästa råd. Jag hade absolut lagt till albyl.

    Så du fick akupunktur? Min koordinator skrev i fredags att akupunktören var sjuk så det var inte säkert att hon var tillbaka igen tills på torsdag. Var det hon den troll-liknande tanten som kan typ två ord engelska som satte nålarna?


    Ha ha ja det var hon! Rött hår. Kanske är det hon som smittat mig då...
    Jag gillade henne, hon var söt :)
  • Bappen
    Bappen skrev 2016-01-10 11:57:28 följande:
    Ha ha ja det var hon! Rött hår. Kanske är det hon som smittat mig då...
    Jag gillade henne, hon var söt :)
    En konstig grej med trollet var dock att hon torkade av med sprit när hon tog bort bålarna vilket sved som synden! Det har ingen annan akupunktör gjort.
  • Mooki

    Vad härligt att ni fick fina embryon Babben! Men åh så tråkigt att bli sjuk... Säger som Savasana, vila och försök hålla dig feberfri. Vid mitt senaste försök fick jag feber på morgonen samma dag som jag skulle göra ET. Är livrädd att det ska hända igen, har lite förkylningssymtom på gång. Jag skulle också ta albyl. Det är vanligt även om man inte har särskilda problem och jag tror inte att det gör någon skada. Jag håller tummarna för att embryona fäster och att du mår bättre snart.

Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2016