• Milla2016

    Vi som planerar äggdonation 2016

    Hej!

    Tänkte kolla om det finns intresse för en tråd för oss som planerar/gör äggdonation under 2016?

    Jag medicinerar nu inför ett FET i januari.

    Någon annan som är på gång eller planerar?

  • Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2016
  • Mooki

    Jag tar 75 mg Trombyl, som alltså är samma sak som albyl. Jag har visserligen immunologiska problem, men 75 mg är en standarddos som man ofta använder vid både vanlig IVF och äggdonation, även hos patienter utan immunologiska problem.
    Angående ditt illamående: Progesteron kan hos vissa ge kraftigt illamående. Det är vanligast att man får det om man tar dem i tablettform oralt, men kanske kan Lutinus ge samma biverkning?

  • Bappen

    Tack Mooki! Då kör jag på det.
    Ja enligt fass.se har 1-10proc illamående som biverkning och det brukar jag ha med lutinus (denna gång dubbel dos jämfört m tidigare IVFer), men så allvarligt som kräkning har jag inte haft förut fast kräkning står listat som en biverkan med okänd frekvens på fass och det var oxå vad Ava sa när jag messade idag, så förhoppningsvis är det en biverkan och ingen galen influensa/matrgiftning.

  • NinaCamilla

    Mooki: Jag har immunologiska problem mest med endometrios sköldkörtel och livmodersbakterier så att vi kände efter 4 misslyckad besök i Åbo att jag behöver bättre hjälp. Jag har en mängd av mediciner som ska dämpa inflammation innan insättning och efteråt. De är jätte duktiga där.

  • NinaCamilla

    Bappen: Hopoas att illamående försvinner snart! Ta 75mg trombyl som Mooki säger. Boosta upp med extra e-vitamin och folsyra.

  • Mooki

    NinaCamilla: Bra att veta, om vi inte lyckas med våra 4 kvarvarande embryon kanske vi borde byta till Aten. Vilken typ av läkemedel är det du får?

  • NinaCamilla

    Mooki: Jag får tamoxiphen (dämpar östrogen dominans,finns studier på nätet), valtrex mot herpes, celebrex dämpar endometrios och andra inflammationer, prednisolon 10 mg, baby aspirin (trombyl), Fragmin, progynon, folsyra 5mg (starkare än här), doxycycline antibiotika. Jag har gjort testet om jag har bakterier på livmoder. En rejäl kur mot inflammationer

  • Bappen
    ronon skrev 2016-01-10 17:06:32 följande:

    Lycka till Bappen! När har du testdag?


    Tack! Testdag 19 Jan. Usch och fy för ruvarperioden.
    Mår bättre nu i alla fall.
  • Mooki

    NinaCamilla: Oj, det var verkligen många preparat! Hoppas verkligen att de hjälper och att du plussar.

  • Savasana
    Bappen skrev 2016-01-10 11:59:07 följande:

    Savadana: Vem är din koordinator? Vi har Veronika, hon är bra tycker jag.


    Jag har en som heter Katerina. Fick henne nu när vi startade upp.

    Om du ska ta Albyl minor får du dela den i tre delar.
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2016