• Milla2016

    Vi som planerar äggdonation 2016

    Hej!

    Tänkte kolla om det finns intresse för en tråd för oss som planerar/gör äggdonation under 2016?

    Jag medicinerar nu inför ett FET i januari.

    Någon annan som är på gång eller planerar?

  • Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2016
  • trex2013

    Låter som du har en bra plan! bra med lite förändring och att du kollar över kosten lite :) har läst en hel del om att akupunktur och zonterapi kan hjälpa till så nu får vi hoppas det hjälper oss!

  • Mooki

    Är det någon som har erfarenhet av att göra ET när man är förkyld? Jag har ET nu på fredag, har bokat flyg och hotell redan. Nu har jag fått lite halsont och är tjock i näsan, men har ingen feber. Tror inte att jag kommer att få feber heller, känns inte som den sortens förkylning. Förra gången blev jag också sjuk, hade lite feber samma dag som ET. Kliniken sa att det inte var optimalt, men eftersom jag redan var i Riga genomförde vi försöket. Har mejlat kliniken nu och inväntar svar. Så himla irriterande, när allt nu för en gång skull gått bra hittills med fin slemhinna osv så kanske jag inte kommer iväg i alla fall...

  • trex2013

    Inta stora doser c-vitamin så kan det hinna lugna sig tills dess. 1-2 mg kan du ta utan problem. c-vit är en av de få vitaminer som man har svårt att kunna överdosera. :)

  • Bappen
    Mooki skrev 2016-01-12 11:08:13 följande:

    Är det någon som har erfarenhet av att göra ET när man är förkyld? Jag har ET nu på fredag, har bokat flyg och hotell redan. Nu har jag fått lite halsont och är tjock i näsan, men har ingen feber. Tror inte att jag kommer att få feber heller, känns inte som den sortens förkylning. Förra gången blev jag också sjuk, hade lite feber samma dag som ET. Kliniken sa att det inte var optimalt, men eftersom jag redan var i Riga genomförde vi försöket. Har mejlat kliniken nu och inväntar svar. Så himla irriterande, när allt nu för en gång skull gått bra hittills med fin slemhinna osv så kanske jag inte kommer iväg i alla fall...


    Hej Mooki,
    Tråkigt att du blivit förkyld!
    Jag håller med trex: kör på med C vitamin, du har ju ett antal dagar på dig till Fre så du borde hinna bli bra!
    Håller tummarna att det vänder snabbt!
  • Löparnörden
    Mooki skrev 2016-01-12 11:08:13 följande:

    Är det någon som har erfarenhet av att göra ET när man är förkyld? Jag har ET nu på fredag, har bokat flyg och hotell redan. Nu har jag fått lite halsont och är tjock i näsan, men har ingen feber. Tror inte att jag kommer att få feber heller, känns inte som den sortens förkylning. Förra gången blev jag också sjuk, hade lite feber samma dag som ET. Kliniken sa att det inte var optimalt, men eftersom jag redan var i Riga genomförde vi försöket. Har mejlat kliniken nu och inväntar svar. Så himla irriterande, när allt nu för en gång skull gått bra hittills med fin slemhinna osv så kanske jag inte kommer iväg i alla fall...


    Ja visst har jag det. Vid vårt tredje försök som resulterade i vår dotter var jag dyngförkyld och hade hemsk hosta vid et. Tänkte att detta kommer aldrig gå vägen men resultatet är nu en busig 2,5 åring. Så tror inte förkylning behöver påverka utfallet, snarare bra att immunförsvaret är nedsatt och inte angriper embryot som ju är ett främmande föremål i kroppen.
  • Mooki

    Löparnörden: Åh, nu ger du mig verkligen hopp! Berättade du för din klinik att du var förkyld? Har pratat med kliniken i Riga nu, de säger att vi kan genomföra försöket på fredag under förutsättning att jag inte får hög feber.

  • emmm28

    Löparnörden: Det är väl samma här som hos dig; jag tränar o försöker må så bra jag kan. Tar Progynontabletter och Suprecurspray så det preppa ju så klart även rent medicinskt :) Mest försöker jag att ha tankarna här o nu, vilket som du skriver verkligen är lättare nu när man har en liten bus som distraherar en ;)

  • Löparnörden

    Mooki, näe jag informerade inte Huddinge i förväg att jag var förkyld men pratade om det när vi var där för et och fick inga direkta kommentarer om det, i och för sig hade jag ingen feber att tala. Tror du kan känna lugnet så länge du inte har jättehög feber.

    Emmm28, tror mycket på att äta nyttigt och göra saker man blir glad av, då tror jag kroppen mår bra också. Spännande att det är så nära för dig. Jag både längtar och samtidigt inte alls är sugen på att börja medicinera om nån vecka:).

  • emmm28

    Tänkte höra med er andra hur ni gjort med recept på läkemedel som är nödvändiga under behandlingen;
    vi har ju gjort våra tidigare försök via landstinget och har alltså inte kontakt med någon privat klinik där vi kan "betala oss till" diverse utredningar/kontroller/provtagningar och receptförskrivning. Att få till provtagning känns relativt lätt, men att få en läkare att "helt hux flux" skriva ut lite läkemedel vet jag inte...? :) AVA i Riga menar att de kan skicka nödvändiga läkemedel med DHL, men hur funkar det? Vad betalar jag för då; läkemedel och transport? Och hur fungerar det rent praktiskt? Känns som det hade varit lättare att få någon att skriva ut nödvändiag preparat här och bara kunna gå till apoteket..!?
    En andra fundering jag har är vad Procren-injectioner är för något?

    Löparnörden: Precis; det som får en att må bra är väl det man ska satsa på; att göra så mycket mer än det samt att hoppas :), är nog det bästa o enda man kan göra. Jag känner också dubbelt inför hela grejen; det kostar så otroligt mycket att försöka igen rent känslomässigt. Man vet ju hur det varit innan när det misslyckats och även om man kommer ställa sig på benen igen så tar det så mycket kraft. Men så klart; drömmen om ett barn till övervinner den känslan i slutänden så visst kommer man att försöka tills det funkar! Försöker peppa mig själv lite här nu ;) Hade du andra medicinska problem att ta ställning till/förhålla dig till vid sidan av allt detta? Själv har jag diabetes typ 1 sedan många år, så det blir en liten balansgång även där med insulindoser som får justeras o pillas med. 

    Ha en bra dag allihop!

Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2016