• Milla2016

    Vi som planerar äggdonation 2016

    Hej!

    Tänkte kolla om det finns intresse för en tråd för oss som planerar/gör äggdonation under 2016?

    Jag medicinerar nu inför ett FET i januari.

    Någon annan som är på gång eller planerar?

  • Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2016
  • Mooki
    Milla2016 skrev 2016-02-11 20:22:23 följande:

    Inget blod idag, endast väldigt lite ljusljusbrunt. Nu på kvällen var Lutinuset helt vitt så det verkar ha avstannat. Usch vilken pärs detta är!


    Håller med, det är jättejobbigt! Men positivt att blödningarna verkar ha avtagit lite för alla idag. Hoppet finns kvar:)
  • ronon

    Härligt att höra hoppfulla nyheter från er allihop! Håller tummarna och hoppas ni nu ska få lite lugn och ro.

  • emmm28

    Skönt att höra att det lugnat sig för er. Den här resan är verkligen ingen lätt resa; det känns så otroligt långt till målet. Jag får se vad spec säger imorgon, och om jag kanske åker vidare till akuten om det kommer mer blod inatt.

    Håller med dig Mooki; värken känns oroväckande även om det bör vara ett gott tecken att slippa blödning. Undrar vad det kan vara....

  • Löparnörden

    Hej längtar, tyckommig och tulpa :)

    Har inte gjort någon förändring i medicineringen men i november gjorde jag hystetoskopi och era -test som visade att jag skulle göra transfer nån dag senare i cykeln än jag gjort förut.

    Åker till Riga kvällen den 18 och hem igen fredag kväll så då är vi förhoppningsvis där samtidigt tulpa. Hoppas du får positiva besked imorgon så du inte behöver skjuta på transfern.

    Ja tänk att så mycket som ska klaffa och kan sätta käppar i hjulen och så går månaderna.

  • Lavisen

    Hej alla,
    är nygammal i tråden då jag tidigare hängde med lite i förra årets tråd.
    Håller tummarna för er som blöder, och det behöver ju som ni säkert redan vet, inte betyda det värsta... är ju rätt vanligt att man kan småblöda lite utan att det är ngt allvarligt.

    Jag har tidigare tagit Utrogestan o blev bra knasig av det, verkligen kände hur hjärnan kopplades bort o blev hög/låg (hur det nu känns) o kunde inte hänga med i ngr konversationer o blev väldigt trött. Alla på jobbet märkte det så det gick inte direkt att hymla om att man var under IVF/ägg donations behandlng ;)

    Är just nu på Cypern för försök nr 2 (försök 1 i sept slutade tyvärr i missfall, väntade 2 o tappade ena v 7 o andra v 10) o har insättning imorgon. Här på Cypern tar jag både Lutinus vag, samt Progynova som både vag och oralt + prednisolone, doxyferm o kommer sedan även ta Klexane o Prolutionspruta var 4:e dag + troligtvis Intralipid vid insättning. Är ett himla schå att hålla koll på alla mediciner (flera får inte tas samtidigt) o man är nästan rädd att missa ngt hela tiden. Håller tummarna för er som är gravida o som är strax efter! :)

  • Uptomeism

    Välkommen till tråden Lavisen!

    Jag beklagar att din tidigare graviditet slutade så tungt och håller tummarna för dig nu!

  • längtar74

    Välkommen Lavisen! Stort lycka till inför transfer. Har ni förändrat ngt i medicineringen med tanke på MF? Så oerhört tråkigt att du förlorade båda två. Beklagar verkligen - håller alla tummar för att det går bra hela vägen nu.

    Milla, Mooki o Emmm - hoppas att det är fortsatt lugnt på blödningsfronten för er.

  • Tuttis

    Jag orkar inte mer :( har mycket sammanväxningar pga endometrios och har gjort 6 ivf, 1 fet- missfall och gör nu vårt andra äggdonationsförsök (denna gång i ostimulerad cykel). Fick insatt en blastocyst i fredags förra veckan. Men redan på ruvardag 3, vilket var i måndags fick jag en blödning som var brun. Detta har fortsatt mer eller mindre hela veckan. Tog gravtest imorse (ruvardag 7), minus såklart. Man känner så jävla dum. Har fått för mig att jag mår illa osv ochhar verkligen hoppats att nu är det vår tur... när vet man att enough is enough? Lever man i förnekelse? Jag vill sååååå gärna få bli gravid. Är det någon som börjat blöda så tidigt?

Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2016