• Anonym (Girlfriend)

    Hämnd som gick fel, väldigt fel...

    Min sambo var otrogen mot mig för tre månader sen med en tjej han träffat när han var ute med kompisarna. Jag blev förstås jätteledsen. Vi har varit ett par i tio år och så händer det här. Han bad om förlåtelse och jag sa att jag skulle försöka men det har varit svårt. Vi var båda oskulder när vi träffades och jag tror att det gjorde det värre. Vi skulle bara vara varandras och han kastade bort det för nån tjej. Jag kunde inte röra i honom ens. Just den orättvisan gnagde i mig och till slut så var jag också otrogen med en bekant. Det var inte bra sex eller nåt men efter det kunde jag lättare släppa det min sambo hade gjort. Det kändes som att vi var jämställda igen på nåt sätt. Jag berättade vad jag gjort för sambon direkt efter och han blev ju ledsen men vi bestämde gemensamt att gå i parterapi. När vi gått där i tre månader kändes det bättre, vi lyckades hitta tillbaka till varnadra sexuellt och även om allt inte är 100 nu så är det mycket bättre än innan. Vi har båda hopp om att vi kommer att lösa det här och vi älskar varandra.

    Nu till det stora problemet. Jag var för att göra ett cellprov för livmoderhalscancer nyligen, ni vet sånt där som är rutin och då tyckte läkaren att min livmoder kändes stor och kollade med ultraljud. Och jag är gravid! I vecka 16 (17 imorgon). Det är jättekonstigt för jag använde kondom när jag var otrogen men det måste ha hänt då för jag och min sambo hade inte alls sex på några månader innan och efteråt pga vår kris.

    Jag vet inte vad jag ska göra. Hade jag varit i v 6 eller så efter otroheten hade jag självklart gjort abort men det är så långt gånget och fostret har ju känsel nu! Men jag kan ju inte få barn med min bekanta?! Har ingen aning om vad jag ska göra och har inte vågat berätta för nån. Jag vet att min sambo var otrogen först och jag ville ju verkligen inte att det här skulle hända och skyddade mig men ändå. Ett barn med en annan är ju 100 ggr värre än en otrohet. Hjälp?

  • Svar på tråden Hämnd som gick fel, väldigt fel...
  • Anonym (...)

    Ser att några går igång på detta med adoption. Kan dock bara se att det är ts sambo som har kommit med det som förslag, inte att ts själv skulle tycka att det är ett bra förslag och ett alternativ.

  • Anonym (Samma här)
    Anonym (Z) skrev 2016-05-31 07:10:52 följande:

    Förstår din poäng och håller helt med. Men nu för tiden behöver inte en njure matcha. Det finns mediciner för det nu. Min man får en ny njure inom kort och de var vad läkarna berättat :)


    Du har annat som måste matcha däremot.

    En njure är en "lätt" transplantation.

    Du har stamceller, lungor, hjärta osv oxå.

    Även vissa blodgrupper måste matcha.
  • Anonym (ehm)
    Anonym (Gift er) skrev 2016-05-30 19:38:17 följande:

    Om ni gifter er innan barnet är fött så kommer din kille automatiskt stå som officiell far till barnet.


    Hmmm få se, båda springer omkring och är otrogna mot varandra, TS blir på smällen med någon annan och han får adoptera ungen som sin.... det låter ju som ett jättestabilt förhållande, som gjort för att gifta sig... 

    Deras förhållande är så dött det kan bli, fattar inte hur TS ens kan överväga att sätta ett dött förhållande framför ett barn...
  • Anonym (ehm)
    Fjäril kär skrev 2016-05-31 08:40:24 följande:

    Ett konkret råd: Boka tid hos familjerådgivning och familjerätten för att få hjälp med att reda ut allt och kunna ta riktigt beslut och var säkra på att allt går juridiskt rätt till.

    Du sätter dig och barnet i en jävla sits om du tar beslut utan juridisk grund och ogenomtänkt.


    Bra där {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Z)
    Anonym (Samma här) skrev 2016-05-31 09:46:05 följande:
    Du har annat som måste matcha däremot.

    En njure är en "lätt" transplantation.

    Du har stamceller, lungor, hjärta osv oxå.

    Även vissa blodgrupper måste matcha.
    Men nu tog du just njurar som exempel och det var det exemplet jag svarade på.
  • Anonym (bedrup)

    Alltså, egentligen förstår jag inte riktigt det här.

    Varför ska din sambo vara den som "räddar" dig ur det här? Han har ingen skyldighet att ta hand om varken dig eller barnet. Det kan du därmed inte heller förvänta dig.

    Du var otrogen och blev gravid, deal with it.

  • Anonym (...)
    Anonym (bedrup) skrev 2016-05-31 10:51:06 följande:
    Alltså, egentligen förstår jag inte riktigt det här.

    Varför ska din sambo vara den som "räddar" dig ur det här? Han har ingen skyldighet att ta hand om varken dig eller barnet. Det kan du därmed inte heller förvänta dig.

    Du var otrogen och blev gravid, deal with it.
    Var skriver hon att hon förväntar sig att sambon ska rädda henne och ta hand om henne och barnet?

    Hur "dealar" hon inte "with it"?
  • Anonym (Mnm)
    Anonym (bedrup) skrev 2016-05-31 10:51:06 följande:

    Alltså, egentligen förstår jag inte riktigt det här.

    Varför ska din sambo vara den som "räddar" dig ur det här? Han har ingen skyldighet att ta hand om varken dig eller barnet. Det kan du därmed inte heller förvänta dig.

    Du var otrogen och blev gravid, deal with it.


    Ts är en vuxen kvinna som säkerligen är fullt kapabel att ta hand om sig själv och förmodligen ett barn också. Vad är det du menar att hon behöver räddas från?
  • Anonym (ehm)
    Anonym (...) skrev 2016-05-31 10:54:24 följande:
    Var skriver hon att hon förväntar sig att sambon ska rädda henne och ta hand om henne och barnet?

    Hur "dealar" hon inte "with it"?
    Att hon öht ställer frågan till sin sambo tyder väl på att hon hoppas på att han löser problemet åt henne genom att adoptera barnet? 

    TS skriver ingenstans att hon är beredd att ta hand om ungen själv, hennes alternativ var att få sambon att acceptera ungen eller adoptera bort den, om sambon adopterar ungen så är det han och inte hon som löst problemet åt henne.
  • Anonym (ehm)
    Anonym (Mnm) skrev 2016-05-31 10:59:58 följande:
    Ts är en vuxen kvinna som säkerligen är fullt kapabel att ta hand om sig själv och förmodligen ett barn också. Vad är det du menar att hon behöver räddas från?
    Ja hon är vuxen, men hon har inte betett sig speciellt vuxet och resonerar inte heller som en vuxen, TS har inte skrivit att hon tänkt ta hand om barnet själv
Svar på tråden Hämnd som gick fel, väldigt fel...