• Anonym (Girlfriend)

    Hämnd som gick fel, väldigt fel...

    Min sambo var otrogen mot mig för tre månader sen med en tjej han träffat när han var ute med kompisarna. Jag blev förstås jätteledsen. Vi har varit ett par i tio år och så händer det här. Han bad om förlåtelse och jag sa att jag skulle försöka men det har varit svårt. Vi var båda oskulder när vi träffades och jag tror att det gjorde det värre. Vi skulle bara vara varandras och han kastade bort det för nån tjej. Jag kunde inte röra i honom ens. Just den orättvisan gnagde i mig och till slut så var jag också otrogen med en bekant. Det var inte bra sex eller nåt men efter det kunde jag lättare släppa det min sambo hade gjort. Det kändes som att vi var jämställda igen på nåt sätt. Jag berättade vad jag gjort för sambon direkt efter och han blev ju ledsen men vi bestämde gemensamt att gå i parterapi. När vi gått där i tre månader kändes det bättre, vi lyckades hitta tillbaka till varnadra sexuellt och även om allt inte är 100 nu så är det mycket bättre än innan. Vi har båda hopp om att vi kommer att lösa det här och vi älskar varandra.

    Nu till det stora problemet. Jag var för att göra ett cellprov för livmoderhalscancer nyligen, ni vet sånt där som är rutin och då tyckte läkaren att min livmoder kändes stor och kollade med ultraljud. Och jag är gravid! I vecka 16 (17 imorgon). Det är jättekonstigt för jag använde kondom när jag var otrogen men det måste ha hänt då för jag och min sambo hade inte alls sex på några månader innan och efteråt pga vår kris.

    Jag vet inte vad jag ska göra. Hade jag varit i v 6 eller så efter otroheten hade jag självklart gjort abort men det är så långt gånget och fostret har ju känsel nu! Men jag kan ju inte få barn med min bekanta?! Har ingen aning om vad jag ska göra och har inte vågat berätta för nån. Jag vet att min sambo var otrogen först och jag ville ju verkligen inte att det här skulle hända och skyddade mig men ändå. Ett barn med en annan är ju 100 ggr värre än en otrohet. Hjälp?

  • Svar på tråden Hämnd som gick fel, väldigt fel...
  • Anonym (HP)

    Ts... Om ni gör en faderskapsutredning så är det den biologiska pappan på pappret. Ingen annan. Och dessa uppgifter är om jag inte fått galna uppgifter offentliga. Så att din sambo skulle stå som pappa till barnet om han inte är det funkar inte!

  • Fjäril kär
    Anonym (Girlfriend) skrev 2016-06-02 14:37:31 följande:

    Min sambo håller fortfarande på att försöka smälta detta och vi har inte bestämt nånting än. Det kommer nog att ta nån vecka minst och jag vill ge honom den tid han behöver men tänkte svara på några frågor som ni skrivit i tråden.

    Jag kan ta hand om barnet själv. Jag har ekonomin till det och kan lätt hitta annat boende om det behövs och vi går isär men det är en stor sak när ett så långt förhållande med nån man älskar så mkt tar slut. Det är inte lätt på nåt sätt och tar det slut kommer jag säkert att vara förkrossad under lång tid och det är inte en så bra start för ett barn. När man får barn vill man ju kunna vara helt närvarande med barnet och inte hjärtekrossad. Så går det att lösa på nåt annat sätt vore det förstås bättre för alla i den här soppan.

    Min sambo och den andra mannen är ganska lika utseendemässigt. De har samma ögonfärg och hårfärg (brunt hår och blå ögon). Den andra mannen är lång och min sambo i kortare laget men det märks ju inte av på en bebis. Den andra mannen har väldigt lockigt hår (inte afro utan typiskt nordiskt hår fast mkt lockigt) och jag och min sambo har väldigt rakt hår. Så det är väl det i så fall men jag tror inte att nån skulle reagera jättemkt på det. Dessutom borde väl barnet hamna nånstans mittemellan rakt och lockigt hår eftersom jag har rakt? Vet inte riktigt hur det funkar...

    Men jag vet inte om han skulle gå med på att adoptera bort sitt barn till oss. Jag tänker att det får bli en senare fråga om min sambo går med på det. Blir det så så kommer bara de närmaste få veta om det, dvs biopappan, jag och min sambo, barnet när det blir äldre och möjligtvis nån nära familjemedlem till oss. Vi skulle skriva min sambo som biopappa på födelseattesten men lägga in papper med sanningen i ett bankfack om nåt skulle hända oss och barnet behöver ny vårdnadshavare eller får medicinska problem innan det är stort nog för att få veta.

    En sak som jag inte har nämnt innan som försvårar hela situationen som jag tar upp nu så att ni förstår är att min sambo är lite av en halvkändis eller vad man ska säga. Han är väldigt rädd att folk/media ska börja prata om han behåller nån annan mans barn. Hade det inte vart för det så kanske han kunnat överväga det men nu vill han inte att det ska "synas" nånstans att det inte är hans om vi fortsätter som par och tar hand om barnet. Så därför vill han inte att biopappan ska vara med på ett hörn.


    Kom ihåg att uppgifter om faderskap är offentliga. Det kommer i alla papper och uppgifter stå att du fött ett barn och att någon annan än din sambo är pappan. Att han adopterar kommer givetvis också att stå öppet för allmänheten.
  • K med lilla E
    Anonym (HP) skrev 2016-06-02 14:41:38 följande:

    Ts... Om ni gör en faderskapsutredning så är det den biologiska pappan på pappret. Ingen annan. Och dessa uppgifter är om jag inte fått galna uppgifter offentliga. Så att din sambo skulle stå som pappa till barnet om han inte är det funkar inte!


    Men om TS och hennes sambo uppger att sambon är far så kommer det ju att stå så. Också om de gifter sig och barnet föds inom äktenskapet så blir sambon automatiskt fadern.

    Endast om TS uppger den riktiga pappan som far så kommer ju han att stå som far. Vet han inte om att hon bär hans barn så blir det ju ingen faderskapsutredning.
  • Anonym (HP)
    K med lilla E skrev 2016-06-02 15:20:44 följande:

    Men om TS och hennes sambo uppger att sambon är far så kommer det ju att stå så. Också om de gifter sig och barnet föds inom äktenskapet så blir sambon automatiskt fadern.

    Endast om TS uppger den riktiga pappan som far så kommer ju han att stå som far. Vet han inte om att hon bär hans barn så blir det ju ingen faderskapsutredning.


    Och om den andre kräver faderskapsutredning? Eller om sambon nu själv vill veta? Nu är ju tydligen den sk sambon en halvkändis så oavsett så blir det ju en soppa i slutändan.. Sambon lämnar och folk ser ju att hans ex är gravid. Kommentarer om vilket svin som lämnar sin gravida flickvän. Otroheten kommer fram. Den andre får veta om barnet. Kräver test. En soppa vi säkert får läsa om i skvallertidningar mao

    Sen tror jag visserligen att ts sambo är pappan. Inget har framkommit som motbevisar det...
  • Anonym (...)
    Anonym (HP) skrev 2016-06-02 15:33:03 följande:
    Och om den andre kräver faderskapsutredning? Eller om sambon nu själv vill veta? Nu är ju tydligen den sk sambon en halvkändis så oavsett så blir det ju en soppa i slutändan.. Sambon lämnar och folk ser ju att hans ex är gravid. Kommentarer om vilket svin som lämnar sin gravida flickvän. Otroheten kommer fram. Den andre får veta om barnet. Kräver test. En soppa vi säkert får läsa om i skvallertidningar mao smile5.gif

    Sen tror jag visserligen att ts sambo är pappan. Inget har framkommit som motbevisar det...
    Varför i hela friden skulle detta komma fram i skvallerpressen?
  • Anonym (HP)
    Anonym (...) skrev 2016-06-02 15:44:35 följande:

    Varför i hela friden skulle detta komma fram i skvallerpressen?


    För att skvallertidningar skriver allt de kan hitta om minsta lilla a b c d osv kändis.... Allt för att sälja
  • Anonym (...)
    Anonym (HP) skrev 2016-06-02 15:52:14 följande:
    För att skvallertidningar skriver allt de kan hitta om minsta lilla a b c d osv kändis.... Allt för att sälja smile5.gif
    Givetvis, men hur skulle de få fram något om denna situation? Om det nu är Ö-kändisen som är pappa så lär han ju knappast vara öppen med det.

    Skit samma, hoppas gamarna självdör oavsett. Äckliga parasiter...Kräks (Så, fick jag det sagt också... )
  • okunnigt

    Ni är så okunniga om svenska lagar.
    Biopappan kan aldrig kräva faderskapsutredning. Han kan stämma TS men det är jättesvårt att få igenom. Det är BARNET som har rätt till godtaget faderskap.

    OM sambon tar på sig faderskapet är saken ur världen. Man dna-testar inte utan han skriver bara på ett papper.

    Om TS och sambon hunnit gifta sig räknas han automatiskt som pappa: googla faderskapspresumtion.

    Om sambon drar sig ur däremot måste antingen biopappan ta på sig faderskapet eller så blir det utredning (med dna-test).

    Biopappan behöver inte "adoptera bort" barnet: det är ingen sak alls att hålla honom utanför det hela. Om sambon vill alltså. 

    Allt hänger på sambon. Biopappan är helt borta än så länge.

  • Anonym (*)
    Anonym (Girlfriend) skrev 2016-06-02 14:37:31 följande:
    Min sambo håller fortfarande på att försöka smälta detta och vi har inte bestämt nånting än. Det kommer nog att ta nån vecka minst och jag vill ge honom den tid han behöver men tänkte svara på några frågor som ni skrivit i tråden.

    Jag kan ta hand om barnet själv. Jag har ekonomin till det och kan lätt hitta annat boende om det behövs och vi går isär men det är en stor sak när ett så långt förhållande med nån man älskar så mkt tar slut. Det är inte lätt på nåt sätt och tar det slut kommer jag säkert att vara förkrossad under lång tid och det är inte en så bra start för ett barn. När man får barn vill man ju kunna vara helt närvarande med barnet och inte hjärtekrossad. Så går det att lösa på nåt annat sätt vore det förstås bättre för alla i den här soppan.

    Min sambo och den andra mannen är ganska lika utseendemässigt. De har samma ögonfärg och hårfärg (brunt hår och blå ögon). Den andra mannen är lång och min sambo i kortare laget men det märks ju inte av på en bebis. Den andra mannen har väldigt lockigt hår (inte afro utan typiskt nordiskt hår fast mkt lockigt) och jag och min sambo har väldigt rakt hår. Så det är väl det i så fall men jag tror inte att nån skulle reagera jättemkt på det. Dessutom borde väl barnet hamna nånstans mittemellan rakt och lockigt hår eftersom jag har rakt? Vet inte riktigt hur det funkar...

    Men jag vet inte om han skulle gå med på att adoptera bort sitt barn till oss. Jag tänker att det får bli en senare fråga om min sambo går med på det. Blir det så så kommer bara de närmaste få veta om det, dvs biopappan, jag och min sambo, barnet när det blir äldre och möjligtvis nån nära familjemedlem till oss. Vi skulle skriva min sambo som biopappa på födelseattesten men lägga in papper med sanningen i ett bankfack om nåt skulle hända oss och barnet behöver ny vårdnadshavare eller får medicinska problem innan det är stort nog för att få veta.

    En sak som jag inte har nämnt innan som försvårar hela situationen som jag tar upp nu så att ni förstår är att min sambo är lite av en halvkändis eller vad man ska säga. Han är väldigt rädd att folk/media ska börja prata om han behåller nån annan mans barn. Hade det inte vart för det så kanske han kunnat överväga det men nu vill han inte att det ska "synas" nånstans att det inte är hans om vi fortsätter som par och tar hand om barnet. Så därför vill han inte att biopappan ska vara med på ett hörn.
    Jag tyckte du skrev att han hade sagt att han absolut inte kunde tänka sig att ta hand om någon annans barn. Men nu överväger han det alltså?

    Hur menar du med halvkändis? I byn ni bor i, eller har han varit med i någon doku-såpa?
  • Helnil91

    Tycker riktigt synd om barnet. Du TS borde ta ansvar att berätta för den riktiga pappan hur situationen ligger till.

    Att ljuga för sitt barn att den har en pappa som egentligen inte är sin pappa visar hur egoistiskt och empatilös du är. Detta är ditt barn, någonting du har skapat och kommer älska mest i hela världen.

    Och ni som sitter och tycker synd om TS, hur är ni funtade egentligen? Både TS och hennes sambo verkar ju helt korkade eftersom både varit otrogna. Den ända som är ett offer här är barnet. Och barnet verkar ju folk skita gladeligen i. Stackars lilla bebis.

Svar på tråden Hämnd som gick fel, väldigt fel...