• Anonym (Egalitarianen)

    Svenska tjejer knullar hela tiden

    Svenska tjejer knullar hela tiden. Det är likt en rutin som alla andra. Om det är i ett förhållande eller inte spelar ingen roll. De knullar hela tiden antingen eller. Det kan vara med något krogragg, nätdejt, KK, kille på stan eller någon på en semester, det har ingen betydelse men knullar gör de hela tiden.

    Det är vad jag förstått anledningen till att de aldrig hinner bygga upp någon längtan efter sex eftersom de aldrig går utan det. De kan få sex precis när som helst och det vet de givetvis om. Men jag tror inte det är så att de väntar med att ha sex tills de verkligen känner för det, utan de har som sagt sex rent rutinmässigt.

    Är det inte rätt slående egentligen om man tänker efter? En genomsnittlig kille har sex när han får ha sex. Det är alltså inte killen som avgör. Han är helt utlämnad till att en tjej ska ge sitt samtyckte och eftersom det händer sällan blir suget väldigt stort mellan gångerna och med det ökar desperationen. Det förklarar varför så många killar är så desperata men tjejer aldrig blir det.

  • Svar på tråden Svenska tjejer knullar hela tiden
  • Anonym (Egalitarianen)
    Anonym (M) skrev 2016-10-14 07:56:13 följande:

    Varför tror du att jag kommer hävda det?

    Om män och kvinnor förväntas vara aktiva är det förstås svårare för de som inte är det. Det har jag ju sagt helantiden, att det är svårare för de som inte upofyller normer och förväntningar.

    Jag har aldrig hävdat att det inte är svårare att vara passiv som man om man förväntas vara aktiv. Det jag har hävdat är att man har större förutsättningar att ta för sig av livet och göra aktiva val om man har rätten att vara aktiv.


    Förresten så är väl det du vill se fler raggande kvinnor men mindre raggande män, eller? Vet att en del feminister menar att det är kvinnorförtryckande när män raggar så mycket på kvinnor som de gör. "Vill slippa bli raggad på." - Lady Dahmer. Som om det är "finare" när kvinnor raggar.
  • Anonym (Egalitarianen)
    Anonym (ankare) skrev 2016-10-14 09:48:02 följande:

    Passiva av båda kön är självklart de som är chanslösa eftersom ingen ser de passiva tillbakadragna och då inte ens kontakter dem förutom de få desperata männen  som kontaktar alla kvinnor de råkar fästa sina ögon på.

    Hur många kontaktar någon som är 30 år oskuld som tycker höjden av fest är att ha alkoholfritt disco i sitt vardagsrum, hur många kontaktar den kvinnliga oskulden som vid 25 år aldrig kysst en man..


    Herregud, det händer ju hela tiden! Byter du kön på henne så att hon istället är en misslyckad man, ja, då är det kört.
  • Anonym (Egalitarianen)
    Anonym (ankare) skrev 2016-10-14 09:48:02 följande:

    Passiva av båda kön är självklart de som är chanslösa eftersom ingen ser de passiva tillbakadragna och då inte ens kontakter dem förutom de få desperata männen  som kontaktar alla kvinnor de råkar fästa sina ögon på.

    Hur många kontaktar någon som är 30 år oskuld som tycker höjden av fest är att ha alkoholfritt disco i sitt vardagsrum, hur många kontaktar den kvinnliga oskulden som vid 25 år aldrig kysst en man..


    För övrigt är 25-åriga kvinnliga oskulder idag i kraftig minoritet, så särskilt många sådana lär männen inte stöta på ändå. Kvinnor har idag sex väldigt tidigt, och ligger med väldigt många innan de vid typ 25-årsåldern "tröttnar" på hela grejen och vill binda sig istället och då på en "förhållande-kille".
  • Anonym (Egalitarianen)
    Anonym (M) skrev 2016-10-14 11:03:40 följande:

    Om du ska kommentera det jag skriver kan du väl läsa det först. Jag har aldrig skrivit att passiva män inte har det svårare än passiva lvinnor i en kultur där män förväntas vara aktiva.

    Att starta ett konto på k-kontaktvfår nog sägas vara en handling som absolut inte är okej i ett samhälle där kvinnor måste vara passiva. Så de kvinnor som gör det följer ju inte en traditionell könsroll/befinner sig inte i ett sammanhang där kvinnor inte får ta aktiva sexuella kontakter. I ett sammanhang där strikta traditionella könsroller råder har kvinnor inte den möjligheten.


    Ändå hittar de ju en massa killar för sex där, så hur går det ihop? Tanken är väl ändå att hitta sex, hur det går till spelar väl ingen roll? Tycker inte du skall vara så säker på att tjejer hatar att bli uppvaktade om du inte har frågat tjejerna själva vad de tycker.
  • Anonym (Egalitarianen)
    Anonym (ankare) skrev 2016-10-14 12:51:16 följande:

    Vilka belägg har du på att kvinnor gömmer sig bakom några könsroller, att du inte blir uppvaktad är inget belägg för att  trevliga sociala män inte blir uppvaktade av kvinnor.


    Har du någon undersökningen som styrker att de faktiskt blir det?
  • Anonym (Egalitarianen)
    Anonym (M) skrev 2016-10-14 12:54:29 följande:

    Jag tror nog att många kvinnor upplever att de fått anstränga sig väldigt mycket för att träffa sin partner och det finns givetvis också en del kvinnor som misslyckas. Precis som för män. Att anstränga sigvför att hitta en partner handlar trots allt inte bara om att skicka ett meddelande på en nätdatingsite.

    Vad gäller nätdejting verkar ju tolkningen dessutom vara att den som skickar mest meddelande anstränger sig mest för att hitta en partner. Om person A skickar 5 omsorgsfullt skrivna meddelande till fem omsirgsfullt utvalda personer och person B skickar 30 snabba meddelanden till random personer - är antalet meddelanden då verkligen ett belägg för vem som ansträngt sig mest?

    Visst finns det många kvinnor som uppskattar att bli uppvaktade. Men det är ju långt ifrån samma sak som att tvingas vara passiv enligt en fast norm.


    Hur definierar du att "anstränga sig" då?

    Nej, det handlar om utdelning. Skitsamma vem som skickar flest, det är ju den som lyckas som gör rätt. Att en bra man skulle skriva ett enda vettigt brev och sedan fick svar från 10 tjejer kan jag förstår låter fint, men verkligen ser tyvärr inte ut så. Dags att sluta relativisera könen i dejtsammanhang. I andra sammanhang skulle feminismen aldrig relativisera någonting.

    Ingen tjej tvingas för övrigt vara passiv. Det är bara något du har hittat på.
  • Anonym (Egalitarianen)
    Anonym513 skrev 2016-10-14 13:02:28 följande:

    Prova att regga ett konto som man på valfri dejtingsajt och återkom. Jag är säker på att du kommer att vara MYCKET ödmjuk efter detta.

    Jag bytte konto med en kvinna som brinner för jämställdhet i 14 dagar och hon var helt knäckt när vi bytte tillbaka. 

    Jag fixade ett tiotal dejter åt henne... hon fixade noll.

     


    Lycka till att övertyga "feministerna" nu säger jag bara. :-P
  • Anonym (Egalitarianen)
    Anonym (ankare) skrev 2016-10-14 14:24:07 följande:

    De som inte får några kontakter på dejtingsidor kanske istället ska prova på att träffa en partner ute i verkliga livet.


    Hur är det ett bättre alternativ för den passive mannen?
  • Anonym (Egalitarianen)
    Dorian Ertymexx skrev 2016-10-14 18:30:36 följande:

    Sex är i allra högsta grad bland de grundläggande behoven.


    Är det därför sexlösa människor dör tidigare?
  • Anonym (Egalitarianen)
    Dorian Ertymexx skrev 2016-10-14 18:32:06 följande:

    Va? Gjorde jag? Var då?


    Du menade på att det fanns en hel uppsjö av kvinnor som aldrig blir uppvaktade av män. Det leder ju osökt till den gamla felaktiga slutsatsen om att "killar bara raggar på de snygga tjejerna". Det är inget jag någonsin sett, snarare har de flesta tjejer en chans (utom möjligen funktionsnedsatta då).
Svar på tråden Svenska tjejer knullar hela tiden