• Anonym (Egalitarianen)

    Svenska tjejer knullar hela tiden

    Svenska tjejer knullar hela tiden. Det är likt en rutin som alla andra. Om det är i ett förhållande eller inte spelar ingen roll. De knullar hela tiden antingen eller. Det kan vara med något krogragg, nätdejt, KK, kille på stan eller någon på en semester, det har ingen betydelse men knullar gör de hela tiden.

    Det är vad jag förstått anledningen till att de aldrig hinner bygga upp någon längtan efter sex eftersom de aldrig går utan det. De kan få sex precis när som helst och det vet de givetvis om. Men jag tror inte det är så att de väntar med att ha sex tills de verkligen känner för det, utan de har som sagt sex rent rutinmässigt.

    Är det inte rätt slående egentligen om man tänker efter? En genomsnittlig kille har sex när han får ha sex. Det är alltså inte killen som avgör. Han är helt utlämnad till att en tjej ska ge sitt samtyckte och eftersom det händer sällan blir suget väldigt stort mellan gångerna och med det ökar desperationen. Det förklarar varför så många killar är så desperata men tjejer aldrig blir det.

  • Svar på tråden Svenska tjejer knullar hela tiden
  • Anonym (M)
    Anonym (M) skrev 2016-10-27 11:32:48 följande:

    Men om du/ni menar att det är strikt biologiskt betingat att män är aktiva och kvinnor ör passiva förstår jag inte riktigt poängen med såna här trådar. I så fall är det ju inte något att göra något åt.

    Är dessa trådar alltså mer jämföra bara med om en kvinna startar en tråd om att det är jobbigt att vara gravid och att det är orättvist att män inte blir gravida. Ett behov av att "klaga av sig" på biologiska fakta och deras praktiska innebörd?


    Jag håller för övrigt med om att män förväntas vara mer aktiva än kvinnor. Det jag inte håller med om är att det per definition skulle vara enklare att förväntas vara passiv än aktiv, vilket verkar vara er slutsats.
  • Anonym (ankare)
    Anonym (tupp) skrev 2016-10-27 11:15:41 följande:
    Menar du att det är bara män som kan sakna social kompetens? Är det helt omöjligt att det även kan gälla kvinnor? Om en man tar kontakt vid fel tillfälle beror det alltid på att han saknar social kompetens eller kan det bero på att kvinnan skickat fel signaler? Jag menar det har väl aldrig någonsin hänt i hela världshistorien att en bekräftelsekåt kvinna varit flirtig utan att egentligen vilja ha närmare kontakt... eller hur?

    Det är väl ganska givet att bristande social kompetens kommer synas tydligare för den som förväntas vara aktiv än för den som kan vara passiv? Det är ju lätt att gnälla om social kompetens när man bara kan sitta still och tacka ja eller nej till inviter. Men kanske inte lika lätt för den som ska försöka tolka subtila signaler och riskera att bli nobbad eller utskälld för att sakna social kompetens.

    Sen undrar jag varför du undviker att svara på om det är eller inte är männen som förväntas ta första kontakten?
    Klart det finns kvinnor som lider av social kompetens, men det verkar vara fler män än kvinnor som i vuxen ålder plötsligt en dag bestämmer sig för att det är dax att skaffa en partner och då agerar lika klumpigt som en tonåring och dessutom blir arga för att de inte får den uppmärksamhet de borde fått när de nu ansträngt sig för att visa intresse.
  • Anonym (tupp)
    Anonym (M) skrev 2016-10-27 11:32:48 följande:
    Men om du/ni menar att det är strikt biologiskt betingat att män är aktiva och kvinnor ör passiva förstår jag inte riktigt poängen med såna här trådar. I så fall är det ju inte något att göra något åt.

    Är dessa trådar alltså mer jämföra bara med om en kvinna startar en tråd om att det är jobbigt att vara gravid och att det är orättvist att män inte blir gravida. Ett behov av att "klaga av sig" på biologiska fakta och deras praktiska innebörd?
    Gnäll trådar finns det väl gott om under samtliga kategorier på FL, Nu chansar jag helt vilt här, men det kanske till och med är själva syftet med diskussionstrådar?

    Det intressanta i just den här diskussionen är inte så mycket OM det är eller inte är männen som förväntas ta första steget, utan varför vissa kvinnor verkar ha så oerhört svårt att medge att det faktiskt förhåller sig så?
  • Anonym (tupp)
    Anonym (M) skrev 2016-10-27 11:35:18 följande:
    Jag håller för övrigt med om att män förväntas vara mer aktiva än kvinnor. Det jag inte håller med om är att det per definition skulle vara enklare att förväntas vara passiv än aktiv, vilket verkar vara er slutsats.
    Håller med om att det per definition inte behöver vara enklare, det har både för och nackdelar. Dock tycker jag det inte går att förneka att det generellt sett är enklare att vara den passiva parten i den mån att den som är passiv inte behöver riskera något genom att ta initiativet. Däremot kan jag hålla med att det även finns nackdelar, som att till exempel att behöva stå ut med oönskade inviter

    Den polariserade diskussionen (iaf mina inlägg) beror nog på att de till stor del är svar på väldigt polariserade argument. 
  • MiasMamma
    Jögga skrev 2016-10-27 12:02:14 följande:

    Om en man undviker kvinnor har han gjort vad han kan för att slippa bli anmäld.


    Om en kvinna undviker män så har hon gjort vad hon kan för att undvika att bli våldtagen.


    Aha
  • Anonym (tupp)
    Anonym (ankare) skrev 2016-10-27 11:41:32 följande:
    Klart det finns kvinnor som lider av social kompetens, men det verkar vara fler män än kvinnor som i vuxen ålder plötsligt en dag bestämmer sig för att det är dax att skaffa en partner och då agerar lika klumpigt som en tonåring och dessutom blir arga för att de inte får den uppmärksamhet de borde fått när de nu ansträngt sig för att visa intresse.
    Håller med om att det finns många män som inte klarar av ett nej, men å andra sidan finns det nog precis lika många kvinnor som har svårt för ett nej, men de behöver aldrig visa det eftersom det är inte de som tar kontakten.

    "Han är säkert bög", är en kommentar som mer eller mindre är standard hos många kvinnor när en man inte visar sig vara så intresserad som hon hoppats på.
    Eller varför inte cockteasern som älskar bekräftelse och flirtar hejvilt utan att egentligen vilja ha något, men beklagar sig över alla jobbiga män som kommer med inviter? Eller tjejen som använder sin sexualitet för att skaffa sig gratisdrinkar?

    Jag tror man kan hitta precis lika mycket pissigt beteende hos båda könen, bara man vill se det och inte blundar för den ena.
  • Anonym (tupp)
    Jögga skrev 2016-10-27 12:18:45 följande:
    En man som väljer att ha sex med en kvinna riskerar alltid att bli anmäld.
    Kolla bara på Assange Flört
  • Anonym (ankare)
    Anonym (tupp) skrev 2016-10-27 12:27:59 följande:
    Håller med om att det finns många män som inte klarar av ett nej, men å andra sidan finns det nog precis lika många kvinnor som har svårt för ett nej, men de behöver aldrig visa det eftersom det är inte de som tar kontakten.

    "Han är säkert bög", är en kommentar som mer eller mindre är standard hos många kvinnor när en man inte visar sig vara så intresserad som hon hoppats på.
    Eller varför inte cockteasern som älskar bekräftelse och flirtar hejvilt utan att egentligen vilja ha något, men beklagar sig över alla jobbiga män som kommer med inviter? Eller tjejen som använder sin sexualitet för att skaffa sig gratisdrinkar?

    Jag tror man kan hitta precis lika mycket pissigt beteende hos båda könen, bara man vill se det och inte blundar för den ena.
    Det är påtaglig skillnad när man ser alla skärmdumpar från nice guys som finns, där myndiga män är arga och kläcker ur sig sitt hat när okända tjejer de tittat ut på nätet inte är intresserade av att ens svara på deras meddelande. Tror att det är få vuxna kvinnor som uppför sig så som dessa män gör. Män frågar på forum hur de skaffa sig en flickvän, inte hur de ska få en specifik tjej de har umgåtts och trivts med ska bli intresserad. Män frågar om de är en bra idé att öva på hur det är att ha en flickvän genom att hitta någon kvinna som är i deras ögon ful, tror knappast kvinnor skulle välja en oattraktiv man för att öva relation.
  • Anonym (xXx)

    Men seriöst, lever den här pinsamma tråden fortfarnande... Jösses

  • Anonym (tupp)
    Anonym (ankare) skrev 2016-10-27 13:11:42 följande:
    Det är påtaglig skillnad när man ser alla skärmdumpar från nice guys som finns, där myndiga män är arga och kläcker ur sig sitt hat när okända tjejer de tittat ut på nätet inte är intresserade av att ens svara på deras meddelande. Tror att det är få vuxna kvinnor som uppför sig så som dessa män gör. Män frågar på forum hur de skaffa sig en flickvän, inte hur de ska få en specifik tjej de har umgåtts och trivts med ska bli intresserad. Män frågar om de är en bra idé att öva på hur det är att ha en flickvän genom att hitta någon kvinna som är i deras ögon ful, tror knappast kvinnor skulle välja en oattraktiv man för att öva relation.
    Som sagt, "om man vill se det" så finns det minst lika mycket brister hos båda könen, drar man på sig skygglappar och blundar för allt hos det egna könet och fokuserar på fel hos det andra könet lär man också bara se det man söker.

    Jag tycker inte alls det är en påtaglig skillnad, jag tycker mig ha läst minst lika många trådar och inlägg från kvinnor med en minst sagt sunkig människosyn och en påtaglig bitterhet. Skillnaden ligger kanske i vad man gnäller över.
Svar på tråden Svenska tjejer knullar hela tiden