• Anonym (Egalitarianen)

    Svenska tjejer knullar hela tiden

    Svenska tjejer knullar hela tiden. Det är likt en rutin som alla andra. Om det är i ett förhållande eller inte spelar ingen roll. De knullar hela tiden antingen eller. Det kan vara med något krogragg, nätdejt, KK, kille på stan eller någon på en semester, det har ingen betydelse men knullar gör de hela tiden.

    Det är vad jag förstått anledningen till att de aldrig hinner bygga upp någon längtan efter sex eftersom de aldrig går utan det. De kan få sex precis när som helst och det vet de givetvis om. Men jag tror inte det är så att de väntar med att ha sex tills de verkligen känner för det, utan de har som sagt sex rent rutinmässigt.

    Är det inte rätt slående egentligen om man tänker efter? En genomsnittlig kille har sex när han får ha sex. Det är alltså inte killen som avgör. Han är helt utlämnad till att en tjej ska ge sitt samtyckte och eftersom det händer sällan blir suget väldigt stort mellan gångerna och med det ökar desperationen. Det förklarar varför så många killar är så desperata men tjejer aldrig blir det.

  • Svar på tråden Svenska tjejer knullar hela tiden
  • Anonym (Egalitarianen)
    Anonym (M) skrev 2016-10-28 05:50:10 följande:

    Kan ju lägga till att när jag var ung var jag ute på mycket dansställen. Och jag kan säga att jag aldrig skulle ha bjudit upp någon kille. Det hade uppfattats som desperat och konstigt och inte något jag upplevde att jag hade "rätt till". Min uppfift var så att säga att visa att jag var intresserad (genom att tex ta en första kontakt) men sen avvakta mannen initiativ.

    Så jag skulle säga att det för mig handlar om att en balansakt mellan att vara lagom aktiv men samtidigt låta mannen vara den som åtminstone till synes var mest aktiv. Ett slags rollspel utifrån de givna könsrollerna.


    Varför var du inte normbrytande och gjorde annorlunda då? Är inte det ett "krav" som feminist?
    Smecker skrev 2016-10-29 11:48:00 följande:

    Jag häcklar ingen, jag bara konstaterar att vissa män har det svårt av egen förskyllan. Den stora majoriteten män har varken problem med sex eller relation(er).


    Säger som jag sa till någon annan: Varför gnälla om en liten grupp spån om de flesta män är reko?
  • Anonym (Egalitarianen)
    Anonym (M) skrev 2016-10-29 17:44:13 följande:

    Just i det specifika fallet , skulle jag aldrig vågat. Det skulle varit som att "tro att jag var snygg eller nåt". Skulle aldrig haft modet att gå emot normen i det fallet. Är inte så säker på att jag på den tiden ens reflekterade så mycket på det som en norm eller regel. Vissa saker gjorde man helt enkelt inte bara.

    I många fall handlar det ju om att man själv är en del av normen och identifierar sig med normen så att säga. Men jag tror säkert att jag varit med och förändrar normer för könsroller tillsamman med andra män och kvinnor i min generation.

    Men så enkelt är der ju inte att bara för att jag vill se ett samhälle där vi inte ha r förväntningar på oss själva och varandra utifrån kön så slutar jag automatiskt att ha de förväntningarna på andra och mig själv. Det sitter hårdare än så pch är mer komplicerat än så.

    Jag har verkligen inga förväntningar på alla som kallar sig feminsiter och strävar mot ett jämställt samhälle att de som individer ska uppmärksamma och bryta mot varje norm kopplat till kön. Jag tror inte ens att det är möjligt. Men jag är tacksam för alla steg som tas mot förändring och inte minst de människor som på olika sätt engagerar sig för uppmärksamma oss på olika normer i samhället.


    Men är inte det samma sak som att ge upp? Har inte svulstiga och buffliga, öldrickande män, som vräker ur sig misogyna kommentarer, ett ansvar att lägga av med det?
  • Anonym (M)
    Anonym (Egalitarianen) skrev 2016-10-29 18:11:43 följande:

    Men är inte det samma sak som att ge upp? Har inte svulstiga och buffliga, öldrickande män, som vräker ur sig misogyna kommentarer, ett ansvar att lägga av med det?


    Jag menar absolut att man som individ har ett eget ansvar att försöka tänka normkritiskt och reflektera över sina egna val, reaktioner mm. Absolut har man det.

    Men man måste ju samtidigt vara nedveten om att man själv är en del av samhället och hur ogörna man än vill i många sammanhang är med och upprätthåller könsstereotypa föreställningar. Man är nog rätt naiv om man inte förstår det.

    Jag uppskattar fotografer som tänker normkritiskt i positioner mm när de fotograferar manliga respektive kvinnliga chefer tex samtidigt som jag själv skulle ha oerhört svårt för att sätta mig bredbent i fikarumssoffan på jobbet. Det skulle ta enot något rejält. Men givetvis är det så att vi alla måste göra saker som "tar emot" för att nån förändring ska ske men man kan nog inte räkna med att alla ska kunna göra det i alla sammanhang.

    Om man går tillbaka till mig som flirtande 20-åring skulle jag nog säga att jag var ganska omedveten om de könsnormer jag var en del av. Vissa hade jag uppmärksammat men långt ifrån alla och jag var långt ifrån tillräckligt vare sig medveten eller självsäker för att ensam göra några nämnvärt normbrytande saker.
  • Smecker
    Anonym (Egalitarianen) skrev 2016-10-29 18:08:38 följande:

    Säger som jag sa till någon annan: Varför gnälla om en liten grupp spån om de flesta män är reko?


    Gnälla? Tja, att inte låta en liten grupp spån sprida sin desinformation och inte låta deras förvrängda världsbild stå oemotsagd är knappast att gnälla.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (Fantasy)

    Undrar vem TS är egentligen?Med såna fördomar?Kan bra gissa...

  • KlunsSmurfen
    Anonym (Egalitarianen) skrev 2016-10-28 17:14:19 följande:
    Jag är kluven där, men generellt tror jag aktiva kvinnor gynnar mäns sextillgång mest, så väljer det alternativet före kvinnor som älskar att vara passiva om du frågar mig på rak arm. Eftersom jag är man är jag mest intresserad av hur män kan öka sin chans till sex, hur kvinnor ska ligga intresserar mig inte lika mycket.
    Du villa att andra ska förändra sej så du får mer sex?
    Vill du ha mer sex? Jobba med dej själv och gör dej mer attraktiv, det är så det funkar för alla andra.

    Det skadar inte att växa upp lite.
  • realisten19

    självklart knullar de hela tiden, finns alltid en liten procent av alla män som får 100% av allt kvinnligt intresse pga de föddes så och de kan enkelt få kontakt med de med degenererande knullsidor och appar.

    tack vare feminismen som gav kvinnlig rösträtt och sexuell frihet.

  • Anonym (xx)

    Jag förstår inte riktigt vad TS vill komma fram till. han börjar med att klaga över att svenska kvinnor knullar runt hela tiden för att sen klaga över att kvinnor kan vara passiva på dejtingsidor till skillnad från män som måste aktivt jaga.

    Jaha, vad skall vi göra åt det tycker du ? Tror dock inte att kvinnor har det så hemskt mycket lättare att hitta någon än vad män har. Visst de blir överösta av mail från oftast desperata män skrivande med en hand. Men att hitta någon man verkligen vill träffa behöver inte vara enklare för det.


    För den delen tycker jag inte det är speciellt svårt att få kontakt med kvinnor på dejtingsidor. Även på BC. 

    Prova att se de du kontaktar som personer och inte bara någon som du skall knulla med så kanske chanserna ökar. 

  • Dorian Ertymexx
    realisten19 skrev 2016-10-30 16:52:51 följande:
    självklart knullar de hela tiden, finns alltid en liten procent av alla män som får 100% av allt kvinnligt intresse pga de föddes så och de kan enkelt få kontakt med de med degenererande knullsidor och appar.

    tack vare feminismen som gav kvinnlig rösträtt och sexuell frihet.
    Eeehm, du menar att om vi inte hade haft sexuell frihet och kvinnlig rösträtt så hade kvinnorna fördelats rättvist bland männen?? Eller vad menar du?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (xx) skrev 2016-10-30 17:06:54 följande:

    Jag förstår inte riktigt vad TS vill komma fram till. han börjar med att klaga över att svenska kvinnor knullar runt hela tiden för att sen klaga över att kvinnor kan vara passiva på dejtingsidor till skillnad från män som måste aktivt jaga.

    Jaha, vad skall vi göra åt det tycker du ? Tror dock inte att kvinnor har det så hemskt mycket lättare att hitta någon än vad män har. Visst de blir överösta av mail från oftast desperata män skrivande med en hand. Men att hitta någon man verkligen vill träffa behöver inte vara enklare för det.


    För den delen tycker jag inte det är speciellt svårt att få kontakt med kvinnor på dejtingsidor. Även på BC. 

    Prova att se de du kontaktar som personer och inte bara någon som du skall knulla med så kanske chanserna ökar. 


    Alltså, inte bara att invandrare och arbetarklass ska börja ses som "individer", ska KVINNOR börja betraktas så också??? Finns det ingen gräns för dekadensen och förfallet? GråterFörvånadDrömmer
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden Svenska tjejer knullar hela tiden