• Milla8101

    IVF Januari 2017

    Hej

    Är det någon mer som drar igång med Ivf nu i Januari, själv så börjar vi med medicinering imorgon. Tänkte vi kunde följas åt på vägen kanske.

    Naturligtvis så åkte jag även på en rejäl förkylning nu på nyår lagom till start :(

    Jag är 36 år och min sambo är 38 år, vi har en pojk på 5 år, som kom till på vanligt vis.

    Även då var det svårt att bli gravid. Så nu tog vi tag i det, jag hade väldigt lågt Amh värde 0,3 låg det på. 4-5 folliklar på varje sida men ganska små. Ena äggledaren var typ sluten så på den siden var det kört för äggen att ta sig igenom. Inte konstigt att det har tagit tid, nu i efterhand så har vi undrat varför vi inte tog tag i det tidigare.

    Men nu är vi igång, vi håller alla tummar vi kan för att det ska gå vägen, har ju inte så många försök tyvärr :(

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-08 20:15
    Vi som är med i denna tråd!

    Camilla (jag) 36 år, korta protokollet, 4 jan, äggplock v. 2-3, ivf 1
    Ammela 31år, långa protokollet, 17 jan , äggplock v 7, ivf 1
    Anna 30 år, långa protokollet , 25 okt , äggplock v 5, ivf 1
    Sofia 27 år, korta protokollet, 14 jan, äggplock v 4, ivf 1

    Jag fyller på eftersom.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-10 17:43
    Sara 25 år, korta protokollet, ca 25 jan, äggplock ? Ivf 1
    Candra 26 år, korta protokollet, ca 11/1
    Jenny 35 år, korta protokollet, 20/1 ivf 2 (syskonförsök)
    Emma 38 år, långa protokollet, 11/1 äggplock v. 4, ivf 1
    Sandra 27 år, x protokollet, äggplock v? , ivf 1
    Karin 35 år, korta protokollet, 4/1 ivf 1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-13 06:45
    Sandra 31 år, långa protokollet, äggplock ? Ivf 1
    AnnZoo 81, långa protokollet, äggplock v.3 ivf 1
    Ivfbullen 30 år korta protokollet, sprutstart 11/1, ivf 2

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-15 17:21
    Sandra 25 år, korta protokollet, sprutstart 12/1, ca äggplock v 4,

  • Svar på tråden IVF Januari 2017
  • DataJenny

    Idag fick jag mens, imorgon börjar jag med första hormonsprutan. Så det kommer att bli en del ultraljud, blodprover under dessa 14 dagar, hur många och när vet jag inte. Sen blir det äggplock och insättning i vecka 5, alltså i början av februari.

    Är jättenervös för detta. Första ivf försöket. Sker i Falun. Har försökt att få barn i tio år.

  • AnnZoo81
    Emsoff skrev 2017-01-15 10:29:47 följande:

    Jag är på min fjärde dag med Gonal-F. Långa protokollet. Började i onsdags med 225 enheter, igårkväll trappade jag ner till 150 enheter. Nu känner jag som mensvärk. Lite som när jag brukar ha ägglossning. Är det normalt att känna lite mensvärk?


    Jag kände också som mensvärk under mitt långa protokoll. Läkaren sa att det inte var något konstigt med det.
  • pigan86
    DataJenny skrev 2017-01-15 14:46:46 följande:

    Idag fick jag mens, imorgon börjar jag med första hormonsprutan. Så det kommer att bli en del ultraljud, blodprover under dessa 14 dagar, hur många och när vet jag inte. Sen blir det äggplock och insättning i vecka 5, alltså i början av februari.

    Är jättenervös för detta. Första ivf försöket. Sker i Falun. Har försökt att få barn i tio år.


    Man har aldrig längtan så mkt efter mensen som nu när man går och väntar på den.
    Lycka till och hoppas att allt går som de ska
  • Milla8101
    Emsoff skrev 2017-01-15 10:29:47 följande:

    Jag är på min fjärde dag med Gonal-F. Långa protokollet. Började i onsdags med 225 enheter, igårkväll trappade jag ner till 150 enheter. Nu känner jag som mensvärk. Lite som när jag brukar ha ägglossning. Är det normalt att känna lite mensvärk?


    Jag har oxå lite mens värk till och från, men min läkare sa att det är normalt. Det jobbas ganska mycket där inne nu.
  • Milla8101
    DataJenny skrev 2017-01-15 14:46:46 följande:

    Idag fick jag mens, imorgon börjar jag med första hormonsprutan. Så det kommer att bli en del ultraljud, blodprover under dessa 14 dagar, hur många och när vet jag inte. Sen blir det äggplock och insättning i vecka 5, alltså i början av februari.

    Är jättenervös för detta. Första ivf försöket. Sker i Falun. Har försökt att få barn i tio år.


    Hej och välkommen.

    Spännande stort lycka till.
  • Emsoff

    Har en fråga till er som använt gonal-f ett tag. Det står att den ska innehålla 900 enheter. Jag började i onsdags med 225, lika torsdag och fredag. I lördags trappade jag ner till 150. Ikväll när jag nu skulle ta sprutan så tänkte jag att jag skulle behöva sticka mig två gånger då det rimligt borde vara 75 enheter kvar. Men räkneverket gick ner till 0.

    Har ni varit med om att sprutorna innehåller mer än vad som står på förpackningen?

  • tokentoken
    Hej vi har "uppstart" möte på tisdag på SH. Undrar vad kommer läkaren att fråga? Har försökt nu 5 mån, hade amf värde 1,3, 4 follikar men är redan 38 år. Mannen har gjort CB test och allt var OK. Kommer SH skicka hem oss? 
  • Kezza
    Emsoff skrev 2017-01-15 21:14:18 följande:

    Har en fråga till er som använt gonal-f ett tag. Det står att den ska innehålla 900 enheter. Jag började i onsdags med 225, lika torsdag och fredag. I lördags trappade jag ner till 150. Ikväll när jag nu skulle ta sprutan så tänkte jag att jag skulle behöva sticka mig två gånger då det rimligt borde vara 75 enheter kvar. Men räkneverket gick ner till 0.

    Har ni varit med om att sprutorna innehåller mer än vad som står på förpackningen?


    Hej. Jag har blivit lite fundersam då jag några gånger också har trott att jag ska behöva börja på en ny spruta men den gamla har räckt så de innehåller nog ibland mer än 900 enheter.
  • kokosflingan89
    Emsoff skrev 2017-01-15 21:14:18 följande:

    Har en fråga till er som använt gonal-f ett tag. Det står att den ska innehålla 900 enheter. Jag började i onsdags med 225, lika torsdag och fredag. I lördags trappade jag ner till 150. Ikväll när jag nu skulle ta sprutan så tänkte jag att jag skulle behöva sticka mig två gånger då det rimligt borde vara 75 enheter kvar. Men räkneverket gick ner till 0.

    Har ni varit med om att sprutorna innehåller mer än vad som står på förpackningen?


    Sprutorna innehåller mer än det som står på förpackningen. Om man tittar på sprutan så ser man att det är mer vätska under nollsträcket. Men om det är så mycket som 75 enheter har jag svårt att svara på. Men om räkneverket gick ner till 0 så borde det ju stämma... antar jag? Du kanske kan ringa till din klinik och fråga för säkerhets skull?
  • Milla8101
    Emsoff skrev 2017-01-15 21:14:18 följande:

    Har en fråga till er som använt gonal-f ett tag. Det står att den ska innehålla 900 enheter. Jag började i onsdags med 225, lika torsdag och fredag. I lördags trappade jag ner till 150. Ikväll när jag nu skulle ta sprutan så tänkte jag att jag skulle behöva sticka mig två gånger då det rimligt borde vara 75 enheter kvar. Men räkneverket gick ner till 0.

    Har ni varit med om att sprutorna innehåller mer än vad som står på förpackningen?


    Min läkare sa att det ibland kan vara mer i sprutorna. Så det stämmer säkert.
Svar på tråden IVF Januari 2017