• KillBill

    Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

    I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet. 


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
  • Världsmedborgare
    FDFMGA skrev 2017-03-14 07:45:30 följande:
    Mikrovågsugnar tycks vara det senaste skriket avseende tankeläsning och avlyssning.

    Ja, enligt skrikhögern åtminstone

    smile2.gif

    Fast när det gäller SD så behövs ingen avlyssning gjord av utomståeende, då dom själva spelar in allt som sägs mellan varandra, och sen skvallar om det till media.

    Bevis på det finns t.ex i länken jag lagt in i #792


    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • FDFMGA
    Världsmedborgare skrev 2017-03-14 11:56:36 följande:

    Fast när det gäller SD så behövs ingen avlyssning gjord av utomståeende, då dom själva spelar in allt som sägs mellan varandra, och sen skvallar om det till media. smile2.gif

    Bevis på det finns t.ex i länken jag lagt in i #792


    Behöver inte kolla länken. Räcker med att jag tänker på Peeping-Kents bravader.

    Borde kanske heta SP i stället för SD. SP, Sverige-Paranoiderna

    Men när Merkel träffar den amerikanska tokskallevarianten på fredag borde hon ha med sig lite vitvaror i form av mikrovågsugnar smile2.gif
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Världsmedborgare

    Sån´t liv M förde när M Sahlin använde sitt "kort" för köp av en Toblerone, så kan M inte göra annat än att sparka Tobé.
    Det blir många förp Toblerone för att komma upp i 10650 sek, den summa som Tobé handlat för: http://www.svt.se/nyheter/inrikes/tomas-tobe-svarar-pa-fragor-om-gratisresorna
    Dessutom så kan han säkert få bli medlem hos SD, då han vurmar så mycket för samarbetet med dom.


    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • FDFMGA
    Världsmedborgare skrev 2017-03-14 18:58:02 följande:
    Sån´t liv M förde när M Sahlin använde sitt "kort" för köp av en Toblerone, så kan M inte göra annat än att sparka Tobé.
    Det blir många förp Toblerone för att komma upp i 10650 sek, den summa som Tobé handlat för: www.svt.se/nyheter/inrikes/tomas-tobe-svarar-...
    Dessutom så kan han säkert få bli medlem hos SD, då han vurmar så mycket för samarbetet med dom.
    Egen och andras moral, du vet.

    Inga kan som moderater väsnas så mycket om någon utanför kretsen snor en knappmål - men om någon moderat stjäl en silverskål så är det väsentliga att denna någon fyller silverskålen med M-nötter så de kan proppa i sig tillsammans och förfasas över alla dessa knappnålstjuvar.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Dorian Ertymexx
    FDFMGA skrev 2017-03-14 20:05:27 följande:
    Egen och andras moral, du vet.

    Inga kan som moderater väsnas så mycket om någon utanför kretsen snor en knappmål - men om någon moderat stjäl en silverskål så är det väsentliga att denna någon fyller silverskålen med M-nötter så de kan proppa i sig tillsammans och förfasas över alla dessa knappnålstjuvar.
    Quad licet Iovi, non licet bovi.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Världsmedborgare
    FDFMGA skrev 2017-03-14 20:05:27 följande:
    Egen och andras moral, du vet.

    Inga kan som moderater väsnas så mycket om någon utanför kretsen snor en knappmål - men om någon moderat stjäl en silverskål så är det väsentliga att denna någon fyller silverskålen med M-nötter så de kan proppa i sig tillsammans och förfasas över alla dessa knappnålstjuvar.

    Såg nu att Tobé viftat med kortet mer som regel än som misstag/undantag, och låtit oss skattebetalare betala för en massa privata köp till sig själv och sina vänner.
    Vi kan alltså vänta oss fler avslöjanden om Tobé och hans kriminalitet, en kriminalitet som nästan tycks vara regel hos de som mest och högst ropar på lag och ordning, och hårdare tag, d.v.s de som finns på högerkanten av den politiska skalan.

    Jag skulle inte bli förvånad om M får under 15% vid nästa mätning, dom gör ju allt för allt för att bli av med sina väljare, men själv tycks dom inte fatta nånting.
    Och när det nu är så illa ställt i partistyrelsen hos M, så förtjänar partiet heller inget väljarstöd.

    Nu har KD chansen att knipa väljare, och kanske ta sig över 4% spärren vid nästa val.
    Men då måste dom upplösa Alliansen och driva sin egen politik.
    För blir dom kvar i Alliansen kommer dom att åka ur, då ingen/få kommer att taktikrösta på dom.
    Räddningen skulle möjligen kunna vara att dom tar fd M-väljare, men jag tvivlar, dom väljarna verkar gå till andra partier, mest till C verkar det som.

    Och för Sverige är det önskvärt om Alliansen (Blocken) försvann, så att det gick att bilda regeringar där politiken är det viktiga och inte makten.

    Löfven o Co förvånar mig gång på gång med att klara att sköta Sverige så bra, med tanke på all den populism som värsta sortens rännskita värks ut över dom.
    Det behövs styrka och handlingskraft för att inte dras med i ner i det träsket.

    Det är synd att Löfven o Co:s regerande inte når ut till folket, utan det är istället kommunal och landstingspolitikernas oförmåga att sköta sina uppgifter som visas upp, och som regeringen får skulden för.
    Men vi får hoppas det har ändrats till nästa val, då den här regeringen är en av få jag velat se sitta kvar för ytterligare en mandatperiod.


    Givetvis finns det en del "stolpskott" som behöver bytas ut, men generellt så har de flesta ministrar skött sig över förväntan.
    Och det är definitivt inget som kan sägas ha varit regel i tidigare regeringar, tvärtom så har då många varit en besvikelse, så det är mer än glädjande att det nu är bättre än jag förvantat mig.

    Jag är långt ifrån ensam om den åsikten, det får vi bevis på gång på gång, när omvärlden ger betyg på hur bra Sverige sköts.
    Och det gör det än mer synd, att regeringen hela tiden får klä skott för de misslyckanden som undermåliga politiker som styr i landsting och kommuner gör, och som är de som istället borde ställas till svars.

    Vi har sett en del antydningar från regeringshåll, att klämma åt ansvariga i kommuner och landsting, men jag hoppas det blir mycket mer av det.
    Det är viktigt att folket får lära sig skillnaden hos vilka huvudansvaret ligger, för det är uppenbart att majoriteten av svenska folket tror att allt är en regerings fel, oavsett fråga.
    När sanningen är att mycket av de problem vi ser idag, så ligger huvudansvaret hos kommuner och landsting, och är ofta inte ens nåt som en regering kan lägga sig i, det sätter självstyret stopp för.


    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Dorian Ertymexx
    Världsmedborgare skrev 2017-03-15 11:38:31 följande:

    Såg nu att Tobé viftat med kortet mer som regel än som misstag/undantag, och låtit oss skattebetalare betala för en massa privata köp till sig själv och sina vänner.
    Vi kan alltså vänta oss fler avslöjanden om Tobé och hans kriminalitet, en kriminalitet som nästan tycks vara regel hos de som mest och högst ropar på lag och ordning, och hårdare tag, d.v.s de som finns på högerkanten av den politiska skalan.

    Jag skulle inte bli förvånad om M får under 15% vid nästa mätning, dom gör ju allt för allt för att bli av med sina väljare, men själv tycks dom inte fatta nånting.
    Och när det nu är så illa ställt i partistyrelsen hos M, så förtjänar partiet heller inget väljarstöd.

    Nu har KD chansen att knipa väljare, och kanske ta sig över 4% spärren vid nästa val.
    Men då måste dom upplösa Alliansen och driva sin egen politik.
    För blir dom kvar i Alliansen kommer dom att åka ur, då ingen/få kommer att taktikrösta på dom.
    Räddningen skulle möjligen kunna vara att dom tar fd M-väljare, men jag tvivlar, dom väljarna verkar gå till andra partier, mest till C verkar det som.

    Och för Sverige är det önskvärt om Alliansen (Blocken) försvann, så att det gick att bilda regeringar där politiken är det viktiga och inte makten.

    Löfven o Co förvånar mig gång på gång med att klara att sköta Sverige så bra, med tanke på all den populism som värsta sortens rännskita värks ut över dom.
    Det behövs styrka och handlingskraft för att inte dras med i ner i det träsket.

    Det är synd att Löfven o Co:s regerande inte når ut till folket, utan det är istället kommunal och landstingspolitikernas oförmåga att sköta sina uppgifter som visas upp, och som regeringen får skulden för.
    Men vi får hoppas det har ändrats till nästa val, då den här regeringen är en av få jag velat se sitta kvar för ytterligare en mandatperiod.


    Givetvis finns det en del "stolpskott" som behöver bytas ut, men generellt så har de flesta ministrar skött sig över förväntan.
    Och det är definitivt inget som kan sägas ha varit regel i tidigare regeringar, tvärtom så har då många varit en besvikelse, så det är mer än glädjande att det nu är bättre än jag förvantat mig. smile1.gif

    Jag är långt ifrån ensam om den åsikten, det får vi bevis på gång på gång, när omvärlden ger betyg på hur bra Sverige sköts.
    Och det gör det än mer synd, att regeringen hela tiden får klä skott för de misslyckanden som undermåliga politiker som styr i landsting och kommuner gör, och som är de som istället borde ställas till svars.

    Vi har sett en del antydningar från regeringshåll, att klämma åt ansvariga i kommuner och landsting, men jag hoppas det blir mycket mer av det.
    Det är viktigt att folket får lära sig skillnaden hos vilka huvudansvaret ligger, för det är uppenbart att majoriteten av svenska folket tror att allt är en regerings fel, oavsett fråga.
    När sanningen är att mycket av de problem vi ser idag, så ligger huvudansvaret hos kommuner och landsting, och är ofta inte ens nåt som en regering kan lägga sig i, det sätter självstyret stopp för.


    Det enda positiva med fallet Tobé är att det kanske äntligen slutar tjatas om Monas Toblerone. Men jag är iofs skeptisk där - M-politiker får ju vara lite "fula", medan sossar avkrävs total etisk perfektion. Skevt men så är det...
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Världsmedborgare
    Dorian Ertymexx skrev 2017-03-16 13:49:06 följande:
    Det enda positiva med fallet Tobé är att det kanske äntligen slutar tjatas om Monas Toblerone. Men jag är iofs skeptisk där - M-politiker får ju vara lite "fula", medan sossar avkrävs total etisk perfektion. Skevt men så är det...
    Antar du har rätt.., Sverige går för bra för att det ska var roligt att vara i opposition, så dom får hålla tillgodo med att lyfta Toblerone historien.

    Varför inte kalla Tobé-fifflet för Tobé-rånet.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Dorian Ertymexx
    Världsmedborgare skrev 2017-03-16 14:12:14 följande:
    Antar du har rätt.., Sverige går för bra för att det ska var roligt att vara i opposition, så dom får hålla tillgodo med att lyfta Toblerone historien. smile1.gif

    Varför inte kalla Tobé-fifflet för Tobé-rånet. smile2.gif

    Sahlin and Tobé
    Sitting in a tree
    Buying crap on you and me!


    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten