• KillBill

    Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

    I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet. 


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
  • Flash Gordon
    Abegayle70 skrev 2017-03-16 20:39:27 följande:
    Det var väl inte helt glasklara regler för hur poängen fick användas...

    www.svt.se/nyheter/inrikes/flera-riksdagspoli...

    Staten hade ju inte fått några ökade kostnader om allal dessa hade lpåtit poängen brinna inne istället för att handla för dem.



    Det blir givetis inte så mycket till affär och drev av det hela när det nu visar sig att folk från i stort sett alla partier har handlat mat och liknande för bonuspoängen på SJ.

    Sossar, centerpartister, miljöpartister ...

    Många som vill ordna med en självrättelse nu.
  • Flash Gordon
    Världsmedborgare skrev 2017-03-15 11:38:31 följande:

    Och för Sverige är det önskvärt om Alliansen (Blocken) försvann, så att det gick att bilda regeringar där politiken är det viktiga och inte makten..


    Sossarnas våta dröm.

    Splittra borgerligheten för att kunna spela ut de andra partierna mot varandra och kunna behålla makten för evigt.
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-03-17 17:40:46 följande:
    Det blir givetis inte så mycket till affär och drev av det hela när det nu visar sig att folk från i stort sett alla partier har handlat mat och liknande för bonuspoängen på SJ.

    Sossar, centerpartister, miljöpartister ...

    Många som vill ordna med en självrättelse nu.
    Det handlar om principer och det Sahlin/Tobé gjorde har skett vid flera tillfällen. Sahlin avgick från sin post (trots att inget brott kunde påvisas).
  • Världsmedborgare
    Flash Gordon skrev 2017-03-17 17:37:55 följande:
    Tobé borde inte köpa egna resor på bonuspoängen på SJ men Sahlin handlade för över 50000 på skattebetalarnas bekostnad, dvs fem gånger mer än Tobé.

    Bland annat.
    Sahlin är borta men Tobé är kvar, och kan fortsätta göra skada.
    Så bort med fifflaren så är problemet löst, och vi skattebetalare slipper dras med en politiker som inte kan skilja på ditt och mitt.

    Och jag skiter helt i om det är 5 sek eller 5 miljoner sek, är man förtroendevald så ska man ha så pass mycket vett och moral, att man inte använder andras pengar än till vad dom är avsedda för.
    Jag är så less på detta klemande med politiker och andra ledande personer.

    Ska vi bli av med sån´t här missbruk och rena olagligheter, då är det enbart riktigt hårda påföljder som fungerar.
    För i den här gruppen människor så fungerar rättsliga påföljder, det skrämmer skiten ur dom.

    Och just nu så pågår debatten om krafttag mot vardagsbrotten som förblir olösta och anmälan som bara läggs ner.
    Då vore det en bra idé om politikerna tydligt visade att man inte tolererar nån som helst kriminalitet i de egna leden.
    Så att säga, först sopa rent framför sin egen dörr.

    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • K Markatta
    Världsmedborgare skrev 2017-03-17 18:38:40 följande:
    Sahlin är borta men Tobé är kvar, och kan fortsätta göra skada.

    Sahlin försvann inte i och med Tobleroneaffären. Hon återkom till politiken efter en "timeout" och gjorde skada under många år som minister.
  • Världsmedborgare
    Flash Gordon skrev 2017-03-17 17:45:42 följande:
    Sossarnas våta dröm.

    Splittra borgerligheten för att kunna spela ut de andra partierna mot varandra och kunna behålla makten för evigt.
    Den här idiotiska blockpolitiken är ju ett relativt nytt påfund i Sverige, det gick lång tid utan den, och det fungerade hur bra som helst. 
    Faktiskt långt bättre då det var politiken som avgjorde vilken regering vi fick och inte som idag, när det handlar mer om makt och mindre om politik för Sveriges bästa.

    Helt klart skulle vi väljare vinna på att blocken/kohandeln försvann, men klart som fan inte politkerna vill det, för då försvinner möjligheten att hålla varandra om ryggen, den politiska nepotismen.
    Utan block så skulle vi väljare få tydliga politiska budskap från alla partier, dom skulle per automatik tvingas till att bli tydliga med sin politik, och som väljare är det vad jag vill ha.

    Just nu finns inte ens tillstymmelse till nån politisk agenda från Alliansens håll.., allt är bara ett tröttsamt gnällande på regeringen, som knappt nån orkar lyssna på längre.
    Så lägg ner Alliansen, så kommer det åter att bli fart på svensk politik, och vi väljare skulle få långt bättre möjligheter att påverka Sveriges framtid och politiska inriktning.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Flash Gordon skrev 2017-03-17 17:40:46 följande:
    Det blir givetis inte så mycket till affär och drev av det hela när det nu visar sig att folk från i stort sett alla partier har handlat mat och liknande för bonuspoängen på SJ.

    Sossar, centerpartister, miljöpartister ...

    Många som vill ordna med en självrättelse nu.
    Så illa är det alltså med moralen bland politkerna, vilket bevisar att det är mer än hög tid att ta i med hårdhandskarna, så att inte mer av våra skattepengar används till annat än det dom är avsedda för.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • TheDummy
    Flash Gordon skrev 2017-03-17 17:45:42 följande:
    Sossarnas våta dröm.

    Splittra borgerligheten för att kunna spela ut de andra partierna mot varandra och kunna behålla makten för evigt.
    Jag tror inte att det enbart är så enkelt heller. Jag minns väl, trots att jag inte var stor nog att kunna rösta själv, när det var dags att rösta om medlemskap till EU, om Euron. 

    Jag växte upp i Moderaternas våta dröm, i Täby, Näsbypark.

    Den platsen jag fick möjlighet att växa upp i, återspeglar inte mina värderingar, just av den anledningen att om mina föräldrar hade haft samma begränsningar som jag plötsligt hade när jag väl blev vuxen, så hade jag aldrig fått möjlighet att växa upp just där jag växte upp heller.

    Jag menar helt enkelt att det krävs en viss inkomst och vissa förutsättningar för att ens ha chansen att etablera sig i Näsbypark idag... Jag personligen är inte intresserad av att ta ett 5 miljoners-lån för att bo i en 2:a med mina 3 barn + fru, när det enbart kostade mina föräldrar 3000 :- i månaden. 

    Det finns mer eller mindre enbart ett bostadsområde kvar och som fortfarande består av hyresrätter (men många ihärdiga försök har gjorts för att omförvandla dessa till bostadsrätter = 4 miljoner / lägenhet i snitt)

    Man kan kalla det vad man vill, men inget samhälle/område mår bra av enbart en viss typ av människor, av den enkla anledningen att det är inte så verkligheten ser ut eller kommer att se ut någonsin
  • Dorian Ertymexx
    Världsmedborgare skrev 2017-03-17 18:38:40 följande:
    Sahlin är borta men Tobé är kvar, och kan fortsätta göra skada.
    Så bort med fifflaren så är problemet löst, och vi skattebetalare slipper dras med en politiker som inte kan skilja på ditt och mitt.

    Och jag skiter helt i om det är 5 sek eller 5 miljoner sek, är man förtroendevald så ska man ha så pass mycket vett och moral, att man inte använder andras pengar än till vad dom är avsedda för.
    Jag är så less på detta klemande med politiker och andra ledande personer.

    Ska vi bli av med sån´t här missbruk och rena olagligheter, då är det enbart riktigt hårda påföljder som fungerar.
    För i den här gruppen människor så fungerar rättsliga påföljder, det skrämmer skiten ur dom.

    Och just nu så pågår debatten om krafttag mot vardagsbrotten som förblir olösta och anmälan som bara läggs ner.
    Då vore det en bra idé om politikerna tydligt visade att man inte tolererar nån som helst kriminalitet i de egna leden.
    Så att säga, först sopa rent framför sin egen dörr.

    Du glömmer ett par viktiga faktorer:


    Ett, att Mona är sossa och Tobé är moderutt - högern har alltid frikort för att bete sig svinigt, medan vänstern avkrävs perfektion.

    Två, och kanske viktigare - Mona är kvinna och Tobé är man. Kolla in hur många kvinnliga politiker som avgått efter skandaler, och hur många manliga som gjort samma sak.


    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    TheDummy skrev 2017-03-17 18:58:56 följande:
    Jag tror inte att det enbart är så enkelt heller. Jag minns väl, trots att jag inte var stor nog att kunna rösta själv, när det var dags att rösta om medlemskap till EU, om Euron. 

    Jag växte upp i Moderaternas våta dröm, i Täby, Näsbypark.

    Den platsen jag fick möjlighet att växa upp i, återspeglar inte mina värderingar, just av den anledningen att om mina föräldrar hade haft samma begränsningar som jag plötsligt hade när jag väl blev vuxen, så hade jag aldrig fått möjlighet att växa upp just där jag växte upp heller.

    Jag menar helt enkelt att det krävs en viss inkomst och vissa förutsättningar för att ens ha chansen att etablera sig i Näsbypark idag... Jag personligen är inte intresserad av att ta ett 5 miljoners-lån för att bo i en 2:a med mina 3 barn + fru, när det enbart kostade mina föräldrar 3000 :- i månaden. 

    Det finns mer eller mindre enbart ett bostadsområde kvar och som fortfarande består av hyresrätter (men många ihärdiga försök har gjorts för att omförvandla dessa till bostadsrätter = 4 miljoner / lägenhet i snitt)

    Man kan kalla det vad man vill, men inget samhälle/område mår bra av enbart en viss typ av människor, av den enkla anledningen att det är inte så verkligheten ser ut eller kommer att se ut någonsin
    Word. Märkligt hur man talar om segregation när det är invandrare som hamnar i majoritet, men aldrig om segregation när det gäller rika som centrerar sig i vissa områden. Mycket märkligt.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten