• stellanocte

    Vi som börjar med IVF hösten 2017

    Hej!

    Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

    Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

  • Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • dec06

    Hej alla, 

    Jag har inte skrivit här förut men följt tråden ändå lite då och då. Det här är mitt 1a IVF och jag testade svagt plus imorse. Tycker hela den här resan har varit rätt så otrevlig med ont i magen, svullet och känslan av hopplöshet. Men är såklart jätteglad idag och samtidigt lättad att det faktiskt gick 1a gången. Fick ett ägg till frysen så man hann ju börja nojja att man skulle behöva gå genom allt igen. Nu får vi bara hoppas att den tänkte stanna kvar där inne och växa på sig. Men det är liksom nästa väntan och oro som börjar....
    Jag skulle egentligen testa på söndag den 17/9 men kunde inte hålla mig. Det sträckte och stack i livmodern så det kändes som att det var något på G. Sen kan ju de där andra hormonerna man proppar i sig förstås luras....

    Har blivit gravid naturligt 2 gånger tidigare, men är nu omgift och hans filurer var lite trötta. Så vi hade ju rätt så god chans ändå med hjälp av ICSI. 

    Håller tummar för alla andra som kämpar!

  • Pigall
    Titikaka skrev 2017-09-14 13:57:22 följande:

    Vilken test använde du? Jag provade 2 olika på 6 RD, en visada ett svag plus och den andra nej, så det kan beror på det också :)


    Testade med predictor early (vet inte om någon har nån erfarenhet av det?) Och de ska vara extra känsliga. Men blev så blankt det kunde bli tyvärr.
  • jamka
    Jakagal skrev 2017-09-14 15:09:51 följande:
    Okej, då har jag ett hum.Glad jag har missat att fråga min läkare under all annan information.
    Spännande! vet du när du får starta?
    Ja det är Menopur jag tar. Glad
    Jag tror att jag får mens i helgen så det blir söndag, måndag eller onsdag. Också Menopur:)
  • Nube
    Bonnamoran skrev 2017-09-14 14:55:41 följande:

    Nyss satt in ett litet 3 dagars <3 fick reda på att 6 av 7 ägg blivit befruktade och att vi redan nu har ett i frysen och de odlar vidare resten någon dag till. Jag har varit den obotliga skeptikern men nu måste jag säga att jag känner mig hoppfull! :)


    Kul, grattis! När är TD?
  • frikenfröken

    Hej

    Tog amh-värdet för några dagar sedan, har ett värde på 4,8. Någon som har koll på vad som är bra o dålig?

  • Nube
    frikenfröken skrev 2017-09-14 16:31:08 följande:

    Hej

    Tog amh-värdet för några dagar sedan, har ett värde på 4,8. Någon som har koll på vad som är bra o dålig?


    Det är bra! Du har bra äggreserv!
  • Bonnamoran
    Nube skrev 2017-09-14 16:20:33 följande:

    Kul, grattis! När är TD?


    Tack :) TD är 2a oktober. Känns långt iväg!
  • frikenfröken
    Nube skrev 2017-09-14 16:43:58 följande:

    Det är bra! Du har bra äggreserv!


    Skönt :) kände att jag verkligen inte hade någon koll alls :) tack för svar!!
  • AnnaMaria83

    Var på vul imorse. Såg bra ut. Slemhinnan var tre-skiktad och 6,8mm. På höger äggstock ca: 10 äggblåsor, den största 15mm men de flesta låg mellan 8-12mm. På vänster sida fanns ungefär 10 äggblåsor där en var 11 mm och resten under 10mm. Skall fortsätta med bemfola 150 IE samt börja med orgalutran imorgon. Östradiolvärdet var tydligen bra, allt tyder på att jag svarar bra på behandlingen så nu är det bara att hålla tummarna :) nytt vul på måndag! Kram till er!

  • jamka
    AnnaMaria83 skrev 2017-09-14 19:34:00 följande:

    Var på vul imorse. Såg bra ut. Slemhinnan var tre-skiktad och 6,8mm. På höger äggstock ca: 10 äggblåsor, den största 15mm men de flesta låg mellan 8-12mm. På vänster sida fanns ungefär 10 äggblåsor där en var 11 mm och resten under 10mm. Skall fortsätta med bemfola 150 IE samt börja med orgalutran imorgon. Östradiolvärdet var tydligen bra, allt tyder på att jag svarar bra på behandlingen så nu är det bara att hålla tummarna :) nytt vul på måndag! Kram till er!


    Vad skönt! Lycka till!
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017