• jhd70

    Borde vi sätta gränser på vad för slags porr som är tillåtet?

    Som många säkert har märkt är jag emot porr i största allmänhet. Efter att ha kollat runt på andra trådar här verkar det som jag är i minoritet i min åsikt. Men tycker ni i alla fall att vi kunde sätta gränser i vår lagstiftning om vad för slags porr som skulle vara tillåtet? Barn och ungdomar tittar på porr och får en helt sned uppfattning om vad hälsosamt sex ska handla om. Om porr måste finnas i vårt samhälle kan det åtminstone inte bara handla om förälskade par som delar kärleksstuder tillsammans? Kan vi inte åtminstone förbjuda gruppsex, analsex, toalettsex, simulerad våldtäkt, och annat liknande? Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Borde vi sätta gränser på vad för slags porr som är tillåtet?
  • jhd70

    Det är svårt när ribban höjs av porrindustrin hela tiden. För att män ska tycka om mej måste jag alltså gå med på saker jag tycker är vidriga.

  • Anonym (Hepp)
    Anonym (koll) skrev 2017-09-07 12:08:32 följande:
    Det du skriver är bara teoriimpregnerad fakta. Det finns precis hur mycket som helst producerat av det du efterfrågar.
    Var hittar jag det?
  • Anonym (cissi)
    jhd70 skrev 2017-09-07 12:20:14 följande:

    Det är svårt när ribban höjs av porrindustrin hela tiden. För att män ska tycka om mej måste jag alltså gå med på saker jag tycker är vidriga.


    Ja det är alltid lite synd om folk som inte hänger med i utvecklingen. Men det är ju inte skäl nog att förbjuda utvecklingen.
  • Anonym (Hepp)
    jhd70 skrev 2017-09-07 12:20:14 följande:

    Det är svårt när ribban höjs av porrindustrin hela tiden. För att män ska tycka om mej måste jag alltså gå med på saker jag tycker är vidriga.


    Nej, alla män gillar ju inte att göra det som görs i de filmer du ogillar. Duh!
  • Anonym (G)
    jhd70 skrev 2017-09-07 12:20:14 följande:
    Det är svårt när ribban höjs av porrindustrin hela tiden. För att män ska tycka om mej måste jag alltså gå med på saker jag tycker är vidriga.
    Håller med
  • Anonym (cissi)
    jhd70 skrev 2017-09-07 12:20:14 följande:

    Det är svårt när ribban höjs av porrindustrin hela tiden. För att män ska tycka om mej måste jag alltså gå med på saker jag tycker är vidriga.


    Jaha. Är det för din egen skull du vill begränsa andras frihet?? Ego. Eller hur ska jag tolka ditt inlägg?
  • John22

    Nej, det behövs ingen ytterligare lagstiftning bara för att missionär-Lisa inbillar sig att det hon tycker är äckligt ska förbjudas. Det finns gott om människor som går igång på sexakterna du nämner och ägnar sig åt dem i det verkliga livet, utan att för den sakens skull tvinga andra till att delta.

    Det verkar snarare vara något allvarligt fel på dig som inte kan förstå att andra inte tycker som dig.

  • Anonym (koll)
    Anonym (Hepp) skrev 2017-09-07 12:21:36 följande:
    Var hittar jag det?
    Förstår inte att du kan missa det. Finns överallt.
  • ecover
    jhd70 skrev 2017-09-07 08:35:58 följande:

    Som många säkert har märkt är jag emot porr i största allmänhet. Efter att ha kollat runt på andra trådar här verkar det som jag är i minoritet i min åsikt. Men tycker ni i alla fall att vi kunde sätta gränser i vår lagstiftning om vad för slags porr som skulle vara tillåtet? Barn och ungdomar tittar på porr och får en helt sned uppfattning om vad hälsosamt sex ska handla om. Om porr måste finnas i vårt samhälle kan det åtminstone inte bara handla om förälskade par som delar kärleksstuder tillsammans? Kan vi inte åtminstone förbjuda gruppsex, analsex, toalettsex, simulerad våldtäkt, och annat liknande? Vad tycker ni?


    Finns väl redan någon begränsning i Sverige när det gäller porr. Föredra din man någon sexdocka framför dig (vilket ditt tidigare inlägg handlade om) kommer väl knappast den svenska regeringen sätter något stopp för det.
  • Anonym (Ina)
    jhd70 skrev 2017-09-07 08:35:58 följande:

    Som många säkert har märkt är jag emot porr i största allmänhet. Efter att ha kollat runt på andra trådar här verkar det som jag är i minoritet i min åsikt. Men tycker ni i alla fall att vi kunde sätta gränser i vår lagstiftning om vad för slags porr som skulle vara tillåtet? Barn och ungdomar tittar på porr och får en helt sned uppfattning om vad hälsosamt sex ska handla om. Om porr måste finnas i vårt samhälle kan det åtminstone inte bara handla om förälskade par som delar kärleksstuder tillsammans? Kan vi inte åtminstone förbjuda gruppsex, analsex, toalettsex, simulerad våldtäkt, och annat liknande? Vad tycker ni?


    www.familjeliv.se/forum/thread/77994383-sexdockor-ar-skadliga

    Typ? Du kan inte komma över honom, right?
Svar på tråden Borde vi sätta gränser på vad för slags porr som är tillåtet?