• Anonym (Ano)

    Min flickvän är naken framför sina kollegor

    Det är så här att min flickvän och jag är inte riktigt överens angående en sak...

    Inom hennes jobb delar män och kvinnor omklädnings rum samt dusch utrymme( typ 10 killar och en tjej) hon säger att hon inte bryr sig det minsta om att skyla sig framför sina kollegor och bryr sig inte om att de tittar på henne näck..

    Detta har jag ganska svårt för och anser att hon borde skyla sig för att visa respekt för vårt förhållande och mig. Jag trivs verkligen inte med det och har sagt det till henne men hon bryr sig inte om vad jag säger. Vad tycker ni? Är det jag som är helt ute och cycklar

  • Svar på tråden Min flickvän är naken framför sina kollegor
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Mannen i bastun) skrev 2017-11-10 03:10:09 följande:

    Men herre gud...

    Självklart har hon rätten att visa upp sin nakna kropp för sina manliga kollegor på jobbet. Hon har även rätten att börja jobba på en strippklubb och visa upp den där. Och även sälja sin kropp till vilken man hon vill. Det är ju hennes kropp som hon bestämmer över. Men det handlar inte om vilken rätt hon har. Det handlar om att visa lite respekt för sin partner och hans känslor.

    Om TS mår dåligt av att hans sambo visar upp sin nakna kropp för sina manliga kollegor så får hon fundera lite på vad hon tycker är viktigast. Är det att basta naken med kollegorna eller är det förhållandet med sambon?

    Tycker hon att det är viktigare att visa upp sin nakna kropp för männen på jobbet, än sin sambos önska att hon skyler sig lite, så är det bara för TS att dumpa henne, för då betyder han absolut ingenting för henne. För det är faktiskt inte så mycket begärt att hon skyler sig lite i bastun.

    Min fru får basta naken med vem hon vill. Hon skulle även få jobba på en strippklubb om hon velat, utan att jag skulle bry mig. Men jag kan ändå förstå TS känslor kring situationen, och jag är inte så trångsynt att jag anser att det handlar om någons rättigheter till en kropp. Det är bara en korkad kommentar.


    Varför skriver du att hon "visar upp sin kropp"? Varför kan en kvinnokropp inte få vara naken med syftet att den ska tvättas eller byta till nya kläder? Varför är den nakna kvinnokroppen "till uppvisning" för männen? Varför gör du den till ett objekt som visas upp för männen?
  • Lord Hans
    Anonym (Lise) skrev 2017-11-10 17:25:02 följande:
    Var i TS inlägg står det att hon tvingas duscha med männen? Det jag läser är:
    "hon inte bryr sig det minsta om att skyla sig framför sina kollegor och bryr sig inte om att de tittar på henne näck". Det vill säga att detta är nåt som hon är bekväm med och inte besväras eller känner sig tvingad i, det är endast TS som är den som besväras av situationen, inte tjejen eller kollegorna. Hade TS däremot skrivit "hon säger att hon är tvingad till detta, och känner sig väldigt besvärad och obekväm att de ser henne näck. Hon känner att det gör att hon hamnar i ett makthierarkiskt underläge" så hade detta varit en helt annan diskussion. Men den här tjejen känner sig inte tvingad, eller känner sig i nåt makthierarkiskt underläge, eller att de utnyttjar situationen att trycka ned henne. Vi kan ju inte sitta och hitta på ett helt annat scenario än det som ts beskrivit.
    Ja hon är super cool, en i gänget. Herregud.
  • Lord Hans
    Anonym (Anna) skrev 2017-11-10 17:47:29 följande:
    Varför skriver du att hon "visar upp sin kropp"? Varför kan en kvinnokropp inte få vara naken med syftet att den ska tvättas eller byta till nya kläder? Varför är den nakna kvinnokroppen "till uppvisning" för männen? Varför gör du den till ett objekt som visas upp för männen?
    För att heterosexuella män attraheras av det kvinnliga könet? Du begriper inte riktigt hur världen fungerar va?
  • Anonym (gränserna?)

    Vart går gränsen för vad som är ok och "har rätt att göra vad man vill med sin kropp" ? Om man tänder sexuellt på att visa sig naken för kollegorna ? Om kollegorna skränar "visa pattarna" och hon villigt visar upp dem ? Onanera framför kollegerna ? Och egentligen att ha sex med någon annan borde väl också en partner inte ha något att göra med, det är ju min kropp som jag gör vad jag vill med ? 

    Personligen tycker jag det ärt helt ok att duscha med kollegor av motsatt kön, men jag motsäger mig plattityder. 

  • Anonym (gränserna?)
    Lord Hans skrev 2017-11-10 18:11:48 följande:
    Ja hon är super cool, en i gänget. Herregud.
    Hon skulle säkert vara ännu med mer i gänget om hon sög av dem i duschen också ? Det är ju hennes kropp och hon gör vad hon vill och partnern skall inte ha med att göra.
  • Anonym (Anna)
    Lord Hans skrev 2017-11-10 18:13:30 följande:

    För att heterosexuella män attraheras av det kvinnliga könet? Du begriper inte riktigt hur världen fungerar va?


    Bara för att heterosexuella män attraheras av kvinnor betyder inte det att hon "visar upp sig" när hon klär av sig för att duscha. Att visa upp sig är ju en aktiv handling där man vill att folk ska titta. Det är lite som att påstå att en kvinna som ammar offentligt "visar upp sig". Kvinnokroppen måste få ha andra användingsområden än objekt för mäns blickar. Kvinnor måste kunna klä av sig i syfte att duscha, byta om, amma eller liknande utan att män tolkar det som en show för deras skull.
  • finlirarn

    Jag har inte läst andras svar.

    Så med risk att upprepa vad någon annan sagt så tycker jag TS bör göra slut.

    Skälet är enkelt, hon bryr sig inte om dina känslor i detta.

    Det spelar ingen roll huruvida hon skulle bry sig eller inte ifall situationen varit den omvända.

    Personligen hade jag också varit obekväm om min flickvän gjort samma sak. Det är helt naturligt och inget konstigt och handlar om vetskapen om hur andra killar kan vara.

    Vissa kommer kalla det för kontrollbehov och svartsjuka, men jag håller inte med om det.

    Det handlar mer om vad man tycker är normalt och anständigt. Men självklart vill väldigt få kollar att andra får spana in deras flickvänner när de är nakna.

    Om jag varit i motsvarande situation, där jag delat omklädningsrum med tjejer, och blottat mig och låtit dom titta, så hade min tjej blivit riktigt förbannad och krävt att jag slutar med det. Jag respektar henne så mycket att jag dock aldrig skulle gjort det i första skedet. Men oavsett vad jag tyckt så hade det varit viktigare för mig att inte göra min tjej ledsen.

    Så gör slut. Ni kommer annars garanterat få ännu större problem i framtiden.

  • BandAnna
    Anonym (Ano) skrev 2017-11-09 12:15:37 följande:

    Det är så här att min flickvän och jag är inte riktigt överens angående en sak...

    Inom hennes jobb delar män och kvinnor omklädnings rum samt dusch utrymme( typ 10 killar och en tjej) hon säger att hon inte bryr sig det minsta om att skyla sig framför sina kollegor och bryr sig inte om att de tittar på henne näck..

    Detta har jag ganska svårt för och anser att hon borde skyla sig för att visa respekt för vårt förhållande och mig. Jag trivs verkligen inte med det och har sagt det till henne men hon bryr sig inte om vad jag säger. Vad tycker ni? Är det jag som är helt ute och cycklar


    Det handlar inte om respekt i relationen här, det handlar om att du inte litar på henne. Du behöver jobba med dig själv, inte med att förändra henne. 


    Jag kan erkänna att om min sambo skulle duscha med 10 andra kvinnor hade jag förvisso blivit obekväm eftersom nakenhet för mig är ett känsligt ämne, men jag hade inte sett det som respektlöst om han valde att duscha. Jag hade tvärtom litat på honom. Herregud, man kan inte tvinga någon att åka hem smutsig eller att sitta och vänta ut tiden tills alla andra är klara. Det är bara grymt. 


    Och so what om de andra männen skulle titta..låt de titta. Att de inte försöker sig på något är för att de vet att de ändå inte har någon chans. 

  • BandAnna

    Men fortsätt nojja för all del. Då kan jag garantera att någon annan man har sin penis i din kvinna snart. Du kommer aktivt driva bort henne. 

  • TriC
    Anonym (Anna) skrev 2017-11-10 19:49:39 följande:
    Bara för att heterosexuella män attraheras av kvinnor betyder inte det att hon "visar upp sig" när hon klär av sig för att duscha. Att visa upp sig är ju en aktiv handling där man vill att folk ska titta. Det är lite som att påstå att en kvinna som ammar offentligt "visar upp sig". Kvinnokroppen måste få ha andra användingsområden än objekt för mäns blickar. Kvinnor måste kunna klä av sig i syfte att duscha, byta om, amma eller liknande utan att män tolkar det som en show för deras skull.
    Såklart är det en show. Varför väljer hon annars att duscha naken framför ett gäng män? Har hon kanske inte dusch hemma?? 
Svar på tråden Min flickvän är naken framför sina kollegor