• Anonymanonymaaaa

    Begick sexuella övergrepp. Hur leva med mig själv?

    Jag har begått två sexuella övergrepp. Jag hade sex med en tjejkompis och i mina ögon gick allt rätt till. Kanske var hon lite passiv. Någon gång under sexet fick jag stanna upp och fråga men då sa hon att vi skulle fortsätta.

    Vi fortsätter att prata och efter ett halvår säger hon att hon egentligen inte ville den där gången. Jag blir fruktansvärt ledsen men hon säger att det är okej. Är fortfarande ganska ledsen över det men inte så farligt.

    Ett år senare får jag reda på från en kompis att hon inte vill komma till samma fest som mig. Hon har dessutom blockat mig på fb. Till slut träffar jag henne av en slump och hon berättar att hon inte ville den gången och att jag fortsatt trots att hon sagt nej. Jag blir helt förkrossad och ber om ursäkt oändligt många gånger.

    Det andra övergreppet var liknande. Tjejen tycker att det var dumt men inte så farligt och vi är goda vänner idag.

    Nu är det tre respektive nio år senare. Jag tycker på ett logiskt sätt att jag inte gjort så fel. Kan se att det finns en gråzon där det är svårt att göra rätt tolkning. Men på ett känslomässigt plan känner jag mig som en våldtäktsman. Jag har svårt att se mig själv i spegeln. Jag hatar mig själv över det som hänt och ser ingen framtid. Har många självmordstankar och känner att jag kan göra oändligt många goda gärningar och det kommer ändå inte att gottgöra de här övergreppen.

    Kan tillägga att detta knappast är det enda psykiska problemet jag har men det är det här som gör mest ont - att jag skadat någon annan på ett grovt sätt. Det här kommer upp varenda gång jag mår det minsta dåligt och det är som att jag kommer till samma slutsats: jag har begått ett sexuellt övergrepp och kan inte leva med det. Jag måste dö.

    Det har gått så lång tid och jag hoppades att jag skulle släppa det här med tiden. Min flickvän vet allt och verkar acceptera det. Hon har dock svårt för att jag hatar mig själv så mycket för det här.

    Har precis överlevt en stor svacka och nu känner jag att en till är på väg :/

    Hur ska jag gå vidare med mig själv?

  • Svar på tråden Begick sexuella övergrepp. Hur leva med mig själv?
  • Anonym (Man)
    Anonymanonymaaaa skrev 2017-11-22 23:12:29 följande:

    Jag har begått två sexuella övergrepp. Jag hade sex med en tjejkompis och i mina ögon gick allt rätt till. Kanske var hon lite passiv. Någon gång under sexet fick jag stanna upp och fråga men då sa hon att vi skulle fortsätta.

    Vi fortsätter att prata och efter ett halvår säger hon att hon egentligen inte ville den där gången. Jag blir fruktansvärt ledsen men hon säger att det är okej. Är fortfarande ganska ledsen över det men inte så farligt.

    Ett år senare får jag reda på från en kompis att hon inte vill komma till samma fest som mig. Hon har dessutom blockat mig på fb. Till slut träffar jag henne av en slump och hon berättar att hon inte ville den gången och att jag fortsatt trots att hon sagt nej. Jag blir helt förkrossad och ber om ursäkt oändligt många gånger.

    Det andra övergreppet var liknande. Tjejen tycker att det var dumt men inte så farligt och vi är goda vänner idag.

    Nu är det tre respektive nio år senare. Jag tycker på ett logiskt sätt att jag inte gjort så fel. Kan se att det finns en gråzon där det är svårt att göra rätt tolkning. Men på ett känslomässigt plan känner jag mig som en våldtäktsman. Jag har svårt att se mig själv i spegeln. Jag hatar mig själv över det som hänt och ser ingen framtid. Har många självmordstankar och känner att jag kan göra oändligt många goda gärningar och det kommer ändå inte att gottgöra de här övergreppen.

    Kan tillägga att detta knappast är det enda psykiska problemet jag har men det är det här som gör mest ont - att jag skadat någon annan på ett grovt sätt. Det här kommer upp varenda gång jag mår det minsta dåligt och det är som att jag kommer till samma slutsats: jag har begått ett sexuellt övergrepp och kan inte leva med det. Jag måste dö.

    Det har gått så lång tid och jag hoppades att jag skulle släppa det här med tiden. Min flickvän vet allt och verkar acceptera det. Hon har dock svårt för att jag hatar mig själv så mycket för det här.

    Har precis överlevt en stor svacka och nu känner jag att en till är på väg :/

    Hur ska jag gå vidare med mig själv?


    Jag hoppas du skämtar. Vem bryr sig om vad en kvinna egentligen ville. De är veliga och vill i ena stunden för att sedan ångra sig. Det intressanta är vad de visar. Har de visat att de ville ha sex är det bara sex, inget annat. Vad de säger i efterhand är irrelevant.
  • Anonym (Nopp)

    Hur ska du veta att dom inte ville knulla med dig om dom inte sagt de till dig? Att dom anser att du har haft sex med dom mot deras vilja är deras problem och inte ditt du har inte gjort nått fel värken lagligt eller moraliskt. 
    Dom ändå som skulle resonera som dig i detta fall är hjärntvättade feminister!

  • Meriall

    Ledsen men det är du som blivit utsatt för övergrepp, inte tjejerna. Du kunde inte veta att de inte ville så du har inte gjort fel. Men de visste och du ville inte ha sex med någon som inte ville. De ljög om det och hade alltså sex med dig i en situation där du inte hade velat om du vetat om förutsättningarna. Alltså har de begått övergrepp på dig, inte tvärtom. Du har ångest nu för att du inte ville ha sex med dem då när dessa grejer kommit fram.

  • Anonymanonymaaaa

    Förlåt att detta tolkas som ett skämt för att misskreditera kvinnor. Förstår dock hur ni tänker i en värld av smutskastning hit och dit.

    Jag känner själv att det var dumt i studen och vill verkligen känslomässigt se att det är något jag kan leva med. Tack till er som ber mig att söka hjälp. Kontaktade nyss vårdcentral.

    Själv tycker jag att det här är ett problem med min självbild och att det var just sexuella handlingar gör det hela så mycket värre för mig av någon anledning.

  • Anonymanonymaaaa

    Jag vill ta avstånd till åsikten att tjejerna gjort fel.

    Jag handlade utifrån egenintresse. Det finns en gråzon av handlingar som det ofta inte talas om. Jag har tyvärr varit där ganska ofta pga en tidigare skev bild av sexualitet vilket gör att jag varit pushig och inte lyssnat på signaler som skulle varit tydliga om jag tillåtit mig att se saken från andra sidan.

  • Anonym (som tjej..)

    Jag har varit i tjejernas situation flera gånger, jag har haft sex med killar mot min vilja utan att vara tydlig med det. Som jag ser det har jag utsatt mig själv för övergrepp, det är inget jag lastar killarna för. Mitt dåvarande beteende var en konsekvens av riktiga övergrepp jag utsattes för som barn.

    Däremot skulle det ändå kännas obehagligt att träffa killarna igen, eftersom det påminner mig om känslorna jag hade då. Skulle dock inte vilja att de har dåligt samvete för det.

  • Anonym (Jo)
    Anonym (M) skrev 2017-11-22 23:57:09 följande:
    Du behöver få medicinsk hjälp samt samtalsbehandling för ditt dåliga mående. Just en depression förvränger verkligheten för oss, vi fastnar lätt i gamla saker som hänt och ger dem fel proportioner. Så se till att du får hjälp, du är ingen dålig människa.
    Just precis så
  • Anonym (D)

    Tycker det är ganska självklart hur du ska gå vidare: när du vill ha sex med någon kollar du att den du vill ha sex med också vill ha sex innan du börjar ha sex med denne. Sen är du lyhörd under sexet ifall personen inte vill mer eller inte vill göra en särskild sexuell handling.

  • huskur
    Anonym (som tjej..) skrev 2017-11-23 11:52:31 följande:

    Jag har varit i tjejernas situation flera gånger, jag har haft sex med killar mot min vilja utan att vara tydlig med det. Som jag ser det har jag utsatt mig själv för övergrepp, det är inget jag lastar killarna för. Mitt dåvarande beteende var en konsekvens av riktiga övergrepp jag utsattes för som barn. 


    Lite liknande med mig. Efter övergrepp i barndomen som jag inte fick hjälp för, utan det skulle tystas ner, tystades även mina känslor ner. Så jag lärde mig inte varken förstå mina känslor eller ta dem på allvar.

    Så första klillen som ville ha sex med mig, sa inte ett ord om att han ville det, utan utgick ordlöst från att jag också ville det. Det ville jag inte. Så det blev bara "nästan-sex" tack och lov.

    Men hade jag haft bättre självkänsla och känt av mina egna känslor bättre, så hade jag vetat direkt att jag inte skulle göra som han sa: klä av mig och lägga mig i hans säng. Varför skulle jag ligga där, liksom? Och naken också, det kändes ju bara dumt. Men så kan det bli när man inte förstår att ta sina känslor på allvar. Och det är så det blir när man tvingas kväva sina känslor redan i barndomen. Sen tar det lång tid att lära om. Under tiden kan man bli anklagad för att ge dubbla budskap. 

    TS! Kanske hade de tjejer du skriver om redan innan problem med att säga ifrån p.g.a. de inte lärt sig det. Det är ju som bekant inte så ovanligt. Man lär sig inte säga ifrån när man tvingas vara tyst om övergrepp. 
Svar på tråden Begick sexuella övergrepp. Hur leva med mig själv?