• hallonnpaj

    BIM Februari

    Alla dessa månadstrådar är så bra då man får följa de som har bim i närheten av en själv! 

    Slutade med ppiller i december och hade "pillermensen" då, och nu har jag nyligen avslutat min vanliga mens. Väldigt tacksam över att jag kom igång med mensen direkt då jag läst om att det kan ta länge.. Nu går jag in för mitt andra försök med, om appen stämmer,  ägglossning 21/1 och bim 4/2. 

    Hoppa gärna in! :) 

  • Svar på tråden BIM Februari
  • maria1992
    Frips skrev 2018-02-02 10:40:46 följande:
    Haha ja helt rätt uttryck, WTF?!? Ja jag har samma varje mens, en stor jävel till finne dyker upp tydligt någonstans i ansiktet, det går inte att täcka den med all världens smink, utan den visar sig envist ändå under 3-4 dagar. Nu däremot har det varit två sådana jävlar och massor med mindre finnar runtomkring, känner mig invaderad av finnar, haha. 

    Jag tempar också, men har en vanlig örontermometer så jag vet inte hur exakt den är. Det jag har kollat efter är att jag hela tiden håller mig minst 0,2 grader över min vanliga, men sen har det skiftat 0,1 grad hit eller dit, (ligger nu sedan ett par dagar tillbaka 0,6 över) så därför känner jag mig inte säker på min exakta temp under den här perioden. Men att den sjönk och sedan gått upp igen känns ju jättebra :D 

    Bara en vecka kvar för dig, den kommer gå fort ska du se!! Helgen svischar ju fort som attan förbi jämt och ständigt, och sen är det bara några veckodagar kvar och sen vet du också. Hoppas hoppas på positivt på stickan!
    Hahah, men det blir ju så, man bara, vad är detta? Haha.. Så skumt..
    Ja, det har jag också under mens men aldrig mellan.. Hmm.. 

    Ah, ja, det gör jag. Jag har normalt 36,0 typ. Vid äl gick den upp till 36,6, nu ligger den stadigt på 36,4. Men igår så dippa den till 36,2 men uppe igen i 36,4. Samma tid varje morgon är den tagit.. Hmm.. 

    Ja, helgerna går ju alltid så galet fort.. Suck för det men bra vi kommer närmre BIM haha.. Ja, tack <3
  • SofiaS95
    hallonnpaj skrev 2018-02-02 11:52:16 följande:

    bim-2 idag. knappt något symtom så känner inte för att ta något test direkt.. . ställer in mig på negativt test på söndag


    Jag har också BIM 4/2. Ku de inte hålla mig och testade igår, negativt. Har haft riktigt ont i brösten med det har avtagit lite idag. Tappen känns mer och mer öppen så blir inte förvånad om mensen kommer redan i morgom. Tempen sjönk men nästan 0,2 idag också...
  • hallonnpaj
    SofiaS95 skrev 2018-02-02 12:22:13 följande:
    Jag har också BIM 4/2. Ku de inte hålla mig och testade igår, negativt. Har haft riktigt ont i brösten med det har avtagit lite idag. Tappen känns mer och mer öppen så blir inte förvånad om mensen kommer redan i morgom. Tempen sjönk men nästan 0,2 idag också...
    Jaa jag testade mig för några dagar sen (dvs alldeles för tidigt) och var såklart negativt. trots att du fick negativt igår kan du ju fortfarande plussa. men förstår dina argument, man vill inte bli besviken så lika bra att ställa in sig på neg. Killen får mig nu att hålla mig från att testa förrän söndag. är detta din jakt på första barnet?
  • Liten 2018

    Hjälp tack

    Jag hade starkt ÄL utslag på stickan den 24/1 och vi myste som attan alla dagar runt omkring å ÄL dagen :) Igår kom det lite brunt med strimma färskt blod, jätte lite. Idag samma sak. BM är ju inte förrän om 1 vecka. Vad ska jag tänka kring det här?

    Molar intjejmagen men det gjorde det vid ÄL oxå. Ska vänta å se vad helgen ger. Tidig mens känns konstigt oxå om ÄL stickan gav utslag den 24 januari.

    Tog ut spiral den 8 januari å blödde då mellan 9-12 januari, som mens. Å ÄL kom 14 dagar, lika regelbundet som innan spiral...

    Så, hur ska jag tolka min kropp nu?

  • Karucellen

    Hej tjejer!

    Hoppar in här och hoppas på att vi tillsammans kan få några plus denna månaden!

    Hade min senaste mens 16-19/1. Använder flitigt Flo-mensapp sedan i maj förra året. Tog ut min p stav då eftersom att jag och sambon så gärna vill ha barn.

    Köpte clearblue ägglossningstest och testade några dagar i rad när jag enligt Flo skulle ha äl, men fick inget utslag. Första testet var inte cb och gav två starka streck, dock var ej strecket starkare än kontrollstrecket som det står att det ska vara, resterande test med Cb visade ingen stegring.

    Oavsett så har vi fått till det varje dag sedan mensen tog slut den 19e :)

    Nu sitter jag här med super ömma bröst som jag aldrig brukar få så tidigt innan mens,

    är idag enligt appen Bim-7 och vet att det är på tok för tidigt att testa men man vill ju så gärna göra det och se ett plus ????

    Har haft hugg vid äggstockarna och en lätt mensvärk i några dagar men idag är den borta, är även gasig som aldrig förr och magen känns svullen ????????

    Man läser ju allt för mycket om tidiga tecken och vill så gärna känna av dom men försöker släppa det.

    Vad tror ni? Min kropp talar ju om för mig att det är något som händer i kroppen men om det är en graviditet vågar jag inte hoppas än.. Börjar bli galen på detta, längtar efter alla bebiskläder och allt gulligt man får köpa och inreda och jaa ????

    Tänkte även fråga er om det här med flytningar kring äl, att de ska va som äggvita men är det flytningar som kommer i trosan då eller är det liksom sekretet inuti slidan som ska vara så?

    Jag har typ aldrig flytningar som hamnar i trosan eller pappret när jag torkar mig, däremot kan jag känna att sekretet när jag är upphetsad är olika?!

  • SofiaS95
    hallonnpaj skrev 2018-02-02 12:53:38 följande:

    Jaa jag testade mig för några dagar sen (dvs alldeles för tidigt) och var såklart negativt. trots att du fick negativt igår kan du ju fortfarande plussa. men förstår dina argument, man vill inte bli besviken så lika bra att ställa in sig på neg. Killen får mig nu att hålla mig från att testa förrän söndag. är detta din jakt på första barnet?


    Jo jag vet att det finns chans att plussa ännu men tyvärr inga tecken på det.... Jo det är försök till första barnet, femte försöket.
  • Memlan

    Hoppar också in här =)

    Jag fick positivt ägglossningstest idag på cd18. Har BIM den 18 februari.

    Jag är 20 år och min sambo 32, jag har inga barn sedan tidigare och han har ett.

    Detta är vårt första försök =)

  • FruBjörk
    Sooli skrev 2018-02-02 10:00:03 följande:

    Hej! Hoppas in från januaritråden här! Grattis till alla som plussat! Hoppas man är där själv snart!

    Min mens kom idag BIM+4 och så tråkigt. Hade tänkt testa imorgon. Blev riktigt deppig. Min mens är aldrig sen. Är det något undermedvetet som påverkar eller vad har ni för erfarenheter?

    Nu blir det nya tag med BIM 27/2. Min man har dock prestationsångest typ vilket är skit när man försöker. Sänker oddsen rejält. Förstår inte varför och jag blir lite irriterad på honom!


    Jag har BIM 26/2. Min man är likadan! Jag ska försöka att inte tala om när ÄL är, utan köra på som "vanligt" och hoppas att vi kan få till det på rätt dagar. Jag blir också irriterad fast jag vet att han inte kan hjälpa det. Det är ju svårt att bli gravid i vanliga fall och då känns det extra surt när det är svårt att ens få till det.
Svar på tråden BIM Februari