• Baraentilligen

    BIM MARS 2018

    Hej!

    Hittade ingen bim tråd för mars så startar en nu. Har bim tidigast 1.3. Fjärde barnet, fjärde försöket. Hoppas på många plus i tråden! :)

  • Svar på tråden BIM MARS 2018
  • joannaq
    bebislängtan25 skrev 2018-02-22 10:36:56 följande:

    Har haft molvärk i magen sedan i söndags och i söndags hade jag strålande smärta upp i vänster äggstock/äggledare. Igår fick jag så ont i tjejmagen att jag fick sätta mig på huk i köket i en kvart och sen fick jag ha värmedyna på magen resten av kvällen. Är på ÄL+4, men tror inte det är något och jag tror jag tänker för mycket på det, och hittar symptom på det viset :/ Just nu är jag bara fundersam över om det har blivit något, hur lång tid det tar innan ägget i så fall fäster och om det kan påverkas negativt av att jag ska på VUL den 27e för att kolla om något är fel där inne. Har mycket mindre mens än vad jag normalt haft och nu i feb hade jag knappt någon blödning alls och det var mest bruna flytningar i en dag :/ så jobbigt allt detta!


    Ja smärtorna kan bero på så mycket, men det kan ju ha varit att ägget fäste ellr så. Men va skönt att du ska få ett VUL Solig
  • småsyskon2018
    XAHHA92 skrev 2018-02-22 07:20:20 följande:
    Håller med dig, man ska leva som vanligt fram tills plus :) I början så drack jag varken alkohol eller kaffe men insåg ganska snabbt att det är bättre att leva som vanligt. Men man behöver ju inte dricka sig askalas bara för det haha. Vi har försökt i 23 månader nu så för min del hade det varit en tortyr att leva så strikt i alla dessa månader.
    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
    Så tänker jag också. Att jag dricker lite vin om jag är sugen och igår åt jag tex opastöriserad ost. Nu är ju detta mitt första försök med andra barnet, men tänker också att det är bra att inte all fokus ligger på att få ett plus om det skulle dröja ett tag att bli gravid. Var lite inne på att boka ölprovning åt mig och sambon om ett par veckor som jag i så fall får boka av om vi plussat som ett sätt att hantera besvikelsen om mensen kommer. Var inte alls såhär knasig med första barnet men nu är jag lätt besatt känner jag ;)
  • Elizai

    Tack till er som svarade på mitt förra inlägg :)

    Kunde spklart inte hålla mig från stt göra ett graviditetstest.. visade sånlart negativt men jag ska nog ändå testa göra igen sen om inte mensen kommer (hoppas). Är ju 7 dagar kvar till bim ännu så.. hade sjukt krsftig värk i magen igårkväll, som mensvärk nästan. Varit yr och springer på toa på nätterna.

    Men jag har ju en förmåga stt känna efter för mycket och blir väl skengravid eller nåt.

    Funderar i alla fall på stt ringa den lokala hälsocebtralen och boka tid för att kolla äggstockarna och det, så allt ser ut som det ska.

    Jag har ju ändå tidigare jobbat med gjutmassor och härdplaster som det stått kan orsaka infertilitet hos kvinnor, samt ätit mycket mediciner under en längre period 2016-2017 (pga diskbråck).. jag är såå jäkla nojjig att det inte funkar som det ska liksom. ????

    Nån som varit och kollat fertilitet? Alltså bara kollat äggblåsor och äggstocksrna och vad man nu kollat? Hur går det till?

  • småsyskon2018
    Regnkappa skrev 2018-02-22 08:59:29 följande:
    Jag är lika dan, på BIM -9 nu plus att jag har tagit hormoner som ger falskt plus. Vill ändå testa! Har kompisar som bara "mensen får ju vara några dagar sen innan man testar" och jag bara VA? Så avundsjuk på folk som typ glömmer bort hela grejen och typ "oj, mensen är 3 dagar sen".

    Känner inte igen det där med lyckokänslor men jag har känt på mig att jag var gravid när jag har testat positivt tidigare. Inte blivit förvånad, samma med negativa test. Låter härligt med lyckorus som sköljer över, vissa drömmer ju också om plus som visar sig vara sant.

    Heja oss, testa inte! Ska försöka hålla mig tills BIM-4.
    Haha. Sån var jag med första barnet. Testade först när mensen var 2 veckor sen (trots att jag slutat med p-piller för att vi ville ha barn). Nu med andra är jag sugen på att testa idag trots att det är minst 1 vecka till BIM.
  • lyckligast80
    Elizai skrev 2018-02-22 11:32:00 följande:

    Tack till er som svarade på mitt förra inlägg :)

    Kunde spklart inte hålla mig från stt göra ett graviditetstest.. visade sånlart negativt men jag ska nog ändå testa göra igen sen om inte mensen kommer (hoppas). Är ju 7 dagar kvar till bim ännu så.. hade sjukt krsftig värk i magen igårkväll, som mensvärk nästan. Varit yr och springer på toa på nätterna.

    Men jag har ju en förmåga stt känna efter för mycket och blir väl skengravid eller nåt.

    Funderar i alla fall på stt ringa den lokala hälsocebtralen och boka tid för att kolla äggstockarna och det, så allt ser ut som det ska.

    Jag har ju ändå tidigare jobbat med gjutmassor och härdplaster som det stått kan orsaka infertilitet hos kvinnor, samt ätit mycket mediciner under en längre period 2016-2017 (pga diskbråck).. jag är såå jäkla nojjig att det inte funkar som det ska liksom. ????

    Nån som varit och kollat fertilitet? Alltså bara kollat äggblåsor och äggstocksrna och vad man nu kollat? Hur går det till?


    Hej!

    7 dagar kvar till BIM är lång tid, ge inte upp hoppet!

    Jag har gjort en utredning precis. Spolat äggledarna, lämnat blodprover och fått utskrivet Letrozole för ägglossningsstimulering.

    Fick först komma på ett första möte och berätta lite om vår reda till ett barn, hur länge vi försökt osv. (Jsg är 38 så vi fick tid ganska snabbt på en privat klinik)

    På andra besöket lämnade jag blodprov. På tredje besöket gjorde jag spolningen samt fick Letrozole.

    Även min sambo har nu lämnat spermaprov som vi väntar svar på.

    Hos mig hittas inga avvikelser, allt ser normalt ut.

    Ibland funkar det inte bara...

    Letrozole kuren hjälpte inte denna månaden så jag ska börja på ny ny på mensdag 5.

    Ring nån klinik och prata med dem! Det skadar inte att kolla upp om man är orolig. <3
  • MaalinJ
    lyckligast80 skrev 2018-02-22 07:26:18 följande:

    Hej,

    Hoppar in här, fick tant röd idag på BIM +1. : (

    Nu tar vi nya tag för nionde gången....


    Hoppas det tar sig nästa gång för er!
  • carnations

    Är det någon idé att ta gravtest på ÄL+10/bim-5 eller är det för tidigt tro? Ska på en fest där det är stark alkoholkultur och folk kommer påpeka om jag inte dricker (att det ens är så 2018?!!!) Är på äl+8 idag och allt känns som vanligt. Pms-ömma bröst och känns lite i livmodertrakten svårt att avgöra om värken brukar vara där eller inte.

  • Zemlan99
    carnations skrev 2018-02-22 12:59:50 följande:

    Är det någon idé att ta gravtest på ÄL+10/bim-5 eller är det för tidigt tro? Ska på en fest där det är stark alkoholkultur och folk kommer påpeka om jag inte dricker (att det ens är så 2018?!!!) Är på äl+8 idag och allt känns som vanligt. Pms-ömma bröst och känns lite i livmodertrakten svårt att avgöra om värken brukar vara där eller inte.


    Jag ska testa på ÄL+11 imorn av samma anledning, så jobbigt med allt smusslande och ljugande kring alkoholen :/
  • carnations
    Zemlan99 skrev 2018-02-22 13:48:55 följande:

    Jag ska testa på ÄL+11 imorn av samma anledning, så jobbigt med allt smusslande och ljugande kring alkoholen :/


    Ja ellerhur! Min backup är att låtsas dricka Rom och Cola. Fast utan rom såklart :)
  • joannaq

    Varför ljuga om alkohol? Om man inte vill dricka alkohol så ska väl andra skita i det!? Och varför kan vara tusen olika saker så som att man inte vill förstöra sin kropp, att man inte vill tappa omdömet.. Osv

Svar på tråden BIM MARS 2018