• Jagerika

    Vi som försöker bli gravida med första barnet

    Hej! Det finns så många trådar om detta ämnet men det brukar skena iväg och handla om allt möjligt så därför startar jag en ny.

    Jag och min sambo fyller 26 båda i år, och började försöka med första graviditeten i december 2017. Är det nån mer som vill prata av sig om allt man upplever bara genom själva planeringen? Jag tycker detta är superspännande verkligen :D

    Ska ha mens på söndag ( 12/2 ) och vi prickade in ägglossningen :) jag har mensvärk hela tiden, svider lite i magen så det kanske är nått på gång? Mår illa bara på kvällarna men inga ömma bröst än. Hoppas verkligen :)

  • Svar på tråden Vi som försöker bli gravida med första barnet
  • hallonnpaj
    saijda skrev 2018-04-19 17:44:50 följande:

    Oh spännande!

    Tack, nä exakt så räknar med längre tid :)

    Ja precis, jag är 24 och min man är 23. Ni då? Känns jättedumt för vår relation att tvinga på, någon gång har jag sagt att jag har ÄL snart men annars har vi bara kört på ;) men gud det har vi också märkt när jag ska ha ÄL :0


    Då är vi lika gamla! Eller jag fyller 25 i år och killen är 25. Kommer kännas riktigt sjukt när man får plusset!! Jo tror det är rätt klassiskt, kroppen är smart ;) när är bim för dig?
  • saijda
    hallonnpaj skrev 2018-04-19 21:33:07 följande:

    Då är vi lika gamla! Eller jag fyller 25 i år och killen är 25. Kommer kännas riktigt sjukt när man får plusset!! Jo tror det är rätt klassiskt, kroppen är smart ;) när är bim för dig?


    Ja eller nästan, jag är 94:a och min man 95:a :p den känslan är obeskrivlig (har haft den 1 gång) och denna barnlängtan och längtan efter plusset är enorm! Kroppen känns extremt smart ;)

    Imorse så kändes brösten lite mindre spända, men det fortsätter att dra i ljumskarna och strålar ner mot benet, illamående, öm i höfterna/ländryggen samt brännande känsla/molvärk till och från i magen. Dock så sjönk tempen idag till 36.7 grader. I för sig så var jag dum och tog aldrig den när jag vaknade vid 4:30 utan nu strax efter 6 :(

    WomanLog säger att jag hade ÄL den 11/4 och BIM 23/4 medan fertility friend säger ÄL den 12/4 och BIM 25/4. Vet inte vilken jag ska tro :(

    När är din BIM då? :)
  • hallonnpaj
    saijda skrev 2018-04-20 06:45:51 följande:

    Ja eller nästan, jag är 94:a och min man 95:a :p den känslan är obeskrivlig (har haft den 1 gång) och denna barnlängtan och längtan efter plusset är enorm! Kroppen känns extremt smart ;)

    Imorse så kändes brösten lite mindre spända, men det fortsätter att dra i ljumskarna och strålar ner mot benet, illamående, öm i höfterna/ländryggen samt brännande känsla/molvärk till och från i magen. Dock så sjönk tempen idag till 36.7 grader. I för sig så var jag dum och tog aldrig den när jag vaknade vid 4:30 utan nu strax efter 6 :(

    WomanLog säger att jag hade ÄL den 11/4 och BIM 23/4 medan fertility friend säger ÄL den 12/4 och BIM 25/4. Vet inte vilken jag ska tro :(

    När är din BIM då? :)


    Låter som att du har lite symtom iallafall, spännande! Kanske smartast att vänta med att testa till den 25e då? Så är du på säkra sidan :)

    Jag är på bim+8 idag. Testade bim+5 med cb digital och var negativt. Jag har dock molvärk och stora bröst så vet inte vad jag ska tro. Kommer antingen testa idag eller så väntar jag till söndag på bim+10 :)
  • saijda
    hallonnpaj skrev 2018-04-20 08:35:44 följande:

    Låter som att du har lite symtom iallafall, spännande! Kanske smartast att vänta med att testa till den 25e då? Så är du på säkra sidan :)

    Jag är på bim+8 idag. Testade bim+5 med cb digital och var negativt. Jag har dock molvärk och stora bröst så vet inte vad jag ska tro. Kommer antingen testa idag eller så väntar jag till söndag på bim+10 :)


    Ja jätte spännande! Ja om jag kan vänta tills dess :0 åh jobbig väntan ändå hoppas du för ett pluss <3
  • MrsEK


    HJÄLP MIG, jag vet att jag ska avvakta och testa igen, men ser ni strecket och vad tror ni? JAg vågar inte hoppas samtidigt så är det FÖRSTA GÅNGEN av alla 9 försök som jag ens ser en skugga! Annars har det varit totalblankt. Detta är BIM dagen, imorse.
  • Plus
    MrsEK skrev 2018-04-27 11:55:24 följande:

    HJÄLP MIG, jag vet att jag ska avvakta och testa igen, men ser ni strecket och vad tror ni? JAg vågar inte hoppas samtidigt så är det FÖRSTA GÅNGEN av alla 9 försök som jag ens ser en skugga! Annars har det varit totalblankt. Detta är BIM dagen, imorse.


    Jag ser en liten skugga på testet :D
  • Jagvetdåinte
    MrsEK skrev 2018-04-27 11:55:24 följande:

    HJÄLP MIG, jag vet att jag ska avvakta och testa igen, men ser ni strecket och vad tror ni? JAg vågar inte hoppas samtidigt så är det FÖRSTA GÅNGEN av alla 9 försök som jag ens ser en skugga! Annars har det varit totalblankt. Detta är BIM dagen, imorse.


    Jag ser! Ser rosa ut oxå så verkar lovande ;)
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida med första barnet