• Jagerika

    Vi som försöker bli gravida med första barnet

    Hej! Det finns så många trådar om detta ämnet men det brukar skena iväg och handla om allt möjligt så därför startar jag en ny.

    Jag och min sambo fyller 26 båda i år, och började försöka med första graviditeten i december 2017. Är det nån mer som vill prata av sig om allt man upplever bara genom själva planeringen? Jag tycker detta är superspännande verkligen :D

    Ska ha mens på söndag ( 12/2 ) och vi prickade in ägglossningen :) jag har mensvärk hela tiden, svider lite i magen så det kanske är nått på gång? Mår illa bara på kvällarna men inga ömma bröst än. Hoppas verkligen :)

  • Svar på tråden Vi som försöker bli gravida med första barnet
  • saijda

    Ser jag i syne?

    Vet inte om jag ska vänta några dagar till innan jag tar ett nytt test eller om jag ska köpa ett digitalt. Kanske ska göra båda?

  • Anonym (Vanja)

    Hej alla!

    Tillbaka här igen efter tidigare misslyckade försök :(

    Nu har jag BIM måndagen den 15 oktober. Hade ÄL i fredags eller i lördag (5/10 eller 6/10 alltså). Någon annan???

  • Areyam96
    saijda skrev 2018-10-07 20:42:59 följande:

    Ser jag i syne?

    Vet inte om jag ska vänta några dagar till innan jag tar ett nytt test eller om jag ska köpa ett digitalt. Kanske ska göra båda?


    Jag ser ett väldigt väldigt svagt streck! Testa nästa dag och se om det blir tydligare, lycka till :D
  • Ek90
    saijda skrev 2018-10-07 17:06:05 följande:

    Jag ska försöka. Förra gången jag plussade så kunde jag hålla mig till BIM+4 och hade kunnat vänta längre om inte min svågers fru (som står mig nära) undrade när jag skulle testa haha ^^

    åh mys, hur mår du då? Inte långt kvar nu ju ;0

    Är det bara clearblue som har blåa streck eller ?


    Haha oj det är minsann ingen dålig självdisciplin :D

    Jag mår bra, går på havandeskapspenning så lite segt att inte jobba bara men man får inte klaga. Tiden går lite långsamt bara. Men snart snart är man i mål!

    Hmmm ja, det kan nog vara så kanske. Jag hade ett test från jobbet (sjukhus) som var blått som jag testade med :P hehe.
  • saijda
    Areyam96 skrev 2018-10-07 22:13:46 följande:

    Jag ser ett väldigt väldigt svagt streck! Testa nästa dag och se om det blir tydligare, lycka till :D


    Åh då är jag inte snurrig! Jag får göra det :D tack!!
  • saijda
    Ek90 skrev 2018-10-07 22:42:50 följande:

    Haha oj det är minsann ingen dålig självdisciplin :D

    Jag mår bra, går på havandeskapspenning så lite segt att inte jobba bara men man får inte klaga. Tiden går lite långsamt bara. Men snart snart är man i mål!

    Hmmm ja, det kan nog vara så kanske. Jag hade ett test från jobbet (sjukhus) som var blått som jag testade med :P hehe.


    Jag vågade inte hoppas, för månaden innan var mensen en vecka sen och jag trodde jag var gravid pga det så testade mig. Hehe tack så mycket! :D

    Åh vad skönt och höra! Nä det såklart, men ändå skönt att kunna vila upp sig unna BF. Jag jobbar själv som uska på äldreboende med dementa så kommer också behöva ansöka om havandeskapspenning. Helt underbart för dig att snart vara i mål, så glad för din skull!!

    Hoppas jag får starkare pluss och att pyret vill stanna <3
  • saijda

    När jag var på toaletten nyss så upptäckte jag brunt blod typ som gammalt mensblod på pappret.. vet inte vad jag ska tro :(

  • Jagerika
    saijda skrev 2018-10-08 15:35:25 följande:

    När jag var på toaletten nyss så upptäckte jag brunt blod typ som gammalt mensblod på pappret.. vet inte vad jag ska tro :(


    Det behöver inte vara mens! Min mamma hade mens i 3 månader när hon väntade mig! Men ta ett digitalt så vet du säkert :)
  • saijda
    Jagerika skrev 2018-10-08 22:15:12 följande:

    Det behöver inte vara mens! Min mamma hade mens i 3 månader när hon väntade mig! Men ta ett digitalt så vet du säkert :)


    Försöker att inte tänka så, eller att det är missfall :( jag tänkte avvakta till helgen med att ta ett digitalt :0
  • saijda

    Nu kom det igen brunt blod på pappret efter jag har varit på toa. Och testet imorse visade -. Så skumt, vet inte vad jag ska tro :( någon som känner igen sig?

Svar på tråden Vi som försöker bli gravida med första barnet