• Anonym (kvinnor och sex)

    Ligger de flesta kvinnor bara om det finns känslor?

    Vad är er erfarenhet. Känns som att kvinnor generellt är svårövertalade till sex om det inte finns känslor inblandat eller en relation som kan bli möjlig?

    Har det med åldrar att göra t ex. Att yngre kanske experimenterar mer men äldre vill ha fler bitar som ska funka?

  • Svar på tråden Ligger de flesta kvinnor bara om det finns känslor?
  • Anonym (42)

    Jag behöver inga djupa känslor för att ligga med någon. Det räcker att han är attraktiv och jag är sugen. 

  • Anonym (Man)
    Pumakvinna skrev 2018-03-12 09:49:47 följande:
    Det är här kvinnor och män skiljer sig åt väldigt mycket och en av de allra största anledningarna till varför kvinnor är tveksamma till att ha sex med män. Inget kan vara mer förnedrande som jag ser det än att vara den där röven eller kvinnan som ni inte gillar. Därför som kvinnor tar betalt med all rätt;) Skulle känt mig så billig om jag hamnade med en sådan man. Otroligt desperat och sjaskigt.
    Anonym (42) skrev 2018-03-12 11:06:18 följande:

    Jag behöver inga djupa känslor för att ligga med någon. Det räcker att han är attraktiv och jag är sugen. 



    Två olika perspektiv, jag tror att kvinnor är som det andra men att en del kvinnor behöver liksom lura sig själva att mannen är intresserad men att en del kvinnor ser världen som den är, men deras beteende är ju ändå detsamma.

    Orsaken att kvinnor håller igen är nästan alltid bristande attraktion, om kvinnor är riktigt tända har de sex och intalar sig själv efteråt vad de behöver för att rationalisera det de gjort.
  • Pumakvinna
    Anonym (Man) skrev 2018-03-12 12:42:35 följande:
    Anonym (42) skrev 2018-03-12 11:06:18 följande:

    Jag behöver inga djupa känslor för att ligga med någon. Det räcker att han är attraktiv och jag är sugen. 



    Två olika perspektiv, jag tror att kvinnor är som det andra men att en del kvinnor behöver liksom lura sig själva att mannen är intresserad men att en del kvinnor ser världen som den är, men deras beteende är ju ändå detsamma.

    Orsaken att kvinnor håller igen är nästan alltid bristande attraktion, om kvinnor är riktigt tända har de sex och intalar sig själv efteråt vad de behöver för att rationalisera det de gjort.
    Javisst men förutsättningarna för en riktigt bra attraktion för en kvinna är just att den är ömsesidig! Att hon känner sig bekräftad och lustad efter. Skulle aldrig ha sex med någon om jag tvekade på detta om han inte var så extremt snygg att jag
    inte kunde tänka klart;)
  • Anonym (crossAfit)
    Pumakvinna skrev 2018-03-12 16:20:37 följande:

    Javisst men förutsättningarna för en riktigt bra attraktion för en kvinna är just att den är ömsesidig! Att hon känner sig bekräftad och lustad efter. Skulle aldrig ha sex med någon om jag tvekade på detta om han inte var så extremt snygg att jag

    inte kunde tänka klart;)


    "För en kvinna". Med all respekt så representerar du just EN kvinna, inte alla.
  • Anonym (Man)
    Pumakvinna skrev 2018-03-12 16:20:37 följande:
    Javisst men förutsättningarna för en riktigt bra attraktion för en kvinna är just att den är ömsesidig! Att hon känner sig bekräftad och lustad efter. Skulle aldrig ha sex med någon om jag tvekade på detta om han inte var så extremt snygg att jag
    inte kunde tänka klart;)
    95% av alla ligg med nya partners leder inte till relation.

    Det mest vanliga av dessa knull är mellan en kvinna och en man där mannen är mycket mer attraktiv än hon är för parbildning.

    Kvinnor ligger inte med män som är mycket mindre attraktiva än de själva, det vore ju bara dumt, eftersom de kan ligga med vem de vill och då väljer man ju nån attraktiv.
  • Anonym (Anonym)
    Pumakvinna skrev 2018-03-12 16:20:37 följande:

    Javisst men förutsättningarna för en riktigt bra attraktion för en kvinna är just att den är ömsesidig! Att hon känner sig bekräftad och lustad efter. Skulle aldrig ha sex med någon om jag tvekade på detta om han inte var så extremt snygg att jag

    inte kunde tänka klart;)


    Word! Exakt så är det!
  • Anonym (Tjej 24)

    Typ varit med 2 jag haft känslor för. Resten 50-60 bara för att ligga. Visserligen tyckt om allas personlighet, väljer med omsorg. Men inga känslor

    Jaja, gud vilken hora jag är

  • DeathByPickles

    Jag hoppas att de flesta kvinnor inte behöver bli övertalade till sex. Upplever man det så är det nog sig själv man behöver se över och inte preferenserna hos eventuella partners. 


    Men för att svara direkt på trådrubriken: Nej, det tror jag inte. Personligen räcker attraktion, vilket också innebär en viss kemi. Liknande människosyn förmodligen... men jag behöver verkligen inte se en framtida livspartner eller kamrat i människan jag har sex med. Allt väl så länge det inte är en skitstövel liksom. Solig 


    De flesta tjejer jag känner som är singlar resonerar ungefär likadant. 


    Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
  • DeathByPickles
    Anonym (Man) skrev 2018-03-12 16:33:16 följande:
    95% av alla ligg med nya partners leder inte till relation.

    Det mest vanliga av dessa knull är mellan en kvinna och en man där mannen är mycket mer attraktiv än hon är för parbildning.

    Kvinnor ligger inte med män som är mycket mindre attraktiva än de själva, det vore ju bara dumt, eftersom de kan ligga med vem de vill och då väljer man ju nån attraktiv.
    Eller inte. Se dig om i världen. Det finns otroligt många fler par där kvinnan är snyggare än karln, om man går efter skönhetsnormer. 
    Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
  • Anonym (crossAfit)
    Anonym (Tjej 24) skrev 2018-03-12 21:08:19 följande:

    Typ varit med 2 jag haft känslor för. Resten 50-60 bara för att ligga. Visserligen tyckt om allas personlighet, väljer med omsorg. Men inga känslor

    Jaja, gud vilken hora jag är


    Jag älskar den här genrationsfrågan som finns på det här forumet. Äldre, ursäkta uttrycket, kvinnor på 45+ har antingen en helt annan uppfattning och säger sig oftast ha legat med män som de i stort sett bara varit kära i eller så ljuger dem om det för att utmåla sig fina i kanten. Den yngre generationen ligger på som om ingen morgondag fanns och det är inte ovanligt att en 24/25-åring haft 50-talet sexpartners. Samma kön men totalt motsatta inställningar med 20 år emellan.
Svar på tråden Ligger de flesta kvinnor bara om det finns känslor?