• Anonym (Varför får jag inte göra abort)

    Varför får jag inte göra abort?

    Var idag och skulle göra abort då jag fick reda på att jag är gravid i för ett par dagar sedan. Hade senaste mens 23/1. Han ville inte fortsätta med abort då de inte kunde se ngt på VUL. Jag är helt förstörd. Vill bara få bort detta. Nu måste jag vänta ännu längre. Får så kraftiga smärtor i magen så vet inte var jag ska ta vägen. Någon som vart med om ngt liknande? Mår så dåligt psykiskt. Ville ju bara få bort detta.

  • Svar på tråden Varför får jag inte göra abort?
  • SysterY
    Anonym (Id) skrev 2018-03-25 17:43:12 följande:

    Om hon beskrev exakt samma sak för 1177 som hon gjorde här finna det inte en chans att de skulle säga att det kan vänta till imorgon.

    Sen kvittar det lite vad man själv anser. Två medicinskt utbildade som jobbar specifikt inom detta område säger åt henne att åka on akut. En snabb googling berättar för en att under sådan omständigheter bör man söka akut vård.


    Fortfarande en själv som bestämmer.
  • Anonym (Id)
    SysterY skrev 2018-03-25 19:49:51 följande:

    Fortfarande en själv som bestämmer.


    Det har jag aldrig påstått att det inte är heller.
  • SysterY
    Anonym (Id) skrev 2018-03-25 19:55:51 följande:

    Det har jag aldrig påstått att det inte är heller.


    #22 tyder på att du inte riktigt är med på att folk har egna viljor...
  • Anonym (Id)
    SysterY skrev 2018-03-25 20:00:30 följande:

    #22 tyder på att du inte riktigt är med på att folk har egna viljor...


    Det kvittar vad man själv anser är en akut situation. Brinner mitt hus är det inte en icke-akut situation för att jag inte anser det. Har jag fått en kniv i magen är det inte en icke-akut situation bara för att jag anser det. Jag kan fortfarande välja fritt att söka hjälp eller inte, men situationem är fortfarande akut.
  • SysterY
    Anonym (Id) skrev 2018-03-25 20:10:21 följande:

    Det kvittar vad man själv anser är en akut situation. Brinner mitt hus är det inte en icke-akut situation för att jag inte anser det. Har jag fått en kniv i magen är det inte en icke-akut situation bara för att jag anser det. Jag kan fortfarande välja fritt att söka hjälp eller inte, men situationem är fortfarande akut.


    Självklart. Och ts har förmodligen valt att inte åka in till akuten. Hennes liv hennes beslut.
  • Anonym (Varför får jag inte göra abort)

    Jag ska åka in till akuten nu. Självklart är jag rädd om mitt liv. Man är väl inte dum. Jag har följt läkarnas råd. Uppdaterar sen.

  • Anonym (Id)
    SysterY skrev 2018-03-25 20:22:19 följande:

    Självklart. Och ts har förmodligen valt att inte åka in till akuten. Hennes liv hennes beslut.


    Men herregud, varför så defensiv? Ja, det är hennes liv och hennes beslut. Ingen har påstått något annat. Att du läser in det får stå för dig, det är felaktigt iallafall. Sen startade ts en tråd där hon specifikt ber om råd hur hon ska gå tillväga och får väldigt välmenande råd då obehandlad utanhavandeskap kan leda till fruktansvärda komplikationer och i värsta fall död. Hon får dessa råd, skiver att hon ska åka in och två dagar senare är hon här och beklagar sig över att hon har så ont utan att ha åkt in. Finns liksom inte så mycker mer att säga då.
  • Anonym (Id)
    Anonym (Varför får jag inte göra abort) skrev 2018-03-25 20:44:07 följande:

    Jag ska åka in till akuten nu. Självklart är jag rädd om mitt liv. Man är väl inte dum. Jag har följt läkarnas råd. Uppdaterar sen.


    Bra! Hoppas det går väl!
  • Anonym (Varför får jag inte göra abort)
    Pr0nographic skrev 2018-03-26 00:46:29 följande:

    Hur går det? :o


    Det har gått bra. Fick ta massa prover och blev undersökt av en läkare. Hon kunde först inte se något ännu heller och jag fick avvakta på blodprov och hcg värden. De va rätt så höga. Blev undersökt av överläkaren också. Tillslut konstaterade de att graviditeten är inne i livmodern och inte utanför så nu har jag grönt ljus för abort. Tack o lov va det inget allvarligt. 
  • Anonym (Id)
    Anonym (Varför får jag inte göra abort) skrev 2018-03-26 16:19:27 följande:
    Det har gått bra. Fick ta massa prover och blev undersökt av en läkare. Hon kunde först inte se något ännu heller och jag fick avvakta på blodprov och hcg värden. De va rätt så höga. Blev undersökt av överläkaren också. Tillslut konstaterade de att graviditeten är inne i livmodern och inte utanför så nu har jag grönt ljus för abort. Tack o lov va det inget allvarligt. 
    Vad skönt! Hoppas det går smidigt och bra och du får tid snabbt och så nu då.
  • Anonym (A)
    Anonym (Varför får jag inte göra abort) skrev 2018-03-26 16:19:27 följande:
    Det har gått bra. Fick ta massa prover och blev undersökt av en läkare. Hon kunde först inte se något ännu heller och jag fick avvakta på blodprov och hcg värden. De va rätt så höga. Blev undersökt av överläkaren också. Tillslut konstaterade de att graviditeten är inne i livmodern och inte utanför så nu har jag grönt ljus för abort. Tack o lov va det inget allvarligt. 
    Skönt att höra
Svar på tråden Varför får jag inte göra abort?