• hipsterpappan

    Nu säger C ja till att 9000 ensamkommande ska få stanna-rätt eller fel?

    Nu pratar vi om minst 9000 sk ensamkommande som har fått avslag i minst tre instanser och i många fall har en oklar identitet. Kostnaden beräknas till minst tre miljarder och övriga partier i alliansen rasar och även lagrådet har sågat förslaget utmed fotknölarna. Så hur kommer det här att påverka opinionen men själv gissar jag att vinnarna ändå blir sossarna som kan njuta av en allians i upplösning inför valet.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Nu säger C ja till att 9000 ensamkommande ska få stanna-rätt eller fel?
  • punktslash
    Padirac skrev 2018-05-20 10:37:21 följande:
    K Kalle skrev 2018-05-19 23:25:32 följande:
    ...... (fast varför skulle en dansk präst predika på svenska i Danmark på 1500-talet?).....

    Jag vet inte varför en dansk präst skulle predika på Svenska i Skåne som var en central del av kungariket Danmark.

    Som jag förstod det skrev du att präster som predikade på svenska blev avrättade.   
    Sluta spamma tråden med irrelevanta inlägg - ämnet är inte svenskdansk historia.
  • vänsterpartisten
    nihka skrev 2018-05-20 19:10:56 följande:
    Min observation är att anti-SDare ofta vet mer om vad SD står för än SDare gör. SDs principprogram är sorglig läsning. Ändå har de "förbättrat" mycket - vilket innebär att de abstraherat skiten mer, så fler missar vad skiten betyder.

    Tidigare var man mer konkret i sina formuleringar och man fick veta sådant mat(t)nyttigt som att svenskheten sitter i trasmattor på golven, vävda väggbonader och att man lämnar tillbaka en lånad 5-krona. Ingen annan nationalitet gör det
    De som gillar SD vill ha mindre invandring. Anti-SD'are vill till varje pris ha mer invandring. Den stora massan mittemellan håller hemligt att de tycker det är bra att SD finns.
  • nihka
    vänsterpartisten skrev 2018-05-20 22:31:38 följande:
    De som gillar SD vill ha mindre invandring. Anti-SD'are vill till varje pris ha mer invandring. Den stora massan mittemellan håller hemligt att de tycker det är bra att SD finns.
    Nope. Anti-SDare ogillar SDs sunkiga assimileringspolitik och deras xenofobiska, rasistiska, islamofobiska, homofobiska och kvinnofientliga syn. Glömde jag något? Ja, partiets grava överrepresentation av kriminellt belastade företrädare.

    Den stora massan röstar inte på SD för att de röstar på något annat parti. Jag tycker det är jättebra att att SD finns, så har alla som gillar sunkliga partier någonstans att samlas.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • vänsterpartisten
    nihka skrev 2018-05-20 23:17:21 följande:
    Nope. Anti-SDare ogillar SDs sunkiga assimileringspolitik och deras xenofobiska, rasistiska, islamofobiska, homofobiska och kvinnofientliga syn. Glömde jag något? Ja, partiets grava överrepresentation av kriminellt belastade företrädare.

    Den stora massan röstar inte på SD för att de röstar på något annat parti. Jag tycker det är jättebra att att SD finns, så har alla som gillar sunkliga partier någonstans att samlas.
    Som politiskt intresserad med vänsterprofil hamnar jag väldigt ofta i diskution med arbetskamrater, kunder, leverantörer o.s.v o.s.v

    Skulle vilja påstå att jag aldrig hör någon nämna assimilering, xenofobisk, sunkig, islamofobisk, homofobisk, kvinnorfientlig etc. Det finns säkert fler med den synen i dina kretsar, men bland gräsrötterna ser det inte ut så.

    Man förvånas över hur kloka folk är. De fattar att anhanget omkring toppen är rasister och att man inte vill ha dem vid makten. De är samtidigt oroliga över S-MP-regeringens misslyckande på detta område.
  • hipsterpappan

    Dom är mer trovärdiga än dina tafatta försök att förringa vekligheten.

  • nihka
    vänsterpartisten skrev 2018-05-20 23:27:24 följande:
    Som politiskt intresserad med vänsterprofil hamnar jag väldigt ofta i diskution med arbetskamrater, kunder, leverantörer o.s.v o.s.v

    Skulle vilja påstå att jag aldrig hör någon nämna assimilering, xenofobisk, sunkig, islamofobisk, homofobisk, kvinnorfientlig etc. Det finns säkert fler med den synen i dina kretsar, men bland gräsrötterna ser det inte ut så.

    Man förvånas över hur kloka folk är. De fattar att anhanget omkring toppen är rasister och att man inte vill ha dem vid makten. De är samtidigt oroliga över S-MP-regeringens misslyckande på detta område.
    Vad oprofessionellt. Jag pratar aldrig politik i jobbet. Du är inte den första som inte känner till att SD står för en sunkig assimileringspolitik. Det är inte alls ovanligt att SDare själva inte vet om det. Politiskt intresserad behöver ju inte alls vara synonymt med politiskt insatt.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • vänsterpartisten
    nihka skrev 2018-05-21 18:52:51 följande:
    Vad oprofessionellt. Jag pratar aldrig politik i jobbet. Du är inte den första som inte känner till att SD står för en sunkig assimileringspolitik. Det är inte alls ovanligt att SDare själva inte vet om det. Politiskt intresserad behöver ju inte alls vara synonymt med politiskt insatt.
    Eller också är det du som har fel och jag rätt. SD är crap, men din beskrivning är tyvärr kontraproduktiv. Hög tid bekämpa SD på ett effektivt sätt. De flesta tutingar  på detta forum agerar som gratis kampanjmakare åt SD, utan att ens förstå det.
  • Padirac
    vänsterpartisten skrev 2018-05-21 19:51:52 följande:
    Eller också är det du som har fel och jag rätt. SD är crap, men din beskrivning är tyvärr kontraproduktiv. Hög tid bekämpa SD på ett effektivt sätt. De flesta tutingar  på detta forum agerar som gratis kampanjmakare åt SD, utan att ens förstå det.
    Tutingarna agerar för att stärka motståndet mot SD - det är trivialt, eller hur du brukar säga det.
  • nihka
    vänsterpartisten skrev 2018-05-21 19:51:52 följande:
    Eller också är det du som har fel och jag rätt. SD är crap, men din beskrivning är tyvärr kontraproduktiv. Hög tid bekämpa SD på ett effektivt sätt. De flesta tutingar  på detta forum agerar som gratis kampanjmakare åt SD, utan att ens förstå det.
    Fast min beskrivning står att läsa i SDs princippprogram. SDs principprogram är kontraproduktiv för SD. Hahahah! Jo, så skulle det vara om fler brydde sig om att läsa vad det står/förmår förstår vad det står. Sedan skulle jag uppskatta om du slutade prata om mina bröst. Sexistiskt dravvel. 
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • punktslash
    nihka skrev 2018-05-21 20:23:04 följande:
    Fast min beskrivning står att läsa i SDs princippprogram. SDs principprogram är kontraproduktiv för SD. Hahahah! Jo, så skulle det vara om fler brydde sig om att läsa vad det står/förmår förstår vad det står. Sedan skulle jag uppskatta om du slutade prata om mina bröst. Sexistiskt dravvel. 
    Fel tråd. Inlägget hör möjligftvis hemma i www.familjeliv.se/forum/thread/74034344-smutsiga-sanningar-om-sd.
Svar på tråden Nu säger C ja till att 9000 ensamkommande ska få stanna-rätt eller fel?