• Maramba

    BF Januari 2019 - stannar på FL

    Hej!

    Blev lite less på att nästan det enda som diskuteras i alla gravidgrupper är hur man ska bli medlem i motsvarande grupp på FB. Finns det någon som vill stanna här på FL och bolla tankar kring sin graviditet? :)

  • Svar på tråden BF Januari 2019 - stannar på FL
  • Delilah2001
    AK78 skrev 2018-09-10 18:07:40 följande:

    Äntligen har vi varit på RUL! Allting såg bra ut och barnet rör sig.. trots att jag knappt känner nåt.. samma datum, 1:a februari, men jag hänger kvar här med er ändå! Hur mår alla?


    Vad skönt! Jag har knappt kännt något heller, det är först nu i vecka 22 som det börjar kännas mer.

    Hade du också moderkakan i framvägg?
  • Arpe86
    AK78 skrev 2018-09-10 18:07:40 följande:

    Äntligen har vi varit på RUL! Allting såg bra ut och barnet rör sig.. trots att jag knappt känner nåt.. samma datum, 1:a februari, men jag hänger kvar här med er ändå! Hur mår alla?


    Åh vad skönt!!

    Själv mår jag jättebra. Känner mer och mer för varje dag.. ibland kan vi till och med se med blotta ögat när det bubblar till i magen (om han vänder sig eller har hicka...eller vad han nu gör haha).
  • AK78
    Delilah2001 skrev 2018-09-10 19:46:15 följande:

    Vad skönt! Jag har knappt kännt något heller, det är först nu i vecka 22 som det börjar kännas mer.

    Hade du också moderkakan i framvägg?


    Ja! Tycker jag känner lite fladder ibland.. Nu ska jag sluta noja!
  • AK78
    Arpe86 skrev 2018-09-10 20:12:33 följande:

    Åh vad skönt!!

    Själv mår jag jättebra. Känner mer och mer för varje dag.. ibland kan vi till och med se med blotta ögat när det bubblar till i magen (om han vänder sig eller har hicka...eller vad han nu gör haha).


    Gott att höra! Jag mår också jättebra. Och har gjort alla tre tidigare graviditeter också. Ändå har jag nojat och inte känt mig gravid.. men nu vet jag ju. Och tycker mig även känna lite fladder. Härligt!
  • Gerbera79

    Hej, hoppar in här i tråden. Väntar mitt andra barn med BF 5/2. Det kommer dock bli en januaribebis eftersom vi ska ha planerat snitt.

  • Delilah2001

    Här var det tyst!

    Hur mår alla?

    Jag känner mer och mer sparkar för varje dag, är i vecka 24 nu och det känns som det går rätt segt framåt...

    Har råkat ut för en superförkylning som vägrar släppa!

  • linnea12533
    Delilah2001 skrev 2018-09-26 22:59:01 följande:

    Här var det tyst!

    Hur mår alla?

    Jag känner mer och mer sparkar för varje dag, är i vecka 24 nu och det känns som det går rätt segt framåt...

    Har råkat ut för en superförkylning som vägrar släppa!


    Jag är i v 24 och har äntligen börjat känna rörelser varje dag. Så himla mysigt.

    Sen har jag problem med åderbråck och onda ben, men det är smällar man får ta. Huvudsaken är att bebisen mår bra.

    Men jag skulle gärna spola fram tiden till efter årsskiftet. Längtar.
  • Arpe86

    Hej alla själv väntar man på nästa besök hos BM (mitt andra besök) - vilket är imorgon! Tiden går så långsamt.... precis gått in i v.24 känner också rörelser varje dag. Mår fortf jättebra tack och lov. Magen känns stor!? Hur känner Ni andra??

    Hur tänker ni andra med ev. jobb/studier el annan sysselsättning?

    På mitt jobb (min tjänst är 80%) håller jag redan nu på att lära upp en kollega som ska ta över mina uppgifter, och arbetsgivarna tar allt som det kommer, beredda på att jag kanske inte jobbar efter nyår osv.

  • Gerbera79

    V.22 känner kraftiga rörelser varje dag. Men jag har lågt sittande moderkaka i bakvägg :(

    Har sammandragningar och blöder lite ibland (men det kan ju bli så pga placentans placering) Kräks fortfarande nästan varje dag.

  • Bobno1

    V24 här också och känner bebisen varje dag.

    Mår bra, mitt enda lilla problem är åderbråck...i fiffi. Hu! Någon annan som har det? Det är höger blygdläpp, samma sida där jag spruckit och klippts under tidigare förlossningar, så gissar att det hänger ihop. Alldeles svullet, blått och pulserande. Vidrigt. Men gör inte ont som tur är. BM rådde mig att kyla kvällstid när jag ligger ner.

    Jobbar heltid fram till och med 20 december, bebis är beräknad 20 januari!

Svar på tråden BF Januari 2019 - stannar på FL