• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • jaktenpaflow
    Percafluviatilis skrev 2018-07-30 11:16:38 följande:

    Under första försöket fick vi ut 4 ägg varav 2 bra (ett av de fyra var omoget och ett slutade dela sig), andra försöket fick vi ut 3 ägg varav alla tre toppägg och sista fick vi ut 2, båda tyvärr dåliga men berodde på andra mediciner och annat protokoll. Så jag skulle inte säga att sju är en dålig siffra! :) Det är bättre med kvalitet än kvantitet.


    Har du fått göra återföring på några av dina försök? Ja det är så jag försöker tänka också. Jag riskerade att bli överstimulerad därför har jag fått en rätt låg dos av Gonal-f så är orolig att sen var för låg och att inga ägg blev tillräckligt mogna:( Men bara att vänta och se <3
  • Percafluviatilis
    jaktenpaflow skrev 2018-07-30 12:56:00 följande:

    Har du fått göra återföring på några av dina försök? Ja det är så jag försöker tänka också. Jag riskerade att bli överstimulerad därför har jag fått en rätt låg dos av Gonal-f så är orolig att sen var för låg och att inga ägg blev tillräckligt mogna:( Men bara att vänta och se <3


    Jag har gjort två återföringar, ett 2-dagars i december och ett 3-dagars i februari. Resterande tre finns i frysen men hos en privat klinik och därför har vi inte testat med dem ännu eftersom det kostar 15 000 per återföring. Så nu inväntar vi försök nr två på Sahlgrenska med samma behandlingsform som de första två försöken på privata kliniken. Senast gjorde vi långa protokollet vilket som sagt bara gav två dåliga ägg. Så den behandlingen passade inte äggstockarna alls.

    Jag tror inte du behöver oroa dig! Jag tror det kommer att blir flera fina embryon av dina ägg :)
  • Percafluviatilis
    Akira Öken skrev 2018-07-29 18:48:35 följande:

    Härligt! Hoppas att du kan hålla kvar den känslan och vara ännu starkare när det väl är dags!


    Ja, verkligen! Hur känns det för dig nu?
  • LLW

    Hej allihopa! Ny i tråden, ska på första besöket på ivf kliniken på torsdag. Vi har försökt aktivt i över 1 1/2 år, men slutade med preventilmedel 4 månader innan det. Många tuffa misslyckanden. Tyngre för varje månad.

    Utredningen visade att min man har få och trötta spermier och jag har hjärtformad livmoder som ger en ökad risk för missfall. Känns riktigt tungt, kommer ha svårt att kunna glädjas om vi ens lyckas bli gravida.

    Min mens är beräknad på fredag, är det dumt att hoppas på att kunna få börja behandling redan på den mensen? Hur snabbt har ni andra fått börja efter första besöket?

  • Akira Öken
    jaktenpaflow skrev 2018-07-30 11:01:23 följande:

    Äggplock färdigt och vi fick ut 7 ägg... Känner mig tacksam över att vi fick ut några men ändå besviken då kliniken själva hade trott på fler med tanke på många fina blåsor. Hoppas verkligen verkligen att några blir befruktade! Någon med liknande erfarenheter som kan peppa mig lite?:)

    Sen blev jag otroligt irriterad när min kan fick lämna spermaprov i en liten burk inne på en toalett???! Den som alla fick gå på... Sen var det ingen som kom och tog emot hans prov utan fick gå runt och leta efter någon. Är det normalt?


    Låter som ett fint resultat! Hoppas att befruktningen lyckas! Tog de blodprov efter för att kolla att du inte hade ägglossat i förtid? Undrar eftersom du uppfattat att det fanns många fler äggblåsor vid ultraljud.

    Vid mitt första äggplock fanns bara ett ägg kvar (de andra hade lossnat i förtid). Men ägget befruktades och återfördes två dagar efter. Tyvärr resulterade det inte i någon graviditet.

    Vad tråkigt för din man att det blev en negativ upplevelse. Min brukar ordna med en burk innan äggplockningsdag och sköta sin del hemma innan vi åker. Vi har nära till kliniken och han förvarar den innanför kläderna. Dock har han inte alltid blivit väl bemött när han lämnat den. Så trist.

    Hur mår du ikväll?
  • Akira Öken
    Percafluviatilis skrev 2018-07-30 15:16:17 följande:

    Ja, verkligen! Hur känns det för dig nu?


    Jag känner mig redo och rätt starkt! Samtidigt är jag orolig för hur suprefact, som i mitt fall används för att få en kraftigare nedreglering, kommer att påverka mig.

    Jag är även lite frustrerad över att jag fortfarande inte har fått kopia på den anmälan som kliniken lovade att göra efter "missödet" vid förra försöket. Jag tror inte de har gjort någon anmälan och kommer själv att anmäla till IVO om det visar sig att mina farhågor stämmer.
  • jaktenpaflow
    Percafluviatilis skrev 2018-07-30 15:15:43 följande:

    Jag har gjort två återföringar, ett 2-dagars i december och ett 3-dagars i februari. Resterande tre finns i frysen men hos en privat klinik och därför har vi inte testat med dem ännu eftersom det kostar 15 000 per återföring. Så nu inväntar vi försök nr två på Sahlgrenska med samma behandlingsform som de första två försöken på privata kliniken. Senast gjorde vi långa protokollet vilket som sagt bara gav två dåliga ägg. Så den behandlingen passade inte äggstockarna alls.

    Jag tror inte du behöver oroa dig! Jag tror det kommer att blir flera fina embryon av dina ägg :)


    Åh tack snälla för dina ord, känns fint att någon annan hoppas för ens skull!

    Okej och ni skulle börja nu efter sommaren? Hur känns det och hur mår du i hela processen?
  • Akira Öken
    LLW skrev 2018-07-30 18:53:19 följande:

    Hej allihopa! Ny i tråden, ska på första besöket på ivf kliniken på torsdag. Vi har försökt aktivt i över 1 1/2 år, men slutade med preventilmedel 4 månader innan det. Många tuffa misslyckanden. Tyngre för varje månad.

    Utredningen visade att min man har få och trötta spermier och jag har hjärtformad livmoder som ger en ökad risk för missfall. Känns riktigt tungt, kommer ha svårt att kunna glädjas om vi ens lyckas bli gravida.

    Min mens är beräknad på fredag, är det dumt att hoppas på att kunna få börja behandling redan på den mensen? Hur snabbt har ni andra fått börja efter första besöket?


    Hej och välkommen!

    Ja, visst är det tungt med alla förhoppningar.

    Tänker att det inte är omöjligt att ni skulle få börja under kommande cykel. Men det är förstås svårt att uttala sig om.
  • jaktenpaflow
    Saner skrev 2018-07-30 11:56:58 följande:

    7 är inte dåligt. De kanske alla är jätte bra och blir befruktade. Va synd din man inte fick nån bra upplevelse. Vart är ni och gör er ivf? Tyckte du det gjorde ont eller hur gick det? Håller tummarna ni får några till frysen.


    Nej det kanske är rätt bra ändå... bara jag och läkaren som trodde runt 10-15 med tanke på att jag hade många blåsor. Men nu ska jag vara positiv o h verkligen hoppas på det bästa! Får vara tacksam över att de ens fick ut några!:)

    Usch ja jag tyckte äggplocket var väldigt jobbigt faktiskt! Fick 2 alvedon och dricka en äcklig vätska, lokalbedövning och en infart i armen o nödfall. Var så obehagligt när hon grävde runt med nålen! Och mon ena äggstock ville gömma sig så en person var tvungen att trycka på min mage! Vill inte göra om det på ett tag...:) Vi går på GynHälsans Fertilitetsklinik i Uppsala. Den är ganska ny men ska ha bra resultat mm..
  • jaktenpaflow
    Saner skrev 2018-07-30 11:56:58 följande:

    7 är inte dåligt. De kanske alla är jätte bra och blir befruktade. Va synd din man inte fick nån bra upplevelse. Vart är ni och gör er ivf? Tyckte du det gjorde ont eller hur gick det? Håller tummarna ni får några till frysen.


    Nej det kanske är rätt bra ändå... bara jag och läkaren som trodde runt 10-15 med tanke på att jag hade många blåsor. Men nu ska jag vara positiv o h verkligen hoppas på det bästa! Får vara tacksam över att de ens fick ut några!:)

    Usch ja jag tyckte äggplocket var väldigt jobbigt faktiskt! Fick 2 alvedon och dricka en äcklig vätska, lokalbedövning och en infart i armen o nödfall. Var så obehagligt när hon grävde runt med nålen! Och mon ena äggstock ville gömma sig så en person var tvungen att trycka på min mage! Vill inte göra om det på ett tag...:) Vi går på GynHälsans Fertilitetsklinik i Uppsala. Den är ganska ny men ska ha bra resultat mm..
    Saner skrev 2018-07-30 09:51:46 följande:

    Ja det är första barnet ???? ja vi va så nöjda och tacksamma vi fick så bra resultat, personalen va väldigt positiva också. Så när de visade positivt på testet va de för bra för vara sant.....men det gick ju inte sen ändå. ....snacka om hålla fram godispåsen och sen rycka undan den framför ögonen. ???? hoppas de går vägen snart. Hade varit så mysigt.

    Ja 4 stycken blacocyster i frysen, och på SU så säger de att de har 90 procent chans att de överlever upptining. På Sahlgrenska så hade de fasta innan äggplock. Men de bjöd på frukost /smörgås efteråt.


    Så otroligt härligt för er att ni verkar ha så många fina embryon i frysen!!:) När gör ni nästa insättning?
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018