• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Inalina
    Kokarororo skrev 2018-09-07 15:57:21 följande:

    Tack, har aldrig tänkt mig för att fråga hur stora de måste vara! 


    Ja men dessa biverkningar är ju förmodligen ingenting jämfört med de gravidkrämpor man VILL känna :)


    nej jag håller verkligen med!! Skrattande
  • LillaAw

    Idag fick vi reda på att 9 av 12 ägg är befruktade. Imorgon ska vi tillbaka och få en 2-dagar insatt. Förra gången dog alla embryon så har inte så höga förhoppningar men är glad för de 9 vi ändå har just nu :)


    Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • Ettnamn4sep
    LillaAw skrev 2018-09-07 16:17:30 följande:

    Idag fick vi reda på att 9 av 12 ägg är befruktade. Imorgon ska vi tillbaka och få en 2-dagar insatt. Förra gången dog alla embryon så har inte så höga förhoppningar men är glad för de 9 vi ändå har just nu :)


    Det är ju bra nyheter! Hoppas du får ett par till frysen också. Jag är på ruvardag 5. Ett fick jag tillbaka och ett till frysen( 10 ägg, varav 8 befruktade, ett till frysen). Men vi tänker att ett embryo är bättre än inget embryo. Vår första behandling fick vi varken återföring eller något till frysen.

    Jag håller timmarna för oss båda!
  • mammsen79

    Är det någon här som fått få ägg och det har ändå visat sig att de lyckats? Känns som de flesta fokuserar på antal ägg? Som jag har förstått så har det med kvalitén och göra, sköterskan sa att det finns dem som fått 1 ägg och det har blivit bebis.

  • gammelpysen
    mammsen79 skrev 2018-09-07 16:39:56 följande:

    Är det någon här som fått få ägg och det har ändå visat sig att de lyckats? Känns som de flesta fokuserar på antal ägg? Som jag har förstått så har det med kvalitén och göra, sköterskan sa att det finns dem som fått 1 ägg och det har blivit bebis.


    Jag har gjort tre färska behandlingar och 4 frysåterföringar. Sista behandlingen bytte vi till menopur. Fick ut hälften så många ägg som tidigare gångerna, 7 st, bär på 4 befruktade. Var helt knäckt. Läkaren försökte trösta med att det är kvalitén som räknas och jag blev faktiskt gravid på det färskförsöket, i vecka 6+4 idag ????.

    Så svaret är Ja.
  • Vildismamma
    Jooosen skrev 2018-09-07 08:07:33 följande:

    Känner exakt samma det där med jobbet. Velar om ja ska berätta eller inte. Är aldrig borta heller.... fan va jobbigt!!


    Tror att jag kommer att berätta för chefen iaf för han har ändå tystnadsplikt så ingen annan behöver veta vad som händer..

    Börjar med sprutor nu när mensen kommer så får väl informera honom då när det börjar bli besök för dom verkar komma rätt så tätt där någongång när man ska göra UL och sånt... är inte lika insatt som alla andra i tråden än.. vet bara att jag ska börja med sprutor när mensen kommer
  • gammelpysen

    Det skulle vara en smiley och inte frågetecken i mitt svar såklart.

    Är det några här som plussat efter ivf? Vore skönt att följas åt. Man har ju en riktigt jobbig resa bakom sig... Har kollat andra forum där tjejer skriver att de blev gravida sååååå fort.... känns som om vi inte kommer att ha riktigt samma inställning till graviditeten då...

    Och stort lycka till alla. Vi tar en dag i taget men är försiktigt optimistiska. Tog 2 år och sammanlagt 7 återföringar för att komma hit.

  • mammsen79
    gammelpysen skrev 2018-09-07 17:06:04 följande:

    Jag har gjort tre färska behandlingar och 4 frysåterföringar. Sista behandlingen bytte vi till menopur. Fick ut hälften så många ägg som tidigare gångerna, 7 st, bär på 4 befruktade. Var helt knäckt. Läkaren försökte trösta med att det är kvalitén som räknas och jag blev faktiskt gravid på det färskförsöket, i vecka 6+4 idag ????.

    Så svaret är Ja.


    Härligt, Grattis >3 när är bebis beräknad?
  • Jooosen
    Vildismamma skrev 2018-09-07 17:08:55 följande:

    Tror att jag kommer att berätta för chefen iaf för han har ändå tystnadsplikt så ingen annan behöver veta vad som händer..

    Börjar med sprutor nu när mensen kommer så får väl informera honom då när det börjar bli besök för dom verkar komma rätt så tätt där någongång när man ska göra UL och sånt... är inte lika insatt som alla andra i tråden än.. vet bara att jag ska börja med sprutor när mensen kommer


    Har inte heller hängt med riktigt. Men när ska du få nästa mens? Är det första gången? Jag kommer förmodligen oxå börja nästa mens!!
    Ofrivilligt barnlös. Väntar på kallelse för första ivf-försöket
  • jaktenpaflow
    gammelpysen skrev 2018-09-07 17:09:49 följande:

    Det skulle vara en smiley och inte frågetecken i mitt svar såklart.

    Är det några här som plussat efter ivf? Vore skönt att följas åt. Man har ju en riktigt jobbig resa bakom sig... Har kollat andra forum där tjejer skriver att de blev gravida sååååå fort.... känns som om vi inte kommer att ha riktigt samma inställning till graviditeten då...

    Och stort lycka till alla. Vi tar en dag i taget men är försiktigt optimistiska. Tog 2 år och sammanlagt 7 återföringar för att komma hit.


    Vad kul att du skrev det här för jag har tidigare skrivit att vi måste starta en gravid efter IVF tråd! Eftersom det här är plussåret så kommer alla komma till den tråden:) Så jag följs gärna åt:)
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018