• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-10-04 07:59:42 följande:

    Hur gick det att ta sprutan? Jag testade ett bedövningsplåster som jag faktiskt tyckte hjälpte. Iallafall med själva sticket, sen sved det likadant efteråt men lite lättare blev det. Svindyrt dock, såklart..

    På väg till rmc för första ultraljudet nu. Ont i magen av nervositet..


    Jaså vad hette det? Det gick bra ändå! Trodde d skulle kännas mer... men velade som fan innan sticket! Åå lycka till. Berätta gärna hur det gick. Idag börjar ja känna mig svullen. Känner du något?
    Oförklarligt barnlös. Började med första ivf-försöket 29/9
  • LLW
    Jooosen skrev 2018-10-04 08:11:40 följande:

    Jaså vad hette det? Det gick bra ändå! Trodde d skulle kännas mer... men velade som fan innan sticket! Åå lycka till. Berätta gärna hur det gick. Idag börjar ja känna mig svullen. Känner du något?


    Fick tips om Emla men på apoteket hade de inte den sorten men en liknande, tror den heter Tapid eller nått :) jag ska fortsätta med den, det får vara värt pengarna haha. Men va skönt att du inte tyckte det gjorde så ont! :D är ditt ultraljud imorgon?

    Nu är vi klara! Hade 10 blåsor på ena och 6-7 på andra. Normalt tjock slemhinna och blåsorna var ?lagom? efter så här många dagar. Fortsätter med samma dos förmodligen, dom ska höra av sig efter blodprovet har analyserats. Sen nästa UL senast på måndag, då kommer vi förmodligen få tid för plocket! Hade en sån himla gullig läkare! Hoppas verkligen vi får henne igen.

    Känner mig också rätt svullen och har börjat få molvärk efter sprutorna. Men inget värre än så!
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-10-04 09:00:37 följande:

    Fick tips om Emla men på apoteket hade de inte den sorten men en liknande, tror den heter Tapid eller nått :) jag ska fortsätta med den, det får vara värt pengarna haha. Men va skönt att du inte tyckte det gjorde så ont! :D är ditt ultraljud imorgon?

    Nu är vi klara! Hade 10 blåsor på ena och 6-7 på andra. Normalt tjock slemhinna och blåsorna var ?lagom? efter så här många dagar. Fortsätter med samma dos förmodligen, dom ska höra av sig efter blodprovet har analyserats. Sen nästa UL senast på måndag, då kommer vi förmodligen få tid för plocket! Hade en sån himla gullig läkare! Hoppas verkligen vi får henne igen.

    Känner mig också rätt svullen och har börjat få molvärk efter sprutorna. Men inget värre än så!


    Men vilka goda nyheter!!! Åh är rädd att min slemhinna är lika tunn som vanligt. Ska dit imorn! Är as nervös. Var din sambo med? Kul att det utvecklats bra!! :D
    Oförklarligt barnlös. Började med första ivf-försöket 29/9
  • Ellencassandra
    Bli3ifamiljen skrev 2018-10-04 07:40:32 följande:

    Hej!

    Jag hoppas jag får hoppa in i er tråd.

    Efter en lång paus efter senaste ivf ska vi idag till läkaren och se vad de säger. Efter 4 ivf varav en då det inte blev ett enda ägg (långa protokollet då jag mådde skit hela tiden och läkaren trodde det var influensa, jag tror det var biverkningar) så känns inte hoppet stort. 3st ET inga till frysen någon av gångerna. Vi har tagit beslutet att testa en ivf till, sen ger jag nog upp om det inte blir något.


    Hoppas denna ivf går bättre! Har du kört samma medicinering eller testat lite olika? Jag svarade dåligt på bara gonal f så körde en kombination av gonal å menopur å det blev mycket bättre. Tog även Q10 å D vitamin (höga doser) å mitt sista äggplock fick jag två till frysen å är gravid på en 2dagars. Vet inte om det var det som gjorde susen men man vet ju aldrig. Lycka till!!
  • LLW
    Jooosen skrev 2018-10-04 10:45:07 följande:

    Men vilka goda nyheter!!! Åh är rädd att min slemhinna är lika tunn som vanligt. Ska dit imorn! Är as nervös. Var din sambo med? Kul att det utvecklats bra!! :D


    Blir den påverkad av hormonerna man tar?

    Ja han var med! Så skönt att han har ett väldigt flexibelt jobb så han kan vara med på allt, även om det kanske inte alltid behövs så gör man ju faktiskt detta tillsammans. Hänger din med?
  • Florence123
    BinniBoo skrev 2018-10-03 21:49:35 följande:

    Hej

    Hoppar in här i all hast.

    För att försöka göra en lång historia kort:

    Har en son från tidigare förhållande på 10,5 år

    Har en son på 3,5 år med nuvarande som blev till genom ivf. Anledningen till ivf beror på en kopparspiral jag satte in efter första sonen som gav mina äggledare inflammationer som läkarna kunde upptäckt i tid och behandlat men istället tog dom bara ut spiralen utan att ta reda på varför jag hade ont. Och det dröjde ytterligare 2 månader innan jag togs på allvar för en undersökning och då var det försent. De sa att jag hade 10 cm cysta som var elakartad, alltså cancer och skulle akutopereras och vara beredd på att de skulle ta bort allt, livmoder, ledare och stockar. Jag var då 20 år gammal. Men vid operation fanns ingen cysta. Utan cysta var i själva verket inflammationen av mina äggledare. Så dessa var tvungna att tas bort. Därav kan jag inte få barn på naturlig väg. Så vi behöver en mötesplats som en läkare en gång sa ????

    Första IVF försöket tog sig alltså och fick även 2 ägg till frysen. Vi försökte stoppa in ett i november förra året men det blev tyvärr missfall vilket knäckte mig rejält. Men nu är det dags att försöka igen med sista ägget. Närmare bestämt idag sattes det in.


    Får inte ihop tidsramen, satte du in spiralen efter sonen som nu är 10 år? Och du fick komplikationer som ledde till operation av spiralen när du var 20?
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-10-04 12:30:44 följande:

    Blir den påverkad av hormonerna man tar?

    Ja han var med! Så skönt att han har ett väldigt flexibelt jobb så han kan vara med på allt, även om det kanske inte alltid behövs så gör man ju faktiskt detta tillsammans. Hänger din med?


    Den ska bli det! Så hoppas inte min är ett hopplöst fall... ja han har varit med på allt! Men inorn har han en stor presentation i skolan. Men känns ändå okej! Lycka till med sprutorna ikväll :)
    Oförklarligt barnlös. Började med första ivf-försöket 29/9
  • Hoppomliv
    Ellencassandra skrev 2018-10-04 11:19:21 följande:

    Hoppas denna ivf går bättre! Har du kört samma medicinering eller testat lite olika? Jag svarade dåligt på bara gonal f så körde en kombination av gonal å menopur å det blev mycket bättre. Tog även Q10 å D vitamin (höga doser) å mitt sista äggplock fick jag två till frysen å är gravid på en 2dagars. Vet inte om det var det som gjorde susen men man vet ju aldrig. Lycka till!!


    Har precis beställt hem Q10, hur mycket Q10 tog du? Provar även Zink och Selen nu så får vi väl se om det ger något!
  • LLW
    Jooosen skrev 2018-10-04 16:25:56 följande:

    Den ska bli det! Så hoppas inte min är ett hopplöst fall... ja han har varit med på allt! Men inorn har han en stor presentation i skolan. Men känns ändå okej! Lycka till med sprutorna ikväll :)


    Håller tummarna för att den har tjockat på sig! :)) hur dags ska du dit? Dom ringde från rmc förut, blodprovet var analyserat och dom ville att jag skulle höja från 137.5 till 150. Och på måndag är det dags för UL igen! Sen eventuellt plock på onsdag!! Shit. Det börjar kännas verkligt nu. Ska dit själv på måndag jag med, mannen har ett möte på jobbet han inte kan skippa. Tråkigt men som du säger, känns ändå okej!
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-10-04 17:22:25 följande:

    Håller tummarna för att den har tjockat på sig! :)) hur dags ska du dit? Dom ringde från rmc förut, blodprovet var analyserat och dom ville att jag skulle höja från 137.5 till 150. Och på måndag är det dags för UL igen! Sen eventuellt plock på onsdag!! Shit. Det börjar kännas verkligt nu. Ska dit själv på måndag jag med, mannen har ett möte på jobbet han inte kan skippa. Tråkigt men som du säger, känns ändå okej!


    Okej spännande! Vad säger blodprovet dom tar egentligen? Ja vi båda kommer ha plock då (hoppas jag!!) Ska dit 9:35! Uppdaterar efter :)

    Moler det fortf i din mage? Min gör det!
    Oförklarligt barnlös. Började med första ivf-försöket 29/9
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018