• Lilla Lina

    Vi med BIM oktober 2018

    Hej!!

    Känner att jag har äran att starta en tråd för alla oss med BIM oktober i år! :) Här välkomnar vi nya till tråden och samlar upp er från september-tråden som tyvärr får kämpa på en månad till. Här tar vi nya tag och satsar för fullt mot massa fina sommarbebisar 2019. :)

    Kort om mig då: andra riktiga försöket med sambon, vi är båda 29 år och har inga barn. Bor i södra Sverige och håller på att leta hus för fullt samtidigt som vi planerar barn. Har alltid sagt att jag vill ha barn innan jag fyller 30, vilket jag gör i maj så det sket sig idag när jag fick mensen. Men försöker se positivt, sommarbarn- hur romantiskt låter inte det? :)

    Har bim 6 oktober och äl runt 23 september. Har långa cykler vilket är frustrerande med all denna väntan!

    Som sagt, välkomna hit alla som vill så ska vi heja och stötta varandra bäst vi kan! :)

    BIM-listan oktober

    6/10 Lilla Lina

  • Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018
  • Katten95
    sommartjejen84 skrev 2018-10-19 15:22:28 följande:

    Hur orkar man med detta månad efter månad? Vi har försökt i 10 månader nu. Jag har spottings flera dagar innan mens. Fick ljusrosa spottings i måndags som märktes när jag torkade mig bara, sedan har de ökat lite och nu har jag lite bruna spottings. I vanliga fall brukar jag märka av en ökning fram till BIM men de verkar hålla sig på en väldigt sparsam nivå. Hade BIM igår men fortfarande ingen ökning av spottarna eller mens. Jag vill testa men samtidigt inte, jag har trott att jag varit gravid innan och dagen efter testet har mensen kommit med besked så någonstans försöker jag bara tänka att det är mensen som är på väg så det är inte ens värt att ta ett test. Hur orkar man med denna berg och dalbana egentligen?


    Förstår hur du känner, jag kämpade 1,5 år innan jag fick plusset denna månad, hade nästan gett upp, plussade veckan innan jag skulle till gynekologen och kolla att allt stämde. Idag är jag i v.6 (5+3).
  • Natalie87W

    Hur skulle du beskriva det där trycket neråt underlivet. Jag har under några dagar haft lite mensvärkliknande smärta, men idag blev den mer intensiv och jag har varit helt säker på att min mens är på ingång. Den kommer inte och nu känner jag ett tryck mot underlivet och varje gång jag går på toaletten så gör det nästan ont när jag kissar och det håller sig kvar en bra stund, känns mer när jag står upp. Har enligt appen Flo bim idag, men vet inte om jag vågar lita på det, eftersom min cykel varit ojämn under en lång tid.

    Och stort grattis till ditt plus <3


    MissJibs skrev 2018-10-18 15:01:27 följande:

    Ömma bröst, tryck neråt mot underlivet, mensvärk, molvärk


  • Anonymlängtar
    Tiolina skrev 2018-10-20 16:43:06 följande:

    Nu kom mensen :(


    Men va tråkigt :( Hoppas det går vägen nästa månad ist då (väntan och frustrationen är stor jag vet :/.... )
  • eaalin

    Beklagar för er som fått mens hoppas de går hela vägen nästa gång.

    Grattis till er som plussat, här är en som plussat precis och hoppas så detta går vägen denna gången. Nu börjar nästa oro.

  • eaalin
    Evi82 skrev 2018-10-21 05:16:31 följande:

    Mensen kom;(


    De är bara ta nya tag även om.det känns svårt jag vet hur de känns men lovar att din tur kommer
  • Evi82
    eaalin skrev 2018-10-21 06:02:18 följande:

    Beklagar för er som fått mens hoppas de går hela vägen nästa gång.

    Grattis till er som plussat, här är en som plussat precis och hoppas så detta går vägen denna gången. Nu börjar nästa oro.


    Grattis till dig va kul:)
  • Anonymlängtar
    eaalin skrev 2018-10-21 06:02:18 följande:

    Beklagar för er som fått mens hoppas de går hela vägen nästa gång.

    Grattis till er som plussat, här är en som plussat precis och hoppas så detta går vägen denna gången. Nu börjar nästa oro.


    Grattis, så roligt :D
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018