• TrueLove12

    För oss som tempar för att bli gravid

    Hej, hoppas fler kan följa med vi som tempar, jag själv började med detta förra månaden då det inte har blivit något sedan nov 2017.

    Denna månad bestämde vi oss för att inte testa med äl tester pga stressrelaterat för min del provar lite olika metoder.

    Jag använder babyplan tempen och lägger in i Flo appen.

    Jag är 27 år om en vecka ungefär och min man är 34

    Vad använder ni?

    Hur länge har ni försökt?

    Vilka åldrar är ni?

  • Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid
  • WanderChild
    SofieElise skrev 2018-11-18 12:10:55 följande:

    Tack! :) Då slutar jag nu helt enkelt, det är likabra!

    Är på 4+0 idag, så gick precis in i v 5.

    Vad skönt att få se, gjorde du tidigt ultraljud alltså? Funderar också på att göra det


    Hos min bm så kan man göra vul så ofta man vill helt gratis, kanonbra! Ska dit igen på torsdag igen o ta en titt så det växt som det ska sen sist :). Men sen blir det nog inga fler ul innan KUB, vill inte springa för ofta heller...
  • WanderChild
    Murresmäck skrev 2018-11-18 12:38:44 följande:

    okej!! men har fått mensen runt dom här dagarna fom andra månaderna åh bärjar få känningar på den, ömma bröst osv. men får hoppas att de är sena symptom! tiden får visa ska försöka slappna av framöver!

    hoppas de är som du säger att de bara e för tidigt än!! :D


    Efter jag slutade med p-piller så kom min mens bara en vecka efter äl, eller ännu tidigare... Så när jag väl plussade så var det på äl+11, vilket för mig var BIM+4. Rätt kasst att alla tester utgår ifrån att lutealfasen är fast 14 dagar lång för alla, det stämmer ju inte alls.
  • SofieElise
    WanderChild skrev 2018-11-18 14:41:06 följande:

    Hos min bm så kan man göra vul så ofta man vill helt gratis, kanonbra! Ska dit igen på torsdag igen o ta en titt så det växt som det ska sen sist :). Men sen blir det nog inga fler ul innan KUB, vill inte springa för ofta heller...


    Wow så bra! Jag ska kolla läget var möjligheten finns..!
  • Jojjans
    Murresmäck skrev 2018-11-18 13:54:51 följande:

    okej! då får jag hålla tummarna!! men har lite värl i livmodern och är typ förstoppad (förlåt för infrotmationen) så kan va mensen på g.. vet inte vad symptomer för graviditet är. men bara å vänta å se :D


    Omöjligt att veta vad du får för gravidsymptom, det kan vara så olika :) ibland samma som pms, ibland helt annorlunda.
  • Jojjans
    TrueLove12 skrev 2018-11-18 13:44:25 följande:

    Min mens dök upp imorse tyvärr så nu blir de nytt igen. Har inte varit mitt år alls tyvärr.


    Trist att höra... men isåfall verkar ju din äl ha varit lite senare ändå va?
  • TrueLove12
    Jojjans skrev 2018-11-18 17:26:29 följande:

    Trist att höra... men isåfall verkar ju din äl ha varit lite senare ändå va?


    Ja den verkade va helt knepig denna månad kan man säga så får se hur de blir nästa månad.

    Ja funderar börja med äl tester igen
  • Murresmäck

    hej, tog ett nytt test imorse men då såg jag inge streck alls!!!

    tempen igår var 36:46 och idag 36,43!! och enligt NC så ska jag ha mens idag.

    tror det år kört :/

  • saijda

    Fortfarande ingen mens i sikte...

    bara en konstig värmande känsla i magen, typ molvärk

    Tempen har stigit till 36.90 (brukar ligga på 36.2 max 36.5)

    drar och strålar i ljumskarna/höfterna

    extremt trött

    illamående (framför allt på morgonen)

    Halsbränna (framför allt på kvällen)

    Vet inte vad jag ska tro. Den har aldrig varit såhär sen :0 enligt app så är den 6 dagar sen...Tog ett nytt test nyss, väntar...

  • saijda
    Anonym (firsken) skrev 2018-11-19 10:47:25 följande:

    skicka vad svaret blir!! spännande!!


    Ser väldigt blankt ut... :( eller vad tror du?

Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid