• Anonym (Livskris)

    Kan få vem jag vill men inte honom.

    Är en kvinna i 30 års åldern. Vet att jag ser bra ut, eller jag får mkt uppmärksamhet från män.

    Har alltid män efter mig och har nog aldrig blivit avvisad. Nu är det så att jag fått en enorm crush på en lite halvt nördig man som är min dröm på alla sätt och vis. Inte alls den typen av kille som jag brukar intressera mig för. Han är verkligen helt fantastisk på ALLA vis. Nu till problemet, han vill inte ha mig! Han vill inte ens ha sex med mig en gång. Raggade upp honom och har försökt få honom i flera månader. (Nej han är inte bög och ja han är singel)

    Vad fan gör jag nu? Hur går man vidare? Min världsbild har gått i bitar.

  • Svar på tråden Kan få vem jag vill men inte honom.
  • Anonym (?)
    Anonym (oooo) skrev 2018-10-07 15:12:55 följande:

    Det är runt 30 som det börjar gå neråt, speciellt för kvinnor. För vissa rejält!


    Har vänninor som är över 40 år, jättefräscha än som har gift om sig med yngre riktiga välutbildade, fräschingar.

    Åldern har ingen betydelse bland oss erfarna.
  • Anonym (?)
    Anonym (oooo) skrev 2018-10-07 15:12:55 följande:

    Det är runt 30 som det börjar gå neråt, speciellt för kvinnor. För vissa rejält!


    Dessutom känns det som du generaliserar oss åldersgrupper bland oss kvinnor.

    Det finns många infertila 30-åringar som måste kämpa för att kunna bli gravida medans det finns kvinnor ÖVER 40 år som blir gravida på studs. Superfertila dvs. Så åldern säger ingenting mellan 30 - 45 år.

    Allt har att göra med gener och personlighet.
  • Anonym (Anonym svensk tjej)
    Mongoliet skrev 2018-10-06 23:24:41 följande:
    Ofta är det ju så med tjejer som varit snygga i hela sitt liv. Inte utvecklat några andra sidor.
    Jag tror att du är ful, och du har ändå inte utvecklat några som helst sympatiska sidor. Du rackar ned på folk till höger och vänster och verkar allmänt ilsken. Själv är jag snygg och smart och tror att TS är det också!
  • Anonym (Anonym svensk tjej)
    Mongoliet skrev 2018-10-06 23:22:52 följande:
    De vill ja ha barn här & nu. Inte ha trevligt.
    Är särskrivning verkligen ett problem för dig...?
  • jrockyracoon
    Anonym (Olivia) skrev 2018-10-06 23:46:44 följande:

    Han kanske inte tänder på nån som tror att den enda anledningen att en man inte skulle vara attraherad av henne skulle vara för att han är homosexuell. Hör du inte hur det låter? Vem vill ha en sån partner?


    Var har TS sagt att "den enda anledningen att en man skulle vara attraherad av henne skulle vara för att han är homosexuell"?

    Hon har inte sagt så. Hon har däremot skrivit att hon vet att killen inte är bög. Sedan var det en annan som frågade om hon visste säkert att han inte var homosexuell.

    Läs lite noggrannare innan du anklagar någon nästa gång du läser.
  • jrockyracoon
    Anonym (Livskris) skrev 2018-10-06 22:14:18 följande:

    Är en kvinna i 30 års åldern. Vet att jag ser bra ut, eller jag får mkt uppmärksamhet från män.

    Har alltid män efter mig och har nog aldrig blivit avvisad. Nu är det så att jag fått en enorm crush på en lite halvt nördig man som är min dröm på alla sätt och vis. Inte alls den typen av kille som jag brukar intressera mig för. Han är verkligen helt fantastisk på ALLA vis. Nu till problemet, han vill inte ha mig! Han vill inte ens ha sex med mig en gång. Raggade upp honom och har försökt få honom i flera månader. (Nej han är inte bög och ja han är singel)

    Vad fan gör jag nu? Hur går man vidare? Min världsbild har gått i bitar.


    Skumt att folk i den här tråden älskar att racka ner på TS, troligen bara för att hon vågar konstatera något som är ett faktum, hon har lätt att lyckas få killar. Det är väl härligt med folk som har bra självförtroende och vågar stå för det i en tråd! De som blir provocerade av det borde jobba på sin egen självkänsla istället.

    Men TS, jag tänker att eftersom den här killen flörtar med dig kanske du kan få honom ändå. Du kan ju börja med att bli vän med honom, och sedan ta det därifrån. Vad är det som får dig att tro att han inte är intresserad av dig?

    Jag tänker också att om ni blir ett par kanske det har potential att hålla lite längre just eftersom du har upplevt honom så annorlunda mot dina tidigare förhållanden. Det är nog nyttigt för dig att känna dig lite ratad, det ökar säkert spänningen för dig. Se saken ur det positiva perspektivet.


  • Mongoliet
    Anonym (Anonym svensk tjej) skrev 2018-10-07 16:38:56 följande:

    Är särskrivning verkligen ett problem för dig...?


    Oh hur många trådar ska du leta upp mig nu & hata mig i? Ja särskrivning är oattraktivt för mig. Jag tror också att ts är vacker på utsidan. Har aldrig hävdat något annat. Tror däremot att hon är ointressant för denna killen som har andra önskningar.
  • Mongoliet
    Anonym (Anonym svensk tjej) skrev 2018-10-07 16:36:34 följande:

    Jag tror att du är ful, och du har ändå inte utvecklat några som helst sympatiska sidor. Du rackar ned på folk till höger och vänster och verkar allmänt ilsken. Själv är jag snygg och smart och tror att TS är det också!


    Kanske borde vi bli mest arga på hennes lärare som släppt igenom hennes kandidatexamen på lösa boliner.
  • Anonym (mmmm)
    Anonym (Livskris) skrev 2018-10-06 22:14:18 följande:

    Är en kvinna i 30 års åldern. Vet att jag ser bra ut, eller jag får mkt uppmärksamhet från män.

    Har alltid män efter mig och har nog aldrig blivit avvisad. Nu är det så att jag fått en enorm crush på en lite halvt nördig man som är min dröm på alla sätt och vis. Inte alls den typen av kille som jag brukar intressera mig för. Han är verkligen helt fantastisk på ALLA vis. Nu till problemet, han vill inte ha mig! Han vill inte ens ha sex med mig en gång. Raggade upp honom och har försökt få honom i flera månader. (Nej han är inte bög och ja han är singel)

    Vad fan gör jag nu? Hur går man vidare? Min världsbild har gått i bitar.


    TS, tolkar jag dig rätt - din världsbild går i kras för NU minsann, har en kille som inte ens är "en sån kille som du intressera dig för- och får", dissat dig. Du är alltså stött över att en kille som inte ses som en 10-poängare med ytliga ögon sett, inte vill ha dig! Hade det varit en sjukt snygg kille som alla tjejer vill ha, så hade du mer förstått att han sa nej, eller hur menar du? 

    Tycker nog i så fall att du förtjänar att ha den här lilla livskrisen. Du framstår i alla fall som lite dryg och tycker du är lite förmer än den här killen,  och då har han mage att dissa! 
  • Anonym (Anonym svensk tjej)
    Mongoliet skrev 2018-10-07 17:06:51 följande:
    Kanske borde vi bli mest arga på hennes lärare som släppt igenom hennes kandidatexamen på lösa boliner.
    Baserat på vad? Vad har TS kandidatexamen med saken att göra och vad talar för att hon inte skulle ha en rättmätig sådan? Du lär ju inte ha nån examen alls. Tror bara du är ett troll som vill sprida hat.
Svar på tråden Kan få vem jag vill men inte honom.