• Jagerika

    Nya BIM januari 2019

    Jag gjorde fel på förra bimlistan men här kan alla vara med , även anonyma!

    Som sagt så blir detta vårat 1-års försök! Önskar er alla många plus! :D

    BIM-LISTA

    1/1-Jagerika

  • Svar på tråden Nya BIM januari 2019
  • Birdiz
    Liiiten30 skrev 2019-01-05 21:39:05 följande:
    Kunde inte hålla mig från att testa!!! Helt galet :D

    Såå glad!!
    Stoooort grattis! :D
  • Birdiz
    Liiiten30 skrev 2019-01-05 21:39:05 följande:
    Kunde inte hålla mig från att testa!!! Helt galet :D

    Såå glad!!
    Stoooort grattis! :D
  • Soofo

    Waaaah, vilken action i den här tråden! Stort grattis till er bägge. Askul!! :) Och Liranlaran, jag kryssar fingrarna för dig och ett positivt besked för dig då!

    Jag har ont i magen, är livrädd att tant röd är påväg. Men det är ändå lite konstigt för jag har 7 dagar kvar till mens. Så, jag lever på hoppet, haha

  • Liiiten30

    Tack allihop!! Känns helt galet! :D Jag har BIM på tisdag så det är ju tidigt men känt att något varit på G! Känner alla tänkbara lukter och mår lite lätt illa hela tiden. :) Var över 5 år sens sist så känns så nytt!! Grattis till alla plus! Kan bli en bra månad <3

  • pixpoxy
    Snickesnack skrev 2019-01-05 11:59:00 följande:

    Nej, om du hade sex 1/1 och ÄL 2/1 så låter det som väldigt bra förutsättningar! Sexet precis före ÄL är viktigast. Det tar i snitt flera timmar för spermierna att nå äggledarnas ampulla. Spermien måste också genomgå vissa förändringar för att senare kunna penetrera ägget, vilket även dessa tar tid.

    Det dröjer alltså oftast ett bra tag efter samlaget innan befruktning kan ske. Finns inget ägg i ampulla lägger sig spermierna där och väntar och laddar upp med näring, och det kan de göra i flera dagar, vanligen upp till 72 timmar men ibland ännu längre.

    När ägget kommer möts det då av en hel välkomstkommitté av spermier och befruktningen kan inledas utan större fördröjning, till skillnad från om ägget kommer först. :)


    Det låter lovande då med tanke på värken :) hoppas hoppas
  • Llunah

    Aka häxan surtant.....

    Känner mej så idag iaf..., eller har gjort det några dagar- går lite upp o ner...

    Svullen idag också, orkade inte ha på mej jeansen- hoppade i pyjamasbyxor:0

    Typ som att man inte tömmer sej helt....

    Kliar i fiffi som det kan göra under mens pga fuktighet o ändrat klima antar jag ( kan inte ha tampong pga kramper direkt? sorry detaljer)

    Inte hungrig men äter o äter...

    Vet inte när jag har bim men utgår från äl den 1/1-2/1 o typ 14 dagar fram.... så efter nästa helg typ...

    Pms godissugen hela tiden...

    Kissar HEEEEEELA tiden....

    Men vad jobbigt det är med alla symtom man tycker sej ha hela tiden,, hade vi inte provat nu så hade man ju bara tänkt att det va en sån dag, eller att man va lite off helt enkelt.....

  • Snickesnack
    Anonym (Eboem) skrev 2019-01-05 19:21:56 följande:

    Det digitala funkade! :D


    Liiiten30 skrev 2019-01-05 21:39:05 följande:

    Kunde inte hålla mig från att testa!!! Helt galet :D

    Såå glad!!


    GRATTIS!!!
  • Meili

    Alltså hur glad blir man inte av att se så många som plussar!! Grattis till er alla :) och håller tummarna att vi andra också plussar så småningom!

    Kan inte ni som plussat lägga in er i pluslistan också? Kul att se när det blir färre på BIM och fler på plus successivt :D

  • Liiiten30

    Låter som en bra idé ;) Tog bort från bim och la till på plus!

    Har jag något att göra när jag vaknade 04.15 av att vara kissnödig och nu inte kan somna om..

    Vaknade dessutom av att mannen låg med sin han precis där över magen, aldrig hänt innan, och jag tänkte om du bara visste! Haha!

    BIM-lista 

    1/1 Jsv17, holocene 

    2/1- Canary 

    3/1 Jagerika, Längtarefterbarn83 

    4/1 mangon, Mezzy 

    5/1 Liranlaran 

    6/1 Myline 

    7/1 Livethänder, Siri88, Sommarsol20 

    8/1 Milka21, FloraLinnéa

    9/1 MissKelli, Olise91, AnonymHB

    10/1 FruEA, Banuni, 1989

    11/1 Rosarosorochtee, Emmissss, Milly98 

    12/1 EliMil 

    13/1 MammsenS 

    14/1 Mia86a, Pixpoxy

    15/1 Birdiz, Enwo, Jojjans 

    16/1 Snickesnack, Miichaella, Meili 

    18/1 Nicciz, HejEllie 

    19/1 Liten89a 

    22/1 A 

    25/1 zebrans, Mollisen1, PetitTjej

    26/1 ero13, Kstadtjej87, Hallonsaft24 

    27/1 Liit 

    28/1 Skruttan885 

    28/1 lena2019 

    29/1 Agronomen, Sångfågeln87 

    Pluslista 

    Hallondröm1111 (ÄL+9) 

    Jsv17 (ÄL+10) 

    holocene (ÄL+11)

    Liiiten30 (Äl+11 / BIM-3)

Svar på tråden Nya BIM januari 2019