• LEG

    Hur har män tafsat på er?

    En stor andel av er kvinnor har säkerligen tyvärr råkat ut för att en man tagit på er kropp (tafsat). Jag undrar lite över på vilken kroppsdel ni mest råkat ut för oönskade och ovälkomna men samtidigt från mannens sida (som ni bedömer det) avsiktlig beröring.

    Har ni blivit tafsade på vid flera tillfällen/flera olika kroppsdelar så kommentera gärna.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur har män tafsat på er?
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (mor) skrev 2018-12-08 05:13:34 följande:
    All respekt till Er som blivit tafsade på 24/7 och kanske kan ni ha respekt för oss otafsade? Det finns grader i helvetet och det är inte livet på en pinne att vara fullständigt osynlig heller! Väldigt ensamt och kallt.
    Vem har varit respektlös mot "er otafsade"? Har aldrig hört en "tafsad" människa håna en "otafsad" eller mobba en för att den är osynlig eller inte värd att tafsas på. Eller du kanske menar att me too-rörelsen ska inkludera er stackare som inte blivit sexuellt trakasserade eller sluppit att främlingar tagit sig friheter med era könsorgan/känsliga delar utan er tillåtelse? Stackars, stackars er.
  • Anonym (mor)
    Anonym (Tjej) skrev 2018-12-08 13:18:47 följande:
    Vem har varit respektlös mot "er otafsade"? Har aldrig hört en "tafsad" människa håna en "otafsad" eller mobba en för att den är osynlig eller inte värd att tafsas på. Eller du kanske menar att me too-rörelsen ska inkludera er stackare som inte blivit sexuellt trakasserade eller sluppit att främlingar tagit sig friheter med era könsorgan/känsliga delar utan er tillåtelse? Stackars, stackars er.
    Ja varför inte? Är det "bättre" och "viktigare" att ha blivit tafsad på så fort man visat sig ute än om man gått helt ensam, osedd och otafsad på genom livet! Jag tror vårat "lidande" är lika stort faktiskt. INGEN tog ngn notis om min unga kropp. Jag åkte tunnelbana hit och dit och INGEN såg mig. Jag var kärlekstörstande och ett riktigt "offer" men INGEN såg mig ändå. Vilken snuskhummer som helst som hade SETT mig hade jag följt med överallt...............men INGEN!
  • Anonym (Ave)
    Anonym (mor) skrev 2018-12-08 13:36:39 följande:

    Ja varför inte? Är det "bättre" och "viktigare" att ha blivit tafsad på så fort man visat sig ute än om man gått helt ensam, osedd och otafsad på genom livet! Jag tror vårat "lidande" är lika stort faktiskt. INGEN tog ngn notis om min unga kropp. Jag åkte tunnelbana hit och dit och INGEN såg mig. Jag var kärlekstörstande och ett riktigt "offer" men INGEN såg mig ändå. Vilken snuskhummer som helst som hade SETT mig hade jag följt med överallt...............men INGEN!


    Det är inte friskt att ha den synen på sexuellt ofredade som du har. Säger du samma sak till dina barn? Du kanske borde söka hjälp? Jag säger det bara i välmening.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (mor) skrev 2018-12-08 13:36:39 följande:
    Ja varför inte? Är det "bättre" och "viktigare" att ha blivit tafsad på så fort man visat sig ute än om man gått helt ensam, osedd och otafsad på genom livet! Jag tror vårat "lidande" är lika stort faktiskt. INGEN tog ngn notis om min unga kropp. Jag åkte tunnelbana hit och dit och INGEN såg mig. Jag var kärlekstörstande och ett riktigt "offer" men INGEN såg mig ändå. Vilken snuskhummer som helst som hade SETT mig hade jag följt med överallt...............men INGEN!
    Är övertygad om att du trollar. Annars antar jag att den dagen din dotter kommer hem och berättar att hon blivit våldtagen kommer du gratulera henne och oja dig över din egen tragiska ungdom där du slapp bli skadad eller förnedrad och vilka djupa spår detta satt i dig.
  • Bibbidi

    Jag har oönskat blivit tafsad på flera gånger på krogen. Det är en sak om man står och redan flörtat med varandra ett tag då är ju tafs mer okej, men att en främling som man inte ens haft ögonkontakt med går fram och tar på en, det är bara vidrigt.

    När jag var bara några år gammal blev jag också tafsad på av en gammal gubbe när jag var inne i leksaksaffären.... är en av mina tidigaste minnen. Hemskt.

  • Anonym (mor)
    Anonym (Ave) skrev 2018-12-08 13:44:58 följande:
    Det är inte friskt att ha den synen på sexuellt ofredade som du har. Säger du samma sak till dina barn? Du kanske borde söka hjälp? Jag säger det bara i välmening.
    Tack för din omtanke. Jag har två vuxna döttrar och vi diskuterar då och då dessa frågor och min yngsta dotter har upplevt att i mörkret på krogen så tar någon "skamgrepp". Det är hemskt MEN är man på krogen där folk är fulla som ägg så vet man vad man ger sig in i och min flicka blir förbannad men så släpper hon det. Hon inser att där spriten går in går vettet ut och hon blir inte skadad. Skulle min dotter bli överfallen på bussen till stan och ngn tog henne mellan benen så skulle hon och jag ringa Polisen och se till att äcklet blir straffad. Liksom då har man passerat en gräns.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (mor) skrev 2018-12-08 14:00:53 följande:
    Tack för din omtanke. Jag har två vuxna döttrar och vi diskuterar då och då dessa frågor och min yngsta dotter har upplevt att i mörkret på krogen så tar någon "skamgrepp". Det är hemskt MEN är man på krogen där folk är fulla som ägg så vet man vad man ger sig in i och min flicka blir förbannad men så släpper hon det. Hon inser att där spriten går in går vettet ut och hon blir inte skadad. Skulle min dotter bli överfallen på bussen till stan och ngn tog henne mellan benen så skulle hon och jag ringa Polisen och se till att äcklet blir straffad. Liksom då har man passerat en gräns.
    Man går inte ut på krogen för att träffa asfulla människor och bli tafsad på, man går ut för att träffa folk, dansa eller vad man nu vill. Blir man antastad där är det exakt samma sak som att nån antastar en på bussen. Som jag skrev innan: kommer din dotter hem och berättar att hon blivit våldtagen på krogen så antar jag att du antingen gratulerar henne för att hon är tafsbar eller säger åt henne att skylla sig själv som valde att gå ut med avsikten att ha trevligt bland andra människor istället för att ha ett "tomt och kallt liv" som du säger att du (som inte blivit antastad) har haft.
  • pyssel
    Anonym (mor) skrev 2018-12-08 05:13:34 följande:

    All respekt till Er som blivit tafsade på 24/7 och kanske kan ni ha respekt för oss otafsade? Det finns grader i helvetet och det är inte livet på en pinne att vara fullständigt osynlig heller! Väldigt ensamt och kallt.


    Att bli tafsad på har inte innebörden "sedd" utan snarare "förnedrad". Hur tänker du om misshandel? Att man blir vidrörd och sedd då också? Jag saknar ännu den tråd då den som längtar ihjäl sig efter fysisk kontakt är lite missunsam mot de som får stryk.
    Alla hästar hemma
  • Tecum
    Anonym (Why?) skrev 2018-12-07 23:48:51 följande:

    HUR kan det vara kvinnors fel att de blir ofredade? Och vadå framtoning? Kvinnor klädda i burka blir också våldtagna, hade de också fel framtoning? Ska en kvinna inte kunna gå ut/åka till jobbet/klä sig som de vill/festa utan att räkna med att bli antastad?
    Skärp dig! Var skrev jag att det är kvinnors fel? Men verkligheten är sådan att det alltid kommer att finnas äckel till män som tror att de kan göra som de vill. Antingen kan man försöka göra något åt det eller bara sitta här och klaga. Och då den typen av män inte är mottagliga för argument och fakta, i synnerhet inte då de är fulla, måste man ta den andra vägen och undvika dem eller kunna hantera situationen. Polisen kan vi inte räkna med längre, varken här eller när det gäller annan brottslighet.
  • Anonym (Frågande)

    Vad tycker ni feminister om att handelstullarns är högre för import till Europa en Afrika? Vad tycker ni om att regnskogarna hotar klimatet och flera arter dör ut. Vad tycker ni om att 1% av världens rikaste äger 92% procent av allt kapital? Kan ni inte diskutera andra frågor någon gång eller har ni snöat in kring detta?? Ska jag ta upp ännu fler större globala frågor som ni missat?

Svar på tråden Hur har män tafsat på er?