• Anonym (Tar aldrig slut)

    Önskar att jag kunde göra abort

    Jag är gravid i vecka 37. Från dag 1 har den här graviditeten inte varit annat än skit. Det började med illamående och förlamande trötthet. Sen kom foglossningen i vecka 10 och sömnsvårigheter. Runt vecka 15 var foglossningen så svår att jag inte kunde gå. I vecka 20 fick jag lergigan utskrivet för att öht få sova. Sen har bara ett helvete bytt ut nästa. Nu kan jag inte ens ligga ner för det kryper så mycket i benen och jag sover max 3 timmar per natt med lergigan.

    Det känns så himla hopplöst och som att detta aldrig kommer att få ett slut så jag har slutat se fram emot bebisen längre, jag önskar tom att jag hade gjort abort så jag slapp genomlida det här var eviga dag. Inget känns roligt längre för allt jag gör gör så vansinnigt ont eller ger mig andnöd. Kan inte ens gå på toa längre för det känns som hela underlivet ska ramla ner i toan när jag sitter där.

    Enda responsen jag får från sjukvården är "fy vad jobbigt för dig"

    Ville bara gnälla lite

  • Svar på tråden Önskar att jag kunde göra abort
  • Anonym (H)

    Tar aldrig slut? Du har typ tre veckor kvar. Stå ut! När barnet ligger på ditt bröst kommer minnet av din graviditet vara som bortblåst och allt du känner är en enorm lycka och kärlek. Kämpa!

  • Anonym (Tar aldrig slut)
    Anonym (H) skrev 2019-05-21 00:17:54 följande:

    Tar aldrig slut? Du har typ tre veckor kvar. Stå ut! När barnet ligger på ditt bröst kommer minnet av din graviditet vara som bortblåst och allt du känner är en enorm lycka och kärlek. Kämpa!


    Om jag har tur är det 3/4 veckor kvar i värsta fall 6 veckor då det är okej att gå över 3 veckor här. Jag är livrädd att den här långa hemska graviditeten kommer göra så jag får en förlossningsdepression eller har svårt att ta till mig barnet
  • Tomelilla15

    Försök igen med ny vårdkontakt. Det är enskilda personers bedömning. Finns det någon annan du kan vända dig till? Byt MVC och prata med någon ny eller byt bm på samma MVC. Du kan också be att få träffa en läkare om du inte redan gjort det.

  • Anonym (D)
    Anonym (H) skrev 2019-05-21 00:17:54 följande:

    Tar aldrig slut? Du har typ tre veckor kvar. Stå ut! När barnet ligger på ditt bröst kommer minnet av din graviditet vara som bortblåst och allt du känner är en enorm lycka och kärlek. Kämpa!


    Lägg av.
  • Anonym (H)
    Anonym (D) skrev 2019-05-21 05:55:33 följande:

    Lägg av.


    Gå och lägg dig igen.
  • Anonym (...)

    Jag har också haft helvetesgraviditeter, den sista höll på att kosta mig livet. Har två barn och det blir inga fler. Försök rikta ilskan över att det blivit så här mot din egen kropp istället för bebisen. Det är inte barnets fel att det varit en pissjobbig resa. Att man hatar att vara gravid betyder inte att man hatar sitt barn, men om kiddo dessutom har kolik och skriker jämt så blir det för mycket. Sök hjälp i så fall. Lycka till och kämpa på.

  • Anonym (Omg)
    Anonym (Tar aldrig slut) skrev 2019-05-21 00:23:46 följande:
    Om jag har tur är det 3/4 veckor kvar i värsta fall 6 veckor då det är okej att gå över 3 veckor här. Jag är livrädd att den här långa hemska graviditeten kommer göra så jag får en förlossningsdepression eller har svårt att ta till mig barnet
    Omg sluta gnäll. Du är i v 37 och snackar om att du skulle gjort abort. Det är ganska konstigt tycker du inte? Jösses du ska snart föda. Du är knappast den enda med jobbig graviditet. Bara att bita ihop och stå ut.
  • IceKitten
    Anonym (Omg) skrev 2019-05-21 07:08:08 följande:

    Omg sluta gnäll. Du är i v 37 och snackar om att du skulle gjort abort. Det är ganska konstigt tycker du inte? Jösses du ska snart föda. Du är knappast den enda med jobbig graviditet. Bara att bita ihop och stå ut.


    Låt oss gissa att illamåendet började i vecka 6. Det innebär isf att TS har mått väldigt dåligt i ca 31 veckor. Cirka 7 månader.

    Jag garanterat att majoriteten av folk som varit sjuka och mått dåligt så pass länge gnäller. Säger du till dem att sluta gnälla med?

    Det är inte nödvändigtvis kul att vara gravid bara för att man vill ha barnet...

    Vad sägs om att du utmanar dig själv att hitta lite medlidande någonstans i ditt hjärta?
  • annabellelee
    Anonym (Omg) skrev 2019-05-21 07:08:08 följande:

    Omg sluta gnäll. Du är i v 37 och snackar om att du skulle gjort abort. Det är ganska konstigt tycker du inte? Jösses du ska snart föda. Du är knappast den enda med jobbig graviditet. Bara att bita ihop och stå ut.


    Antar att du inte varit med om en svår graviditet själv. Naturligtvis förstår ts att hon inte kan göra abort. Att andra varit med om liknande förminskar ju inte ts smärta. Ingen skulle säga så till någon som plågas svårt av annan smärta, men när det gäller gravida är det ok att rycka på axlarna. Tänk dig att någon varit magsjuk och illamående i flera månader. Hade du inte känt sympati då? Att inte få sova är en tortyrmetod.
  • Anonym (Omg)
    IceKitten skrev 2019-05-21 07:18:47 följande:
    Låt oss gissa att illamåendet började i vecka 6. Det innebär isf att TS har mått väldigt dåligt i ca 31 veckor. Cirka 7 månader.

    Jag garanterat att majoriteten av folk som varit sjuka och mått dåligt så pass länge gnäller. Säger du till dem att sluta gnälla med?

    Det är inte nödvändigtvis kul att vara gravid bara för att man vill ha barnet...

    Vad sägs om att du utmanar dig själv att hitta lite medlidande någonstans i ditt hjärta?
    Jag har varit gravid 5 gånger. Vet exakt hur det är men nej jag gick inte runt och gnällde och tyckte abort skulle varit en bättre väg. Jag är trött på alla jävla pollenallergiker också som varje vår gnäller i veckor om samma sak. Finns folk som sprängs sönder i krig. Som inte lam ge sina barn mat. Som ser sina barn dö framför dom. Och ni gnäller om en graviditet.
Svar på tråden Önskar att jag kunde göra abort