• Anonym (Varför?)

    Varför ska staten finansiera aborter till stor del(borträknat våldtäkter och minderåriga) då sex inte är en rättighet?

    Varför ska staten finansiera aborter till stor del(borträknat våldtäkter och minderåriga) då sex inte är en rättighet?

  • Svar på tråden Varför ska staten finansiera aborter till stor del(borträknat våldtäkter och minderåriga) då sex inte är en rättighet?
  • Anonym (Bra fråga)
    Anonym (döh) skrev 2019-07-12 16:26:27 följande:
    De flesta ser foster som värdefulla. Det är inte där problemet ligger. Problemet är när det uppstår en intressekonflikt mellan fostrets vilja att överleva och kvinnans vilja att få ha sin kropp fri.
    Och jag vill verka för sådana värderingar som bidrar till att både kvinnan och mannen vill att deras barn ska födas, och inte aborteras.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Bra fråga) skrev 2019-07-12 16:27:00 följande:
    Det är också möjligt att avstå från något som är tillåtet i lag.
    Har någon skrivit något annat?


  • Anonym (döh)
    Anonym (Bra fråga) skrev 2019-07-12 16:28:50 följande:

    Och jag vill verka för sådana värderingar som bidrar till att både kvinnan och mannen vill att deras barn ska födas, och inte aborteras.


    Vad är det för värderingar?
  • Anonym (anonym)
    Anonym (döh) skrev 2019-07-12 16:35:27 följande:
    Vad är det för värderingar?
    Att ofödda liv är heliga och övertrumfar bärarens liv och välmående
  • Anonym (isabella)
    Anonym (anonym) skrev 2019-07-12 16:56:31 följande:
    Att ofödda liv är heliga och övertrumfar bärarens liv och välmående
    Nej, han har tvärtom skrivit " jag tycker det är rimligt att i ett ev. medicinskt akutfall där liv står mot liv välja att rädda kvinnan"   (#283), alltså övertrumfar INTE det ofödda livet bärarens liv. Sluta ljuga.
  • sextiotalist
    Anonym (isabella) skrev 2019-07-12 16:16:17 följande:

    men du lobbar för andra saker här på forumen som verkar vara dina hjärtefrågor, varför gör du det? Låt bli med det då om du tycker att det är fel.


    Jag lobbar för rätten att vara olika och jag lovar, hade någon förbjudit dig att ha din uppfattning, förbjudit dig att leva det liv du lever, tvingat dig att äta kött, tvingat dig att göra abort, så hade jag stått på din sida. Inte för att jag delar dina åsikter utan för rätten för dina åsikter
  • Anonym (anonym)
    Anonym (isabella) skrev 2019-07-12 17:34:38 följande:
    Nej, han har tvärtom skrivit " jag tycker det är rimligt att i ett ev. medicinskt akutfall där liv står mot liv välja att rädda kvinnan"   (#283), alltså övertrumfar INTE det ofödda livet bärarens liv. Sluta ljuga.
    Liv och välmående innebär att för den oönskat gravida är att fortsätta graviditeten inte förenligt med hennes liv och välmående det betyder inte att det är riskabelt att vara gravid
  • Anonym (isabella)
    sextiotalist skrev 2019-07-12 17:48:19 följande:
    Jag lobbar för rätten att vara olika och jag lovar, hade någon förbjudit dig att ha din uppfattning, förbjudit dig att leva det liv du lever, tvingat dig att äta kött, tvingat dig att göra abort, så hade jag stått på din sida. Inte för att jag delar dina åsikter utan för rätten för dina åsikter
    men tex djurens rätt att få leva som de vill lobbar du inte för. Där är det helt OK att skita i det, och du verkar antyda att det är fel att föra djurens talan i såna här diskussioner, att lobba för det. Det verkar som du talar om för mig vilka frågor som man har rätt att lobba för, och vilka frågor man ska hålla käft.
  • Anonym (isabella)
    Anonym (anonym) skrev 2019-07-12 18:01:06 följande:
    Liv och välmående innebär att för den oönskat gravida är att fortsätta graviditeten inte förenligt med hennes liv och välmående det betyder inte att det är riskabelt att vara gravid
    Du skrev uttryckligen att hans värderingar var att fostrets liv trumfar kvinnans liv.
  • sextiotalist
    Anonym (isabella) skrev 2019-07-12 18:29:29 följande:

    men tex djurens rätt att få leva som de vill lobbar du inte för. Där är det helt OK att skita i det, och du verkar antyda att det är fel att föra djurens talan i såna här diskussioner, att lobba för det. Det verkar som du talar om för mig vilka frågor som man har rätt att lobba för, och vilka frågor man ska hålla käft.


    Kanske för att jag anser att bytesdjuren är en del av pyramiden. Kör, får, grisar, höns är bytesdjur. Deras syfte är att vara föda och omvandla växter till näring åt de som är på nästa nivå i pyramiden Självklart anser jag att djuren ska ha ett bra liv.
Svar på tråden Varför ska staten finansiera aborter till stor del(borträknat våldtäkter och minderåriga) då sex inte är en rättighet?