• Anonym (Hmmm kvinna)

    Min man har sådana humör svängningar.Det är som en bergodalbana.Det ställer till det.Så det blir svårt på alla sätt och förstör.

    Har en lång relation bakom mig med min man.Han är jätte fin då han inte har humör.Skillnad är om det verkligen är något att bli förbannad för.Detta gör så jag faktiskt inte längre kan vara mig själv.I bland blir man tvungen att ta upp saker som inte är bigdeal.Det rör barnen och inte oss som par.Men det är som om han hör något som inte är och får som snedtädnining och det vänds upp och ner.Självklart kan man bli upprörd.Men han blir så arg och humöret är fruktansvärt.Blir hotfullt i luften.Slutar ofta med att jag tar på mig skulden.För att lugna situationen.Fast det inte änns handlar om oss.Kan faktiskt vara vad som helst.Om han missuppfattat något så är det hela havet stormar.I stället för att rätta till det med vanligt hövligt samtal.Det här kommer som små bomber.Han blir elak och hela ansiktet förändras.Närdet sker ser han och hör inget.Dagen efter är han som ett lamm.Blir tvärra kast.När det också kommer helt plötsligt och när som helst.

  • Svar på tråden Min man har sådana humör svängningar.Det är som en bergodalbana.Det ställer till det.Så det blir svårt på alla sätt och förstör.
  • Anonym (Hmmm kvinna)

    Har gått så emot mig själv i många år.Måste ta det på allvar och vad det faktiskt gjort med min kropp,själ och sinne.Min man måste på sikt hjälpa sig själv.Kan inte mer.Gått sönder inuti.Men nej inge mer nu för mig själv eller för barnen.I bland tar det tid att vakna.Men hans humör påverkar mig.Skillnad hade varit om vi hade kunnat prata.Men det går inte.Orkar inte tassa mer.Blir knassigt.Vill kunna vara jag utan att ta bort mig själv.Tänker på alla gånger jag under 10 gånger slätat över.I många olika situationer.Står inte ut mer.Så jag lägger upp en plan.Måste ta hand om mig och barna.Prio nummer 1.Tack för svar.

  • Anonym (Hmmm kvinna)

    Måste också berätta eller få ur mig.Inför varje gång jag ska göra något kul måste han förstöra för mig.Så det blir inte kul när jag väl ska göra något på egen hand ligger de han utsatt mig för inom mig.Jag bygger upp mig nu i långsam takt.Jag pallar inte mer hans humör.De säger stop.Ska i dag i väg under jobbtid möta frivillig organisationen.För det är som det inom mig.Vill rinna ut.De tär att ha det i sig.Tack för de ni skrivit.

  • Lilla Gs mamma
    Anonym (Hmmm kvinna) skrev 2019-07-22 08:03:27 följande:

    Måste också berätta eller få ur mig.Inför varje gång jag ska göra något kul måste han förstöra för mig.Så det blir inte kul när jag väl ska göra något på egen hand ligger de han utsatt mig för inom mig.Jag bygger upp mig nu i långsam takt.Jag pallar inte mer hans humör.De säger stop.Ska i dag i väg under jobbtid möta frivillig organisationen.För det är som det inom mig.Vill rinna ut.De tär att ha det i sig.Tack för de ni skrivit.


    Det verkar som att du har bestämt dig - vad bra! Önskar dig all styrka nu att fullfölja ditt beslut. Det kommer kännas som en befrielse när separationen är klar, jag lovar!
  • Anonym (--)

    Du ska lämna den här mannen ts, du vet det egentligen redan eller hur, så nu är det dags att ta sista steget och lämna honom.

    Han får ta itu med sina problem själv, han ska inte vara med någon människa tills han har sökt hjälp för sitt beteende

  • Anonym (Hmmm kvinna)
    Anonym (psykisk misshandel) skrev 2019-07-23 10:06:02 följande:

    hur går det?


    Har börjat gå i en grupp så jag faktiskt kan sätta ord på det jag varit med om.Inser som sagt att detta får ta tid.Är matt och slut inombords.Men kommit till en slutpunkt inuti.Han måste hjälpa sig själv.Samt att jag länge måste bygga upp mig och hitta mig igen.Barnen är just nu hos sin mormor.Vilket är bra.Varit mycket snurr inuti mig.Vill som sticka hål för att få ut det.Insett att jag levt som en tryck kokare under.Tassat så det inte ska sprängas.Utplånat mig själv.Så min man inte ska få dessa humör.Det här blir ett livsavgörande.Lång väg.Men nej det är stop.Tack igen för att ni skrivit.?
  • Anonym (psykisk misshandel)
    Anonym (Hmmm kvinna) skrev 2019-07-23 13:01:19 följande:
    Har börjat gå i en grupp så jag faktiskt kan sätta ord på det jag varit med om.Inser som sagt att detta får ta tid.Är matt och slut inombords.Men kommit till en slutpunkt inuti.Han måste hjälpa sig själv.Samt att jag länge måste bygga upp mig och hitta mig igen.Barnen är just nu hos sin mormor.Vilket är bra.Varit mycket snurr inuti mig.Vill som sticka hål för att få ut det.Insett att jag levt som en tryck kokare under.Tassat så det inte ska sprängas.Utplånat mig själv.Så min man inte ska få dessa humör.Det här blir ett livsavgörande.Lång väg.Men nej det är stop.Tack igen för att ni skrivit.?
    Bra, ta dig därifrån!
  • Anonym (Hmmm kvinna)
    Anonym (psykisk misshandel) skrev 2019-07-23 13:40:42 följande:

    Bra, ta dig därifrån!


    Ja med små steg måste jag se om mitt eget jag och mina barn.Min bror äger ett hyreshus och vill låta mig bo där.Men just nu måste jag bara sakta återhämta mig.Har satt stop för mig själv i den här situationen.Nu måste jag verkställa så exet fattar att det går inte mer.Ge honom en chans nej.Gav många år.Men jag kan inte mer.Mår fysiskt illa.Inser vad fan har jag gjort med mig själv.Men nej det är över.
  • Anonym (psykisk misshandel)
    Anonym (Hmmm kvinna) skrev 2019-07-24 10:57:34 följande:
    Ja med små steg måste jag se om mitt eget jag och mina barn.Min bror äger ett hyreshus och vill låta mig bo där.Men just nu måste jag bara sakta återhämta mig.Har satt stop för mig själv i den här situationen.Nu måste jag verkställa så exet fattar att det går inte mer.Ge honom en chans nej.Gav många år.Men jag kan inte mer.Mår fysiskt illa.Inser vad fan har jag gjort med mig själv.Men nej det är över.
    när tänker du ta steget till skilsmässa? efter sommaren? 

    Läs "You go girl: att våga lämna kränkande kärleksrelationer" av Linda Newnham och Karin Nordlander

     

  • Anonym (psykisk misshandel)

    vad hindrar dig från att lämna idag?

Svar på tråden Min man har sådana humör svängningar.Det är som en bergodalbana.Det ställer till det.Så det blir svårt på alla sätt och förstör.