• Anonym (Undrar)

    Vad gör män som aldrig varit med en kvinna förut för fel?

    Det finns ändå en del män som vill vara tillsammans med en kvinna men som nästan aldrig varit det. Så det fick mig att fundera på vad det är som de gör fel egentligen? För jag tror ju att även om man inte ser så bra ut så finns det möjligheter om man har rätt personlighet, eller om man ändrar på andra saker i sitt beteende.

    Men vad kan det generellt sett vara för förändringar som skulle kunna hjälpa dessa män bäst med att hitta en partner tror ni?

  • Svar på tråden Vad gör män som aldrig varit med en kvinna förut för fel?
  • Anonym (En av dem)
    Anonym (Undrar) skrev 2019-10-30 10:37:42 följande:

    Men då kan du ju lägga det åt sidan då om du inte redan gjort det, eftersom du vet du aldrig kommer hitta någon. 


    Det har jag gjort.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Igen) skrev 2019-10-30 09:06:14 följande:

    Rent kasst, det finns vissa kvinnor och män som aldrig kommer hitta någon. Det kan bero på sjukdom, utseende, personlighet, livsituation mm


    Ja är man riktigt ful så har man ju det mycket svårare, men även fula personer kan träffa någon  om de har en bra personlighet, eller är kända. Om man verkligen vill träffa någon och aldrig lyckas, varför inte gå och få hjälp genom nån kurs eller coach eller nåt?
  • Anonym (En av dem)
    Anonym (Undrar) skrev 2019-10-30 10:40:29 följande:

    Du kanske kunde ha lagt den tiden på att försöka bli framgångsrik och känd inom något och på så vis haft lättare att träffa någon, för jag antar du inte är det?


    Känd är jag absolut inte och det vill jag heller inte vara. Däremot har jag bra utbildning och bra stimulerande jobb.
  • Anonym (Igen)
    Anonym (Undrar) skrev 2019-10-30 10:43:41 följande:
    Ja är man riktigt ful så har man ju det mycket svårare, men även fula personer kan träffa någon  om de har en bra personlighet, eller är kända. Om man verkligen vill träffa någon och aldrig lyckas, varför inte gå och få hjälp genom nån kurs eller coach eller nåt?
    Man kanske har en sjukdom som gör att självinsikten eller förmågan att söka hjälp inte finns.

    Väldigt många kan nog få till något om man tar hjälp, inser sina brister, gör förändringar mm

  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Igen) skrev 2019-10-30 10:51:39 följande:
    Man kanske har en sjukdom som gör att självinsikten eller förmågan att söka hjälp inte finns.

    Väldigt många kan nog få till något om man tar hjälp, inser sina brister, gör förändringar mm
    Ok så kan det vara förstås. Men tjejer är väldigt olika också, och det finns tjejer med svårigheter som heller inte hittar nån. Kanske två med svårigheter är på samma klinik och faller för varann där, för att bara de två kan förstå varandra?

    Det är att göra det enkelt för sig tycker jag att säga "det finns inte nån för mig" för det är så många faktorer som spelar in och alla har olika smak. Det man kan säga är att vissa har lättare än andra för att träffa någon. 
  • Anonym (H)
    Anonym (En av dem) skrev 2019-10-30 10:34:56 följande:

    Jag har tappat räkningen på hur många tjejer jag försökt få en träff med. Jag har försökt hyfsat aktivt i drygt 15 år. Mest irl men även på nätet.


    Ja då är det ytterst osannolikt att du någonsin träffar någon. Håller med om att man aldrig bör säga att det finns någon för alla. Dum tom klyscha.
  • Nivinella

    Det beror ju helt på vilken typ av förhållande man är ute efter: Vissa män/ kvinnor är ju grymma i sängen, men saknar hjärnceller för att kunna bygga upp en bra och jämställt förhållande. Och vice versa.

    För att ändå försöka besvara din fråga:

    Man behöver inte ha gjort något fel alls. Det är ju ganska individuellt vad man vill ha hos en partner. Det viktigaste är väl att man inte ger upp i sitt sökande. Ju fler man frågar, ju större chans att någon vill ha en.

  • Anonym (Undrar)
    Nivinella skrev 2019-10-30 12:53:25 följande:

    För att ändå försöka besvara din fråga:

    Man behöver inte ha gjort något fel alls. Det är ju ganska individuellt vad man vill ha hos en partner. Det viktigaste är väl att man inte ger upp i sitt sökande. Ju fler man frågar, ju större chans att någon vill ha en.


    Ja det håller jag helt med om.Och det kan ju vara ett fel man gör i sig, att man inte försöker tillräckligt Glad  Men jag tänker i de fall män har försökt väldigt mycket och ändå misslyckas, då kan man ju fundera på vad de gör för "fel", eller snarare vilka egenskaper behöver de arbeta mer med för att öka sina chanser. 
  • Anonym (Igen)
    Nivinella skrev 2019-10-30 12:53:25 följande:

    Det beror ju helt på vilken typ av förhållande man är ute efter: Vissa män/ kvinnor är ju grymma i sängen, men saknar hjärnceller för att kunna bygga upp en bra och jämställt förhållande. Och vice versa.

    För att ändå försöka besvara din fråga:

    Man behöver inte ha gjort något fel alls. Det är ju ganska individuellt vad man vill ha hos en partner. Det viktigaste är väl att man inte ger upp i sitt sökande. Ju fler man frågar, ju större chans att någon vill ha en.


    Man kan göra fel som minskar möjligheterna men går att åtgärda. Orealistiska krav, dålig personlig hygien, letar på fel ställen, inte tid för en relation t ex.


  • Anonym (nä)
    Anonym (En av dem) skrev 2019-10-30 09:58:31 följande:
    Så sant! Och uppskattar så de som inte kommer med klyschor om att det finns någon för alla.
    ja det är en klyscha, samtidigt kan man nog inte se den som motbevisad förrän man uppvaktat precis alla levande kvinnor och sökt i jordens varenda hörn och skrymslen
Svar på tråden Vad gör män som aldrig varit med en kvinna förut för fel?