Publicerad 3 July 2017

Fotograf:

PT Alexandra Järgren tipsar – 8 enkla styrkeövningar för hela kroppen!

När det är sommar kan det kännas tråkigt och oinspirerande att behöva vara inomhus och träna på ett gym. Speciellt när solen skiner utanför. Därför har Familjelivs PT Alexandra Järgren satt ihop ett träningspass med snabba övningar som ger ordentlig genomkörare för hela kroppen. Träningspasset går dessutom bra att genomföra både hemma, utomhus och på resan.




Under videon hittar du hela träningspasset i en skriftlig version. 


Träningspasset består av 8 övningar med fokus på både över– och underkropp. Varje övning kommer i 2 nivåer. Välj den nivå som passar dig bäst och genomför varje övning i 30 sekunder. Därefter vilar du i 10 sekunder innan du byter till nästa övning. Upprepa cirkeln 4 varv. 


Övning 1

Nivå 1: Knäböj

Nivå 2: Knäböj med hopp


Övning 2

Nivå 1: Armhävningar på knä

Nivå 2: Armhävningar på tårna


Övning 3

Nivå 1: Jumping jacks (Kliv ut)

Nivå 2: Jumping jacks (Med hopp)


Övning 4

Nivå 1: Mountain climbers (Kliv ut)

Nivå 2: Mountain climbers (Vanliga)


Övning 5

Nivå 1: Utfallssteg

Nivå 2: Utfallssteg med hopp


Övning 6

Nivå 1: Höga knän

Nivå 2: Höga knän (snabba)


Övning 7

Nivå 1: Burpees (Kliv ut)

Nivå 2: Burpees (Vanliga)


Övning 8

Nivå 1: Dips (Böjda knän)

Nivå 2: Dips (Raka knän)


Gillade du den här artikeln? Då borde du spana in Alexandras blogg som är fylld med massor av härlig träningsinspiration!


Text: Elin Nylund






Textstorlek 1 2 3
Svara i tråden: PT Alexandra Järgren tipsar – 8 enkla styrkeövningar för hela kroppen!
Logga in
Bli medlem
Visa kommentarer...

Innehåll

Innehåll