• NyfikenRosa

Vita hem del 5

Välkommen till tråd nummer 5, gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
  • Svar på tråden Vita hem del 5
  • juliah

Lasseliten, längtar så efter bilder! Jag ska åka till Ica och hämta mitt paket från cosas, ut på promenad och sen ett läkarbesök, fullt upp med andra ord!

rosesarered, jag målar alltid med halvmatt färg, men det där är ju en smaksak! Slipar med en liten slipmaskin före målning.

• lasseliten

Juliah- åh, har ditt paket kommit! Mitt är på väg Vad har du beställt?

Bilder kommer jag lovar. Men vi väntar fortf. på vitvarorna...de kommer inte än på nån vecka Men jag kan kanske visa utan dem på plats?

• Enji

gomorron
    nu är nästan all el i köket klart... bara lite lampor som ska upp sen när allt är på plats. Så nu kan ugn, kyl, frys och mikro äntligen kopplas in. Som man längtar Hoppas de kommer under dagen och fixar.. men jag har lärt mig hur hantverkare fungerar

lasseliten - Åh, jag vill gärna se en liten tjuvkik iaf  

• juliah

lasseliten, ja paketet kom redan i fredgas, jag har inte hunnit hämta det bara. En cremevit klocka till Noell, tvätthängare och brunvitt snöre. Vad har du beställt?
    Jag vill gärna se ändå!

enji, förstår verkligen din längtan! Hantverkare får man lirka med litegrann har jag också lärt mig under åren. Stambyte i stan och totalrenovering och bygge av gästhus...jisses, att man orkar egentligen.

• gemelli

juliah,

Hihihi eran tvättstuga blir ju större än våran lägenhet Vilken lyx

Annars idag ska vi få dödsdomen på tomten Ska även måla lite lister, som ÄNTLIGEN ska komma upp i vardagsrummet

En liten Vide i magen enligt ul
  • Beatrize74

Ujuj...vad jag har att läsa ikapp. Tiden, tiden, tiden... ni vet.
    Den som ska delas mellan 80%jobb, husutbyggnad och distansstudier. Och barn förstås. Och maken (Fast vi hinner verkligen inte med varandra just nu. En hejdåpuss på morgonen, ett kort samtal vid lunch där vi går igenom lite praktiska saker och sedan några meningar vid middagen och kanske en kvarts samtal på kvällen innan jag röjer efter dagens framfart i huset och maken fortsätter få utbyggnaderna vind- och vattentäta innan frosten.

Jag kikar in då och då och läser lite inlägg här och var. Jag kan naturligtvis inte kommentera allt, men ser att det tar fart i både kök och tvättstugor, att härliga saker beställs, att det målas, fyndas och renoveras för fullt. Att ni köper fina kläder, startar säljbloggar, fräschar upp ungkarlslyor, tokanvänder er av fina Scriptina, flyttar, väntar in barnafödslar och röjer i förråd och extra rum.

Det är roligt också att se några nya ansikten. Hoppas ni känner er varmt välkomna här.

...

Idag är det måndag och min lediga dag. Jag hade tänkt åka iväg och köpa på mig vinterkängor till barnen från Friends (de var ju bäst i test och överlägsna både Viking och Ecco så jag köpte sådana till sonen och blev SÅ nöjd. Helt suveräna). Nu har jag fått ett rabattkort på 30% av svärmor som hon fått via någon kedja och tänkte använda dem på varsitt par skor till barnen. Återstår att se om de börjat komma in med höst- och vinternyheterna ännu)

Innan dess ska jag röja här hemma. Det är lätt eftersatt efter den första arbetsveckan och då maken har varit hemma och skolat in barnen på förskolan och all övrig tid har gått åt till utbyggnaden. Jag har ju dessutom börjat röja ut ytterligare i arbetsrum och då blir det gärna så att det sprider sig högar till vardagsrum och hall också i väntan på att hämtas-slänga-skänkas-placeras-markeras eller whatever.

Och maken bakade bröd klockan 23.00!!! igår så jag är inte direkt sysslolös där heller. Hushållsassistenter, brödsmulor, degspadar och annat ni vet. Fast det gör jag ju så gärna i utbyte mot färskbakat bröd på morgonen.

Nu ska jag sysselsätta barnen en stund. Skulle så gärna vilja få fint i tvättstugan idag. Och så har jag tusen saker som jag vill sälja. Jag säljer undan allt jag kan nu på Tradera. (Fast min Gry och Sif väska jag hade ute var det få besök på så den blev osåld. Ska prova igen. Vet inte vad jag ska göra med mitt överköp annars. Det blev lite väl många fina inköp i Göteborg märkte jag. Hmmmm...)

Och sedan massor ut på Blocket. Sälja, sälja, sälja.
    Och för pengarna köper jag nya saker förstås. Pardörrar blev det på auktion i söndags. Och så ett fint handgjort halsband specialgjort till mig med sötvattenpärlor och rosenkvarts som belöning för att jag fått kursintyg med högsta betyg från vårens kurs. Något måste man väl unna sig själv som belöning och morot inför höstens studier?

NU ska jag sluta skriva. Puh...ber om ursäkt för min knatterklåda.

• juliah

bea, kul att se dig här, du har fullt upp hör jag...Friends, är det det märket som finns på coop?

Kul att ni gillar tvättstuganGlad

gemelli, håller tummen!

Svar på tråden Vita hem del 5