Anna Wahlgren och Scientologikyrkan?
I sin senaste krönika har Anna citerat/kopierat en artikel från www.kmr.nu - hon har också hämtat information från dem till sin senaste barnabok när det gäller användandet av psykofarmaka på barn.
"Ur Barnaboken 2009 (sid 736):
20 procent av alla västvärldens spädbarn under ett år ges i dag psykofarmaka (2008).
I Sverige har förskrivningen av lugnande medel och sömnmedel till barn ökat med 200 procent, varav 30 procent till barn 0 - 4 år, sedan år 2000."
KMR står för kommittén för mänskliga rättigheter vilket ju låter seriöst och officiellt men tittar man närmare visar det sig att:
"KMR (eng. Citizens Commission on Human Rights, CCHR) grundades 1969 av Scientologi-kyrkan för att undersöka och avslöja psykiatriska brott mot de
mänskliga rättigheterna och för att rensa upp inom den psykiatriska vården. "
Denna förening gör säkert massor av bra saker, men kan de verkligen vara en seriös oberoende källa? Jag skulle gärna vilja se siffrorna bakom att 20% av alla spädbarn i västvärlden ges psykofarmaka!
Finns det andra kopplingar mellan Anna Wahlgren och Scentiologikyrkan?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-16 14:47
På förekommen anledning uppdaterar jag med denna info direktciterad från Anna:
"nej, jag är inte medlem av Scientologikyrkan. Jag är (sedan många, många år) medlem av Kommittén för mänskliga rättigheter däremot."
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-17 21:51
"Peter Anstrin är opererande Thetan på nivå VII. Han är sannolikt en av de som gått längst i scienologirörelsen i sverige. Han är också redaktör för KMR's tidning. Det verkar alltså inte som om KMR distanserat sig särksilt långt från scientologerna... " psykiatern.blogg.se/2009/february/anna-wahlgren-och-scientologerna.html