• catwoman

    Förstföderskor som hade BF i oktober 2008 del 4

    Här hänger vi förstföderskor som hade BF i Oktober 2008, självklart är även nya mammor och pappor hjärtligt välkomna också. En liten lista nedan på oss som huserar i denna tråd:

    3 september
    lolinona83 födde Matilda BF-31, 2555g 47cm

    1 oktober
    RebeckaAlexandersson födde Casper BF-7, 2915g 49cm

    3 oktober
    JohannaWeltzin födde Iris BF-4, 3520g 51cm
    Sanna86 födde Freja BF-2, 3280g 49cm

    5 oktober
    Pjanko födde Milo BF+4, 3866g 54,5cm

    6 oktober
    Charlotta1 födde Agnes BF+4, 3390g 49cm
    Moirae födde Jesper BF-1, 3440g 49cm

    14 oktober
    Rottis77 födde Malte BF-6, 3990g 54cm

    17 oktober
    MissZmily födde Lucas BF+15, 4080g 51cm
    Tiiah födde Arwen BF+1, 3965g 51cm

    23 oktober
    Veverica födde Viktor BF+15, 4390g 55cm

    26 oktober
    EA83 födde William BF+4, 3920g 53cm

    27 oktober
    Nina CC födde Filip BF+1, 3725g 50cm

    29 oktober
    Thia79 födde Anton BF+3, 3550g 51cm

    8 November
    Crocco födde Emelie BF+12, 3270g 51cm

  • Svar på tråden Förstföderskor som hade BF i oktober 2008 del 4
  • catwoman

    veverica: Vad skönt att det gick så bra härom natten, bra jobbat alla tre! Hoppas det gick lika bra inatt. Kan ju vara skönt att veta att det inte är helt kaotiskt när de ska till sommarstugan, du kan nog slappna av lite mer då... skulle iaf jag göra.

    Här har Lucas åttonde tand kommit upp och det ser inte ut som om fler är på g, äntligen! Börjar låta som om Lucas säger mamma fast än så länge så sägs det lite hej vilt så jag är inte säker på om han menar mig eller om det är gnäll/babbel. I övrigt så älskar han att gå runt och putta på saker och har börjat vilja smaka på allt vi äter. Förut så smakade han om man gav honom men nu så kommerhan och smackar med munnen så fort man äter på nåt och så vill han också ha. Lite gulligt men allt kan han ju inte äta och då blir han putt när han inte får smaka.

  • Sanna86

    Igår var vi på femkamp med ett gäng ur sambons släkt. Vi spelade paintball, åkte fyrhjuling/cross, körde sumobrottning plus två sammarbetsövningar. Det var sååå roligt. Jag vill bara dit igen! Sambon ramlade tyvärr av crossen han körde och landade på handen så nu är den helt uppsvälld och han kan inte använda den. Imorn ska han till läkaren för att troligtvis röntga handen. Så nu får jag göra det mesta här hemma, han kan ju inte lyfta Freja, bre sina egna mackor eller skära maten i bitar. Så nu är jag mamma åt två barn ;P Trots detta har han åkt iväg till jobbet för att jobba 12-timmars så han kommer inte hem förrän kl 22 ikväll.

    Här är det superfint väder, men jag vet inte rikigt vad jag och Freja ska hitta på. Vill gå och kolla på innebandymatch kl 16, men vill inte gå själv och jag vet inte någon jag kan ta med mig.. så det blir nog inte av. Ibland är det irriterande att ha flyttat till ett ställe där man knappt känner någon.

  • lolinona83

    Känner igen det där tjejer med att Matilda ska helst vara hos mig när hon ser mig, annars blir det gnäll...lite jobbigt att bära så mycket ibland, men när jag är borta så går det hur bra som helst för andra att ha henne!

    Skönt Veverica att det verkar funka bra med avvänjningen, vet precis hur det känns, har inte heller slutat amma helt än...men du verkar ju ha bra stöd och hjälp från sambon iaf, är svårt här när min jobbar olika och när man är själv väljer man ju oftast den enklaste vägen för man är trött osv...alltså amma, då somnar dom snabbt om! Hur har fortsättningen gått för er??

  • Cerulean

    Här ammas det fortfarande inte på natten! Igår vaknade han vid 01 och var helt utom sig, sambon kämpade med att trösta honom eftersom vi sagt att han inte skulle få välling förrän tidigast 04, men efter en timme av gråt varvat med sömn fick han välling ändå och somnade efter det. Sen sov han till 07! Får se hur det går i natt, hittills känns det så himla skönt att det ändå går så pass bra som det gör. Han somnar i sin egen säng, det trodde jag aldrig skulle ske så snabbt som det har gjort. Hurra!

    lolinona: ja, om inte maken tagit nätterna nu vet jag inte när vi skulle slutat nattamma. Hoppas att din sambo ändå kan ta några nätter - om du vill sluta förstås!

    MissZ: oj, åtta tänder! Viktor har två små gryn i underkäken bara. Så olika det kan vara

    Sanna: hoppas din killes hand blir bättre snart - det räcker ju med en bebis att ta hand om!

  • catwoman

    veverica: Vad skönt att höra att det går bra för er! Ja Lucas har nu många tänder. Fick sina två första i mars men sen tog det stopp. Sen har de andra sex kommit upp sen slutet på juni fram till nu, känns som om det aldrig kommer ta slut.

    Sanna86: Jobbigt att din sambo inte mår bra, hoppas det blir bättre fort. Blev det någon innebandy för din del? Känner igen det där med att inte känna så många då man är nyinflyttad, är svårt i början innan man lärt känna lite folk. Hoppas du hade en bra dag iaf!

    Har en liten fråga till er, hur somnar era småttingar på kvällen? Här gick det kanonbra hela våren med Lucas, så fort han började bli trött så la vi honom i hans säng och han somnade inom 30min. Behövde bara gå in ibland till honom några gånger för att ge honom napp och stoppa om igen. Detta funkar inte alls nu! Vet inte om det beror på alla tänder som har ploppat upp eller om han är inne i en ny utvecklingsfas. Om han inte somnat helt och vi lägger honom så börjar han gråta på en gång och bli mer och mer ledsen ju längre man väntar med att komma in. Ibland så spricker han upp så fort han ser en och vill börja leka fastän han är trött och varit på väg att somna precis då vi la honom, ibland så är han bara otröstlig och det enda som hjälper är att han får somna gungandes i min eller sambons famn. Var så skönt förut då det gick så bra och det kändes som om vi hade en bra rutin som funkade. Har inte ändrat på några rutiner inför läggningen.

  • ProosAnna

    MissZmily: Jag känner mycket väl igen mig i läggningsrutinen! William somnade också väldigt lätt själv i våras, jag kommer inte ihåg när det började krångla, men nu så kan det ta jätte lång tid innan han kommer till ro! Han somnar absolut inte ensam längre. Helst ska han sitta i famnen tills han somnar, alternativt har det funkat att promenera en kvällspromenad och sen bära upp honom.. Kvällspromenad är iofs inte så dumt, men det vore skönt om han kom tillbaka till rutinen att somna själv...

    Charlotta: Grattis till bebisen! Vad roligt!! Jag får nog vänta minst 3 veckor med att ta upp bebisämnet, så F hinner jobba lite och glömma bort hur mycket det är att göra när man går hemma... hihi...

    Det har hänt jätte mycket sen jag sist var in! Jag hinner knappt med datorn nu när jag jobbar och sen fint väder på det... Bara 3 veckor kvar av jobb iaf, det ska bli så skönt att komma hem igen!! Saknar vardagen med William!!!

  • Vroooooom

    MissZ: Det är två utvecklingsfaser ganska nära varandra nu så det kan ju vara någon utav dem som spökar. Jesper har iofs inte varit direkt lättsövd tidigare men i stort sett under hela sommaren så har han somnat jättefint utan gråt men inte nu längre. Nu har han börjat trilskas som sjutton. Dessutom så vaknar han jättetidigt också och gråter, vilket är himla jobbigt.

    Veverica: Vad kul att det har gått så bra att sluta nattamma. Förhoppningsvis går det bara bättre och bättre nu och snart har ni en hel natt utan att ni behöver gå upp.

    Sanna86: Åh, vad kul med femkamp. Sånt där är ju jätteskoj. Mindre kul dock med din sambos hand. Är det bra mellan er nu?


    Did I mention this is a rant? Sense really has no place in it.
  • Milo och Elias mamma

    nattrutinerna har nu förvandlats till ett helvete här hemma... milo skriker och skriker... och med mitt mammahjärta kan jag inte låta han skrika såå, inte så länge iaf....så mamma går upp och ja,milo ska bara leka och busa...han har liksom kommit på att man kan busa då orkar man vara vaken längre... och för bara några dagar sedan gick allt så bra... men det hör nog till...
    iförrgår gick milo 2 steg helt själv=) men ingen tendens till det nu... så han var så inne att han skulle fram till gräsklipparen och jag ställde ner han och han knatade till balansen svek=)
    Igår var jag ut och jobbade, och när jag kom hem så vart min son den lyckligaste i världen... gud vad han spelade pajas när han såg mej och vart på solskenshumör...var så kul att se=)
    idag ska vi åka till furuvik (gävles djurpark)... vi har skjutit upp detta besök hela sommaren pga olika saker... vi skulle ha åkt i fredags med då var det en festivalhelg i parken och kostade skjortan att gå in... så idag är det dax...men det regnar och är skit trist väder ute...men nu SKA jag dit... tänker inte skjuta upp besöket nå mer...

  • Aaglars

    Veverica!

    Här gick det inte heller att sluta nattamma utan att maken tog nätterna. JAg sov i eget rum i tio nätter när Agnes skulle vänjas av.

  • Sanna86

    MissZmily
    Nej det blev ingen innebandy. Sambon har svårt att köra bil (går inte att växla för honom) så jag fick skjutsa han till sjukhuset istället. Men det blir fler matcher att kika på. Jag känner igen det där med nattningen. Här är det också svårigheter. Tror det har dels med utvecklingsperiod att göra.. men sen verkar det också som att Freja verkligen inte vill sova. Som om hon är rädd att missa något om hon inte är vaken.

    Moirae
    Ja det är bättre mellan oss nu. Jag är fortfarande lite orolig ibland, men det är väl inte så konstigt. Han gör fortfarande många små, snälla saker för att visa att det är mig han vill ha.. så det känns bra. Det som gör att vår relation inte är fullständig just nu är snarare ekonomin. Den tär på oss båda två. Så om den bara kan ordnas så blir allt förhoppningsvis bra.

    Idag är dagen D. Dags för anställningsintervju. Ååååhh! Jag börjar tänka i banor som "Varför ska de ta mig? Det kommer garanterat vara flera andra de intervjuar som är mkt bättre än mig" osv. Men så kan jag ju inte tänka senare idag när jag är där. Då ska jag ju bevisa för dem att jag är den bästa. Suck. Vill ju så gärna ha det här jobbet!

Svar på tråden Förstföderskor som hade BF i oktober 2008 del 4