• Vårhumlan83

    Gravida Huddingebor som väntar tillökning Våren 2010

    Hej,

    Finns det några Huddingebor här som liksom jag väntar smått nu till i vår? Vore jätte kul att följas åt. Själv har jag BF den 2 mars och har en dotter på 2 år.

    Kram

  • Svar på tråden Gravida Huddingebor som väntar tillökning Våren 2010
  • Vårhumlan83

    Ok vad skönt! Då håller jag tummarna för att det går bra imorgon!

  • Vårhumlan83

    Ont i armen....buhhhhhuuuu! Kunde inte sova inatt på min bästa sida :) Ha ha, hade jag vetat att armene skulle göra så ont hade jag tagit den i höger :) Fick lite huvudvärk o sen däckade jag i soffan kl 18 men annars inga biverkningar ;)

  • Fotavtryck

    o sorry. sa jag inte att jag hade haft super ont i armen o inte kunde sova på den sidan på tre nätter? Isf förlåt.

    Var hos sjukgymnasten idag igen o det var riktigt ok, hon hade läst på lite om gravida krämpor så fick en bra behandling för ischian, som vi ska konsentrera oss på först o främst.
    Fick lite övningar jag ska göra hemma minst tre gånger varje dag.

    Dessutom var jag på jobbet för ett möte med chefen. visade sig att jag fick dojjan i dag. Har varit tal om varssel länge nu så det kom inte som nån stor överaskning. Sista anställningsdag är 21/12. Så nu väntar jag bara på var fk säger om min sjukskrivning.

  • Fotavtryck

    Gillar försäkringskassan!!

    Ringde i dag o frågade lite varför jag inte ansökte om pengar en dag till, som jag var berättigad till. Handläggaren hjälpte mig o vi gick igenom alla sjukskrivningar o så. O dom hade rätt!

    Här sitter man o är orolig för att dom inte ska godkänna sjukskrivningen o så ringer dom o säger att jag ska ha mer pengar av dom.
    Så nu är det klart o ska få pengarna i nästa vecka.

    O på nyheterna nu på morgonen sa dom att det var mycket långa köer på fk, o vissa saker låg urorda up till 6 mån. Men äntligen lite tur som kom i min väg. hi hi

  • Vårhumlan83

    Kom inte ihåg det du skrev om armen men visst varnade du mig ;) Bättre idag faktiskt! Gud vad skönt med FK! Då kanske de är lite mänskliga iaf :) ha ha

    Skönt om du kan få hjälp av sjukgymnasten också.

    Usch jag tycker det går så långsamt nu, tycker inte du det? Känns som jag vart i vecka 21 i hundra år....vill passera vecka 30! Då gick det fort har jag för mig?? :)

    Har du bestämt dig för vagn?

    /Elin

  • Fotavtryck
    min bm sa att det skulle gå fortare nu efter v. 20. Men kan hålla med om att det känns som om jag har stått stilla i flera veckor.
    För mig gick tiden otroligt långsamt efter v. 33. det var då mina sd började o man trodde att han skulle komma väldigt snart, men kom först v. 41

    Ang vagn har jag inte den blekaste än. Har lagt det lite åt sidan. Men nu tror jag att det kanske blir en ny om jag inte hitter en som jag verkligen vill ha på blocket.

    tittar lite slött på anonserna.
  • Fotavtryck

    Var på akuten i går.
    Om du vill läsa låga historien får gå in på
    smafotter.blogspot.com/

    Här kommer den korta.

    Har ju haft sd sedan v. 15. nu i v. 21+0 började dom göra ont ringde förlossningen som jag inte var välkommen til för än nästa vecka. så upp till gyn-akuten. Ingen åvärkan på modermunn osv. Men att dom hade varit regelbundna i 6 timmar gjorde dr lite orolig. Fick två citadon o vila tills dom värkte. Blev skitdålig av dom. höll på att svimma o måde pyton. läkaren sa att det kanske var lite starkt för mig. Ja, jag som knappt tar alvedon.

    Men efter en stund gick det över o jag fick åka hem med sträng vila. somnade o vaknade igen en timme senare av sådan smärta i magen. ny hade den flyttat sig o ökat i styrka. Över magen o undet brösten.

    Gick upp o ringde tillbaka till akuten. Hade fått två tabletter med hem så läkaren sa att jag skulle ta EN igen trots att det bara hade gått 3 timmar mellan.
    Gjorde så o en timme senare sov jag djupt. Så skänt. Är fortfarande slö o matt. Men sd känns inte av så mycket i smärta men jag känner ju att dom är kvar när magen blir hård.

    Ska få tag i min bm nu o höra vad jag ska göra.

    Det sorgliga är att jag trodde dom skulle göra mer när jag kom in i går. Men dom gör inget för än tidigast i v. 24. Så tre veckor till får jag hoppas att det inte händer nått med modermun osv.
    Kråkan mår toppen sa dr. så jag behöver inte oroa mig för att det ska hända honom nått om inte det händer nått med mig först. Så det är skönt att veta. Känner hur han sparkar där inne hela tiden.

    Oj, det här blev långt det me. Sorry

  • Vårhumlan83

    Å men fy vad jobbigt! Stackars dig!!! Usch o behöva gå o vara orolig och inte veta! Men skönt att lillen mår bra iaf då kan du vara lite lugn. Vila mycket nu o ta hand om dig!

    Kram

  • Vårhumlan83

    Då var det min tur att besöka gynakuten...Fick en blödning imorse så fick åka in på en gång. Slapp vänta så det var skönt! De kunde inte se mycket mer än att blödningenslutat och att den troligtvis kom från tappen och inte inne från livmodern. Hon hade lite svårt att se men såg ut som moderkakan ev låg lite för nära öppningen. Så om blödningen kommer tillbaka så ska jag kontakta dem igen. Hoppas inte!!! Fy vad rädd jag var, såg framför mig det värsta tänkbara!!! MEn kände sparkar på akuten så var lugn ändå.

    HUr mår du?

Svar på tråden Gravida Huddingebor som väntar tillökning Våren 2010